جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

یک مقام ارشد اسرائیلی گفته کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو منتظر واکنش حماس به طرح جدیدی است که برای وقفه در جنگ غزه پیشنهاد شده است.

کابینه اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، یک مقام ارشد اسرائیلی به ان‌بی‌سی‌نیوز گفت کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو منتظر واکنش حماس به طرح پاریس برای تبادل اسرا و وقفه ۲ ماهه در جنگ غزه است.

این مقام اسرائیلی که از مشاوران کابینه بنیامین نتانیاهو است و خواسته نامش فاش نشود به ان‌بی‌سی گفت: «همه منتظر واکنش حماس هستند.»

پیش از این یک مقام قطری گفته برقراری آتش‌بس فراگیر، خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه، تأمین امنیت محل اسکان آوارگان، بازسازی غزه و عملیات جدید تبادل اسرا از مفاد طرح جدید است.

یک مقام دیگر اسرائیلی به ان‌بی‌سی گفت: «با توجه به همه چالش‌های پیش رو هنوز مشخص نیست که این توافق موافق شود. فکر نمی‌کنم شانس موفقیت آن بیشتر از ۵۰ درصد باشد.»

عصر پنجشنبه «ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر مدعی شد که در نشست پاریس پیشنهادی مطرح شد که به اسرائیل و حماس ارائه شده است. او گفت: «ما در حال حاضر، منتظر پاسخ حماس هستیم».

مذاکره‌کنندگان اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرد.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم» وزیر خارجه قطر نیز شنبه هفته جاری با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و اسرائیلی، نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: «مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر شود».

الانصاری در ادامه با اشاره به اینکه اساس این پیشنهاد، ماهیت آتش‌بس انسانی است، گفت: در حال کار بر روی جزئیات هستیم. ما باید با قدرت به سمت پایان جنگ در نوار غزه حرکت کنیم.

وی همچنین تأکید کرد: طرفین اسرائیلی و حماس بر اصل این پیشنهاد اتفاق نظر دارند که می‌تواند به آتش‌بس انسانی ختم شود. ما امیدواریم این اتفاق طی چند هفته دیگر رخ دهد.

یک مقام ارشد در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد که ابتکار پاریس برای آتش‌بس در غزه شامل سه مرحله است. مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است.

مرحله دوم شامل آزادی تمام نظامیان زن و مرد است. مرحله سوم پیشنهاد پاریس برای آتش بس در غزه شامل تحویل پیکر کشته شدگان می‌باشد. این مقام ارشد حماس گفت تمام عملیات نظامی در طول سه مرحله متوقف خواهد بود.

کد خبر 829558
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    همه فعلا منتظر باشند...