همشهری آنلاین: عضو فراکسیون پارلمانی حزب‌الله اظهار داشت که گروه هشت مارس با نتایج انتخابات پارلمانی لبنان تعامل مثبت خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، حسن فضل‌الله خاطرنشان کرد که گروه هشت مارس بر اساس اصل مشارکت در کشور در انتخابات شرکت کرد و گروه رقیب نیز با نتایج انتخابات و انتخاب ملت لبنان تعامل مثبت خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب افزود: حزب‌الله معتقد است که درلبنان تنوع و تعدد طائفه‌ای وجود دارد واکثریت و اقلیت در آن معنا ندارد چرا که هیچ طرفی نمی‌تواند اکثریت را در تمامی طوائف دارا باشد.

فضل الله در ادامه گفت که ائتلاف گروه هشت مارس در هر جا حضور اساسی داشته پیروز شده است و ائتلاف جریان 14 مارس نتوانست در آنجا نفوذ کرده و کرسی‌های پارلمان را از آن خود کند.

نماینده فراکسیون حزب الله تاکید کرد: صرف نظر از نتایج انتخابات ازدیدگاه ما برنده و بازنده وجود ندارد و اگر ائتلاف اپوزیسیون آنچه را در اختیار داشته حفظ کند، بازنده نیست.

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی لبنان تاکنون حاکی است که گروه‌های هم پیمان جریان 14 مارس 71 کرسی و گروه هشت مارس 57 کرسی از 128 کرسی پارلمان لبنان را از آن خود کردند.

خاطرنشان می‌شود که جریان 14 مارس در انتخابات چهار سال پیش یعنی 2005 نیز توانست 70 کرسی و گروه هشت مارس نیز 58 کرسی را به دست آوردند.

کد خبر 83109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز