ایالات متحده آمریکا در واکنش به حمله به نیروهای نظامی‌اش در اردن که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی شد، حملاتی را به سایت‌هایی در سوریه و عراق انجام داد.

هواپیمای جنگی آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین، وبگاه آرتی عربی نوشت: «ایالات متحده آمریکا با متهم کردن ایران اعلام کرد که با حملاتی به بیش از ۸۵ مرکز سپاه پاسداران ایران و تشکیلات مرتبط با آن، که مراکز فرماندهی و اطلاعاتی و سایت‌هایی برای ذخیره موشک‌ها و پهپادها هستند، پاسخ داده است».

در مقابل نیز مقامات ایرانی گزارش دادند که هیچ پایگاه و پادگانی برای سپاه پاسداران ایران در سوریه و عراق وجود ندارد.

طبق این گزارش؛ واشنگتن تعداد کشته‌ها و مجروحان این حملات را مشخص نکرد، اما حمله به آنها را بر عهده گرفت و آن را موفقیت‌آمیز توصیف کرد.

هواپیماهای آمریکا در حال آماده شدن برای موج بعدی حملات | زمان حملات جدید مشخص است؟

در همین حال وزیر دفاع آمریکا تایید کرد که این حملات تنها آغاز اقدامات تلافی جویانه است.

ایالات متحده خاطرنشان کرد که تاریخ حملات جدید مشخص نیست، اما هواپیماهای درگیر در این حملات در حال آماده شدن برای موج بعدی حملات تلافی جویانه هستند که در روزهای آینده انجام خواهد شد.

در مقابل نیز سخنگوی نیروهای مسلح عراق حملات به کشورش را نقض حاکمیت، تضعیف تلاش های دولت عراق برای دستیابی به ثبات و تهدیدی دانست که می‌تواند عواقب غیرمنتظره‌ای برای عراق و منطقه داشته باشد.

یک منبع نظامی سوری نیز اعلام کرد که نیروهای آمریکایی بامداد امروز حمله هوایی به چندین سایت و شهرک در منطقه شرقی و نزدیک مرز سوریه و عراق انجام داده‌اند که منجر به شهادت افراد غیرنظامی و نظامی شده است.

روزنامه پولیتیکو تایید کرد که ایالات متحده همچنین در حال برنامه‌ریزی برای حمله به یمن در پاسخ به حمله به پایگاه نظامی این کشور در اردن است.

کد خبر 829852
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha