تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن شامگاه امروز سه‌شنبه ضمن نادیده گرفتن نقش کشورش در حمله به خاک یمن و ناامن‌سازی دریای سرخ، ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

یمن

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری الجزیره به نقل از لیندرکینگ گزارش داد: «ایران به حوثیها (انصارالله) کمک می‌کند تا اهداف مهمتری را برای حمله در دریای سرخ تعیین کنند».

آمریکا در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است

منابع محلی بامداد امروز از تجاوز نظامی مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن خبر دادند و گفتند که در این حملات، ۳ مرتبه شرق شهر صعده هدف قرا رگرفت.

لیندرکینگ بدون اشاره به حملات آمریکا در دریای سرخ، مدعی شد: هر اندازه بحران دریای سرخ ادامه داشته باشد، تلاشها برای ثبات در یمن با تهدید بیشتری روبرو خواهد شد. حملات حوثیها به کشتیهای باری در دریای سرخ غیر قابل قبول است و مشروعیت ندارد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز گفت که نیروی دریایی یمن با موشک‌های دریایی مناسب به طور دقیق دو کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند..

یحیی سریع تأکید کرد: «عملیات‌های ویژه ما علیه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب در چارچوب دفاع مشروع از یمن و مردمش ادامه خواهد داشت».

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

کد خبر 830931
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 4
    قبول ندارم
  • علی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    47 7
    بزنید له کنید این رژیم کودک کش و آمریکا و انگلیس منفور رو
  • تنها IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    33 1
    خب اهداف مورد حمله اسرائیل رو هم آمریکا تعیین میکنه. مگه غیراز اینه؟