رئیس پلیس راهور فراجا از راه‌اندازی شرکت تست تصادف برای سنجش کیفیت بدنه خودروهای داخلی در حوادث خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در بازدید از پنجمین نمایشگاه خودروی تهران گفت: ایمنی خودروها یکی از دغدغه‌های جدی پلیس راهور است و ما معتقدیم که ایمنی خودرو باید به گونه‌ای باشد که اگر فرضا راننده‌ای هم خطا یا غفلت کرد و دچار حادثه شد، شرایط ایمنی راه و خودرو طوری باشد که از شدت حادثه و خسارات جانی جلوگیری کند.

وی از تلاش برای ایجاد شرکت آزمون تصادف از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه های پلیس راهور مبحث ایمنی خودرو و به خصوص استحکام بدنه است. اگر خودرویی نتواند هنگام وقوع تصادف از جان راننده و سرنشینان آن حفاظت کند، نشان‌دهنده کیفیت پایین خودرو بوده و نمی‌توان نام یک خودروی ایمن را روی آن گذاشت.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با اشاره به نقش پراهمیت استحکام بدنه یک خودرو در کاهش آمار جانباختگان و مصدومان یک تصادف افزود: در همین خصوص تنها شرکتی که این امکان را دارد تا با انجام صحیح تست‌های سنجشی، استحکام بدنه یک خودرو را مشخص کند و به آن خودرو نمره قبولی بدهد، مرکز آزمون تصادف یا کراش تست است که بنابر گفته شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مقرر شده در پایان شهریورماه ۱۴۰۳ شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

حسینی گفت: به مردم این اطمینان را می‌دهم که پلیس راهور با جدیت نسبت به افتتاح شرکت آزمون تصادف پیگیر بوده و همچنین از دیگر دستگاه‌های مسئول نیز درخواست می‌کنیم با حمایت‌های لازم از این شرکت در بالا بردن کیفیت ایمنی و استحکام خودرو که نقش مهمی در حفاظت از جان انسان‌ها دارد تلاش کنند.

کد خبر 829714
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حسین FR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 1
    کنایه اش کجا بود؟ اصلا مگر مسائلی که با جان مردم سرو کاردارد جای شوخی و کنایه از طرف مسئولان دارد؟
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 0
    کاش راست بگه--ولی من فکر می کنم یک دکان دیگر برای کاسبی باز شد.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    0 1
    دوچرخه مقاومتش خیلی بیشتر از اشغالهای این دو شرکت هست
  • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    به رفع نمودن نقاط حادثه خیز در ایران کمتر توجه شده است در حالی که تردد در جاده های ایران روز به روز در حال افزایش می باشد. و باید بیشتر در این موضوع هزینه نمود.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    هیچ کس در ایران جرات نداره به خودرو سازها چیزی بگه ...