وزیر کشور گفت: مشارکت شرط ضروری یک جامعه قوی است که همه ظرفیت‌ها را بشناسد، استعداد یابی کند و متناسب با هر ظرفیتی وارد موضوعی شود که جامعه نیاز دارد.

احمد وحیدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن ماه) در همایش منتخبین تشکل‌های مردم نهاد در شوراهای توسعه و حمایت سراسر کشور، گفت: باید اعتراف کنیم به دلیل اینکه اقتصاد ما به موقع مردمی نشد،اقتصادمان به آن مقداری که مایل بودیم پیشرفت نکرد و این به دلیل آن بود که نقش مردم یک مقداری کمرنگ شد و لذا بعضی از تفکرات دولتی سازی سبب شدکه آن حضور همه جانبه پیدا نشود.

وی افزود: در علم و فناوری هم اگر مردم، دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان در میدان نبودند علم و فناوری به این میزان رشد نمی‌کرد. اگر بنا بود دستگاه‌های دولتی و رسمی متکفل امر پیشرفت دانش باشند به تنهایی نمیتوانست به سرانجام برسد.

وزیر کشور با بیان اینکه امروزه در حوزه‌های علم و دانش پیشرفت خوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: در صنعت دفاعی که یکی از حساس ترین صنایع ما است هم با کمک شرکت هایی که همکاری میکنند در بخش دفاع که بسیار زیاد هستند باعث توسعه و پیشرفت در این حوزه شده است.

وحیدی تأکید کرد: اصل اعتقاد به مردم و مشارکت مردم در همه امور یک آموزه قطعی و جدی انقلاب و نظام است.

وی با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی مردم، پایه و اساس همه چیز هستند، گفت: در همه فعالیت‌ها مردم نقش محوری و تعیین کننده دارند، در مسائلی همچون امنیت و دفاع که مسائل حساسی است، مردم نقش قطعی دارند یعنی در این دو مسئله مهم اگر مردم حضور، مشارکت و کمک نداشتند لذا به نتیجه نمی‌رسید.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حضور مردم در همه مسائل پر اهمیت است، بیان کرد: هر جا که مردم حضور و مشارکت دارند مسائل به خوبی و به سرعت حل می‌شود، اگر حضور مردم و شرکت‌ها که همه مردمی هستند نبود در علم و فناوری این مقدار پیشرفت نمی کردیم، بنابراین ساختن ایران عزیز بدون یک جامعه قوی، شدنی نیست.

وحیدی ادامه داد: چند سال پیش مقام معظم رهبری استحکام ساخت درونی قدرت را مطرح فرمودند و شما وقتی به باطن این کلام مراجعه می کنید می بینید جز از طریق یک جامعه قوی صورت نمی گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ایران قوی نیاز به یک جامعه قوی دارد، گفت: جامعه قوی نیاز به یک انسجام دارد، انسجام نیز نیاز به ارتباط دارد و ارتباط در بستر مشارکت اتفاق می افتد.

وزیر کشور عنوان کرد: مشارکت شرط ضروری یک جامعه قوی است که همه ظرفیت‌ها را بشناسد، استعداد یابی کند و متناسب با هر ظرفیتی وارد موضوعی شود که جامعه نیاز دارد.

وحیدی گفت: رتبه بندی تشکل‌ها این را برای ما به ارمغان خواهد آورد که یک مسابقه مثبت برای دستیابی به اهداف بلند بین تشکل‌ها ایجاد شود تا برای جامعه مؤثر و مفید باشد و دستیابی‌های خوبی به اهداف بلند داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولیت تشکل‌های مردم نهاد برای حرکت مردمی در جهت منافع جامعه سنگین است، خاطرنشان کرد: تشکل باید برای یک هدف متعالی باشد. وزارت کشور به حرکت درآوردن این دریای بزرگ مردمی در فعالیت اجتماعی از مسیر تشکل‌های مردم نهاد را از وظایف خود می‌داند.

وزیر کشور فعالیت تشکل های مردمی را آنگاه سیاسی دانست که در قالب حمایت از یک جریان خاص وارد عمل شوند و گفت: فعالیت تشکل های مردم نهاد، یک فعالیت اجتماعی است و تشویق مردم برای حضور در انتخابات به عنوان مهم ترین واقعه کشور برای تعیین سرنوشت هم یک کار اجتماعی محسوب می‌شود.

وحیدی در پایان با بیان اینکه در انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال، تشکل‌ها نقش مهمی در ایجاد مشارکت مردمی دارند، تصریح کرد: حرکت اجتماعی اهمیت دارد و تشکل ها باید بتوانند ظرفیت مردمی را در جهت منافع مردم و ملت به حرکت درآورند.

کد خبر 830149
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • Borzoo NO ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    3 0
    حالا شما بعد از چند سال میخواهی اقتصاد را مردمی کنی ؟؟؟ پس این چند سال معلومه در میان مردم نبودید