وزیر خارجه بریتانیا گفت که کشورش می‌تواند پس از آتش‌بس در غزه، بدون این‌که منتظر نتیجه مذاکرات چند ساله اسرائیل و فلسطینی‌ها باشد، به صورت رسمی یک کشور فلسطینی را در چارچوب راه‌حل «دو کشوری» به رسمیت بشناسد.

دیویدکامرون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، دیوید کامرون که به لبنان سفر کرده است، روز پنج‌شنبه اول فوریه به آسوشیتدپرس مدعی شد: «تا زمانی‌که حماس در غزه حضور دارد، امکان به رسمیت شناختن وجود ندارد، اما این به رسمیت شناختن می‌تواند در حالی انجام شود که مذاکرات اسرائیل با رهبران فلسطینی ادامه دارد.»

وزیر خارجه بریتانیا همچنین گفت: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی از جمله در سازمان ملل متحد توسط لندن، «نمی‌تواند در آغاز این فرایند باشد، اما لزومی هم ندارد که پایان فرآیند باشد.»

کامرون در ادامه ادعا کرد، کاری که آن‌ها باید انجام دهند، این است که به مردم فلسطین «افقی به سوی آینده‌ای بهتر» نشان دهند، آینده‌ای برای داشتن کشور خودشان.

وی گفت که این چشم‌انداز برای صلح و امنیت بلندمدت منطقه کاملاً «حیاتی» است.

بریتانیا، آمریکا و دیگر کشورهای غربی از ایده تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل به عنوان راه حلی برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای حمایت می‌کنند.

اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی مخالفت کرده است.

آسوشیتدپرس در گزارش خود نوشت، اقدام برخی از متحدان کلیدی اسرائیل برای به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی بدون مشارکت اسرائیل، می‌تواند این کشور را منزوی کند و به آن فشار بیاورد تا به میز مذاکره بازگردد.

کد خبر 829625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زند IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    1 0
    بسم الله الرحمن الرحیم صلح صلح