سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

بارش باران در محورهای استان گیلان

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (سه‌شنبه) ـ با گذر امواج تراز میانی جو ـ در سواحل دریای خزر، شمال غرب، مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب استان اصفهان، همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز و شمال استان خراسان رضوی ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در غرب مازندران گیلان و شمال اردبیل بارش شدت خواهد داشت.

چهارشنبه در غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، مناطقی از شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد.

پنجشنبه ـ با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ـ در کل نوار غربی و بعد از ظهر در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در نیمه شمالی کشور بارش به صورت برف خواهد بود و در مناطق جنوب و جنوب شرق بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

جمعه گستره فعالیت این سامانه در کل کشور خواهد بود. در مرکز کشور شامل نیمه شرقی اصفهان، یزد و نیمه شمالی کرمان ابرناکی همراه با بارش به صورت پراکنده و خفیف است. در جنوب کرمان، مرکز هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود. در ضمن، مناطقی از کرمانشاه، لرستان، شمال شرق خوزستان و چهارمحال و بختیاری بارش برف شدت خواهد داشت.

شنبه این سامانه در نوار شرقی کشور فعال است. در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق کشور بارش و وزش باد انتظار می‌رود و بعدازظهر سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. همچنین در این روز در ارتفاعات زاگرس افزایش ابر و بارش برف رخ می‌دهد.

پنجشنبه و جمعه در نیمه غربی و نوار شمالی کشور و شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق کشور کاهش دما انتظار می‌رود.

سه‌شنبه و جمعه دریای خزر، جمعه خلیج فارس و شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

کد خبر 828778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1 0
    با تشکر از مسئولین بابت بارشها