سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

اسماعیل کوثری، نماینده مجلس گفت: توجه مقام معظم رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای به پیشرفت‌های دانش‌بنیان و دستاوردهای مربوط به حوزه فناوری و تکنولوژی موضوعی مسبوق به سابقه است.

رهبری

به گزارش همشهری آنلاین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل که در محل حسینیه امام خمینی(ره) برپا شده بود، بازدید کردند. درباره اهمیت پیشرفت‌های دانش‌بنیان و دستاوردهای جدید درعرصه‌های مختلف تکنولوژی و فناوری با سردار محمداسماعیل کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

ضرورت پیشرفت

کوثری در ابتدا گفت: توجه مقام معظم رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای به پیشرفت‌های دانش‌بنیان و دستاوردهای مربوط به حوزه فناوری و تکنولوژی موضوعی مسبوق به سابقه بوده و ایشان همواره توجه و تأکید خاصی داشتند که دشمنان قسم‌خورده ایران که از انقلاب اسلامی ضربه خوردند، ما را رها نخواهند کرد، پس واجب و ضروری است تا ما بنا به نیاز و احتیاج کشور و حتی منطقه به یک دستاوردهای بازدارنده و حتی فراتر از آن برسیم.

نتیجه حساسیت رهبری

این نماینده مجلس اشاره داشت: از این جهت رهبری معظم درباره روند پیشرفت و توسعه در زمینه‌های دانش‌بنیان، تسلیحات نظامی و... شخصا پیگیری قابل توجهی داشتند و روی جزئیات و ظرایف مسائل حساسیت نشان می‌دادند، به طور مثال ایشان در بحث موشکی بسیار به شکل موشکافانه پیگیری داشتند و حتی مسائلی نظیر بُرد موشک‌ها و قدرت بازدارندگی آن نظر می‌دادند. نتیجه این حساسیت رهبری را می‌توان امروزه مشاهده کرد که ایران به قدرتی رسیده است که می‌تواند اقدامات ضدانقلاب را در آنسوی مرزها به مدد همین قدرت و تکنولوژی موشکی خنثی نماید. همین موضوع فرستادن سه ماهواره که اخیرا صورت گرفت، به خوبی بیانگر اهمیت موضوع پیشرفت‌ در حوزه فناوری و عرصه‌های دیگر چه نظامی و چه غیرنظامی است.

ما محکوم به پیشرفت هستیم

وی افزود: ما در دنیایی هستیم که در آن نهادهای بین‌المللی و بسیاری از دولت‌های دنیا اسیر و بازیچه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل هستند. در این رابطه می‌بینیم که دادگستری لاهه اسرائیل را محکوم می‌کند و در آن سو اصلا صهیونیست‌ها وقعه‌ای نمی‌نهند. در چنین جهانی چاره ما پیشرفت و اقتدار در زمینه‌های گوناگون بالاخص در بخش‌های دانش بنیان است تا در مواجهه با آن‌ها بتوانیم وضعیت خود را با این دستاوردهای بازدارنده حفظ کنیم.

پیشرفت یک مطالبه همگانی است

کوثری ادامه داد: وظیفه رهبر و کسی که هدایت‌گر یک جامعه است، آینده‌نگری است. رهبر معظم به خوبی متوجه این موضوع بودند که تکنولوژی را باید به دست آورد و کشورهای بیگانه آن را به راحتی در اختیار ما نخواهند گذاشت، برای همین ایشان از ابتدای امر و در زمان دفاع مقدس تا امروز دائماً بر روی لزوم پیشرفت و توسعه در عرصه‌های مختلف اشاره داشتند. امروزه شاید ما نسبت به برخی کشورهای پیشرفته دنیا از لحاظ تکنولوژی عقب‌تر به نظر بیاییم، اما باید دقت داشت سرعت ما بنا به ظرفیتی که داشته‌ایم و دستاوردهای به دست آمده این را ثابت کرد که چقدر می‌توان سریع‌تر نسبت به همان کشورها به فناوری‌های جدید دست پیدا کنیم. گرچه این امر مسأله‌ای است که باید همه آن را مطالبه کنند از جمله دولت‌ها، لذا شاهدیم در برخی از دولت‌ها این طلب و ضرورت احساس نمی‌شد و چندسالی درحال رکود بودیم.

کد خبر 828653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha