یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی فوتبال پیش از ورود تیم ملی به جام ملت‌های آسیا برگزاری بازی‌های دوستانه مناسب بود تا امیر قلعه‌نویی با محک مناسب و تجربه فوتبال در شرایط دشوار به تورنمنت قهرمانی آسیا پا بگذارند. 

تصاویر شادی بازیکنان تیم ملی از برد مقابل ژاپن

به گزارش همشهری آنلاین، مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به شکل عجیبی خاطرات هفته پیش اردن را برای فوتبال ایران زنده می‌کند. به خاطر این نیمه‌نهایی تیم ملی را مسخره کرده بودند!

برای از بین بردن دغدغه بازی تدارکاتی فدراسیون فوتبال توانست حضور در یکی دو تورنمنت نظیر کافا و اردن را پیش از آغاز جام ملت‌ها برنامه‌ریزی کند و در خلال آن هم برگزاری مقدماتی جام جهانی یک فرصت آماده‌سازی دیگر به تیم ملی داد.

یکی از تورنمنت‌هایی که تیم ملی پیش از آغاز جام ملت‌ها در آن شرکت داشت، تورنمنت ۴ جانبه اردن بود که با حضور ایران، قطر، عراق و اردن در امان پایتخت اردن برگزار شد و در همان برهه انتقادات زیادی نسبت به دلیل حضور تیم ملی در این تورنمنت مطرح شد و سطح این مسابقات به چالش کشیده شد. این انتقادات وقتی ایران در بازی اول با نتیجه ۳ بر یک و با گل دقایق پایانی مهرداد محمدی موفق به شکست اردن شد، با ادبیات تندتری مطرح شد.

اتفاقی عجیب برای تیم های این تورنمنت در آسیا ! | به خاطر این نیمه‌نهایی تیم ملی را مسخره کرده بودند!


قلعه‌نویی و شاگردان در دیدار اول این تورنمنت موفق به پیروزی ۳ بر یک برابر اردن میزبان مسابقات شدند و پس از اینکه قطر در ضربات پنالتی عراق را شکست داد و به فینال راه پیدا کرد، تیم ملی با نتیجه ۴ بر صفر میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ را از پیش رو برداشت تا با اقتدار قهرمان این تورنمنت شود.

حالا چند هفته پس از پایان این تورنمنت و در شرایطی که به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا رسیده‌ایم، شاهد اتفاق عجیبی هستیم و ۳ تیم از این تورنمنت ۴ جانبه به جمع ۴ تیم پایانی جام رسیده‌اند که ایران، اردن و قطر هستند و عراق هم یکی از قدرتمندترین تیم‌های حاضر در مسابقات نشان داد.


احتمالا حالا همان کسانی که از کیفیت تورنمنت ۴ جانبه اردن انتقاد می‌کردند، نظرشان متفاوت شده و به تمجید از تیم‌های حاضر در این مسابقات خواهند پرداخت. روز سه‌شنبه اردن شانس خود را برای رسیدن به فینال آسیا امتحان خواهد کرد و شاگردان امیر قلعه‌نویی هم بار دیگر مقابل قطری قرار می‌گیرند که با سرمربی جدید پا به مسابقات گذاشته و با تیمی منسجم به دنبال تکرار قهرمانی است.

اتفاقی عجیب برای تیم های این تورنمنت در آسیا ! | به خاطر این نیمه‌نهایی تیم ملی را مسخره کرده بودند!


چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا که سه تای آن‌ها یعنی ایران، اردن و قطر در تورنمنت ۴ جانبه اردن حضور داشتند. دیگر تیم حاضر در این تورنمنت هم عراق بود که در مصاف با اردن از صعود جا ماند.
اگر در همان روزهای برگزاری تورنمنت ۴ جانبه اردن کسی ادعا می‌کرد که سه تیم از این مسابقات به نیمه نهایی جام ملت‌ها می‌رسد، مورد تمسخر قرار می‌گرفت اما حالا که این اتفاق در واقعیت رخ داده می‌توانیم کمی در نقدهای خود بازنگری داشته باشیم و روی مسائلی که اطلاعات دقیق از آن‌ها نداریم، پافشاری نداشته باشیم.

کد خبر 830340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha