رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: تا پایان سال باید تمامی مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شود.

درگاه ملي مجوزهاي كسب و كار

به گزارزش همشهری آنلاین، سید امیر سیاح در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با اعلام این مطب اظهار کرد: تا امروز بیش از ۲۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

وی با اشاره به ضرورت‌ تسریع روند تبدیل مجوزها ادامه داد: بر اساس قانون تا پایان امسال باید تمامی مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شود.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های فنی در بسیاری از دستگاه ها برای تبدیل مجوزها آماده شده است،تصریح کرد: از سال آینده هویت فعالان اقتصادی با شناسه یکتا شناخته می شود.

همچنین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار، تا ابتدای هفته جاری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک پیشتاز بوده و از منظر استان‌ها نیز استان لرستان رکورددار حذف مجوز کاغذی شده است.

مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار اعلام کرد: تا روز بیست و یکم بهمن‌ماه مجموعاً ۲۱ هزار و ۹۳۳ فعال اقتصادی، مجوزهای کاغذی خود را به مجوز الکترونیکی تبدیل و شناسه یکتا دریافت کرده‌اند. بر اساس آمارها، از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۳۱ مجوز توسط اتاق اصناف و ۱۱۴۶ مجوز توسط وزارت ورزش و جوانان تبدیل شده است.

الزام تبدیل همه مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا پایان سال | رتبه اول حذف مجوزهای کاغذی به این استان رسید

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک از سایر دستگاه‌ها پیشی گرفته است.

از نگاهی دیگر، بررسی وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوز الکترونیک در استان‌ها، حاکی از این است که در شرایط فعلی، استان لرستان پیشتاز حذف مجوزهای کاغذی است و استان تهران در رتبه دوم قرار گرفته است.

الزام تبدیل همه مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا پایان سال | رتبه اول حذف مجوزهای کاغذی به این استان رسید

بر اساس حکم ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، باید همه مجوزهای کاغذی تا پایان سال ۱۴۰۲ به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) تبدیل شوند. به‌منظور اجرای قانون در ماه‌های اخیر مراکز فناوری اطلاعات اکثر دستگاه‌ها به‌غیراز وزارتخانه‌های صمت، کشور و آموزش‌وپرورش اجرایی شده است. بدین ترتیب بستر نرم‌افزاری جهت اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها و تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک مهیا نشده است.

بر اساس اعلام مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار، امکان تبدیل غیرحضوری و رایگان مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها برای صاحبان کسب‌وکار از دی‌ماه ۱۴۰۲ مهیا و عملیات تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا آغاز شده است.

کد خبر 831636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha