دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد که آمریکا دنبال جنگ با ایران نیست و منفعتی در درگیری منطقه‌ای ندارد.

جان کربی

به گزارش همشهری آنلاین، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک مصاحبه تلویزیونی با بیان اینکه دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی گزینه‌ها در خصوص کشته شدن سه سرباز آمریکایی است تأکید کرد که واشنگتن دنبال جنگ با ایران و تشدید دامنه درگیری‌ها در منطقه نیست.

او در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه برخی از اعضای کنگره خواستار پاسخ مستقیم به ایران هستند گفت که نمی‌خواهد زودتر از رئیس‌جمهور در این باره گمانه‌زنی کند. او گفت: «ما دنبال جنگ با ایران نیستیم. نمی‌خواهیم درگیری‌ها در منطقه را تشدید کنیم.»

جان کربی بار دیگر تأکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا مجموعه‌ای از گزینه‌ها برای پاسخ به کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکا را بررسی خواهد کرد اما او نمی‌خواهد نظری پیش‌دستانه درباره اینکه واکنش آمریکا چه خواهد بود بدهد.

روز گذشته مصاحبه‌ای از رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پخش شد که وی در آن می‌گوید که به نظر او ایران دنبال جنگ با آمریکا نیست. مصاحبه مذکور قبل از حمله به پایگاه آمریکایی انجام شده بود اما روز گذشته، بعد از انتشار خبر آن حمله پخش شد. مجری برنامه از کربی پرسید آیا نظر جو بایدن در حال حاضر همسو با نظر رئیس ستاد مشترک ارتش است یا اینکه چیزی تغییر کرده است؟

کربی گفت: «همان‌طور که او (رئیس ستاد مشترک ارتش) گفت ما مستقیم به ایران پیام داده‌ایم و گفته‌ایم که در اینجا چه چیزی می‌خواهیم. من نمی‌توانم بگویم ایران چه می‌خواهد یا چه نمی‌خواهد. می‌توانم به شما بگویم که ما چه می‌خواهیم. چیزی که ما می‌خواهیم یک خاورمیانه باثبات و پر از رفاه است و این حملات باید متوقف شوند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا منفعتی در یک درگیری منطقه‌ای وسیع‌تر و ورود به جنگی دیگر در خاورمیانه ندارد.

کد خبر 828680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مهدی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    ملت ایران خواهان جنگ با هیچکس نیست و منفعتی در جنگ با امریکا ندارد
  • انا عمار IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 1
    بدون شک اگر انصارالله یمن کاخ سفید در آمریکا را بگیرد بدون شک آنرا به باغ وحش تغییر کاربری می‌دهد.
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      1 0
      قرار بود حسینیه بشه یا باغ وحش؟!!
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    با دلار ۵۸ هزار تومانی و طلای ۲/۹۰۰/۰۰۰ تومانی، آمریکا احتیاجی به جنگ نظامی با ایران نداره، امروز یکی از مواد اولیه کارگاه تولیدی خودم رو میخواستم بخرم، ظرف ۱۰ روز، ۲۰ هزار تومان روی هر کیلو گرون شده، اقتصاد ورشکسته ایران، خودش بدترین جنگه که با مردم داره میشه، آقایون که جیب هاشون پره و پاسپورت و ویزاهاشون تو ساک؛ یه چمدون لباس میخوان که برمیدارن میرن پیش دوستشون خاوری، این مائیم که داریم تاوان ... میدیم. ...
  • هادی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    امریکا:چیزی که ما می‌خواهیم یک خاورمیانه باثبات و پر از رفاه است و این حملات باید متوقف شوند همین که امریکا بره همه چی حل میشه خوده شما عامل بی ثباتی هستین وهر جایی هستین جنگ میشه