یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

مجید نامجومطلق معتقد است هکتور کوپر سرمربی باتجربه سوریه، تیم خوبی درست کرده و نباید بازی با این تیم را ساده گرفت.

تیم ملی

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی : قبل از شروع جام‌ملت‌های آسیا خیلی‌ها تصور می‌کردند ایران تا فینال به ژاپن برخورد نخواهد کرد ولی جدول بازی‌ها در مرحله گروهی، با چند نتیجه غیرقابل پیش‌بینی به هم ریخت. شاگردان امیر قلعه‌نویی در مرحله یک‌چهارم نهایی، انتظار تقابل با کره‌جنوبی را می‌کشیدند ولی حالا اگر تیم سوریه را در بازی روز چهارشنبه شکست بدهند، به‌احتمال فراوان با ژاپن روبه‌رو خواهند شد و این یک فینال زودرس برای هر دو تیم خواهد بود. مجید نامجومطلق، بازیکن سابق تیم ملی هم در گفت‌وگو با همشهری، تأکید می‌کند که برنده این بازی احتمالی تا ۸۰درصد شانس قهرمانی در جام‌ملت‌ها را خواهد داشت.


این نسل، دنبال افتخار است

نامجومطلق صحبت‌هایش را درخصوص شرایط تیم ملی اینگونه آغاز می‌کند: «وضعیت تیم ملی خوب است. من قبل از جام‌ملت‌ها هم گفتم که تیم خوبی داریم و ایران از بازیکنان باکیفیت و باتجربه‌ای بهره می‌برد. نقطه قوت تیم این است که اکثر بازیکنان بیش از ۸سال است که کنار هم هستند و ۲جام‌جهانی و ۲جام‌ملت‌ها را تجربه کرده‌اند. آنها از لحاظ هارمونی در زمین مسابقه و همچنین اتحاد تیمی شرایط خوبی دارند و این نسل به‌نوعی دنبال کسب یک افتخار بزرگ در جام‌ملت‌های آسیاست. ما تیم خوبی داریم و به‌عنوان مثال کمتر تیمی را در جام‌ملت‌ها می‌بینید که مهاجمانی خطرناک و هماهنگ مثل مهدی طارمی و سردار آزمون داشته باشد.»



هشدار به فوتبال ایران


نامجومطلق در قسمت دیگری از حرف‌هایش تأکید می‌کند: «در این جام نتایجی غیرقابل پیش‌بینی رقم خورده و چند تیم شگفتی‌ساز بودند. دیگر مثل قدیم‌ها نیست که تیمی از پیش برنده یا بازنده باشد و می‌بینید که حتی تیم‌هایی مثل مالزی، ویتنام، تایلند و تاجیکستان هم پیشرفت کرده‌اند. حتی تیم‌هایی مثل سوریه و عراق هم که کشورهایشان شرایط مناسبی ندارد، در فوتبال راه را درست می‌روند و پیشرفت همه این تیم‌ها یک هشدار برای فوتبال ماست. فوتبال آسیا در حال تغییر است و اگر به فکر برنامه‌ریزی و آینده‌نگری نباشیم، قطعا عقب می‌مانیم. دیگر نمی‌توان با روش گلخانه‌ای این فوتبال را اداره کرد و هرازگاهی منتظر ظهور چند استعداد باشیم، ما باید پابه‌پای دیگر تیم‌های آسیایی پیشرفت کنیم.»



سوریه تیم سختکوشی است

از بازیکن اسبق تیم ملی در مورد بازی با سوریه سؤال می‌کنیم که اینگونه پاسخ می‌دهد: «آنها تیمی بسیار پرتلاش و دونده هستند و هرگز نباید سوریه را دست‌کم بگیریم. آنها در کشورشان اوضاع خوبی ندارند ولی هکتور کوپر سرمربی باتجربه سوریه، تیم خوبی ‌درست کرده و نباید تصور کنیم بازی ساده‌ای داریم. باید برابر این تیم با تمرکز و هوش بالا فوتبال بازی کنیم.»



در خط دفاعی مشکل داریم

عملکرد دفاعی تیم ملی با انتقادهایی همراه شده است و نامجومطلق در این خصوص می‌گوید: «من معتقدم در ساختار دفاعی مشکل نداریم بلکه در خط دفاعی مشکل داریم. ما بازی‌های تدارکاتی سنگینی انجام ندادیم که کادر فنی هم در این موضوع مقصر نیست، همین باعث شد تا محک جدی نخوریم و حالا در جام‌ملت‌ها مشخص شد که در خط دفاعی مشکل داریم و اشتباه فردی در این منطقه کم نیست. الان البته وقت انتقاد نیست و ضعف خط دفاعی هم چیزی نیست که در کوتاه‌مدت برطرف شود، ولی امیدوارم این ضعف برای بازی‌های بعدی به حداقل برسد.»



تقابل ایران و ژاپن

هافبک سابق تیم ملی درخصوص تقابل احتمالی ایران و ژاپن در یک‌چهارم نهایی می‌گوید: «ژاپن تیم پرقدرتی است. این تیم وقتی یک بازی را از دست داد، تمام جدول بازی‌ها و پیش‌بینی‌ها به هم ریخت و این قدرت ژاپن را نشان می‌دهد. آنها آنقدر باکیفیت هستند که حتی تیمی مثل کره‌جنوبی هم ترجیح می‌دهد مسیر دیگری را انتخاب کند و با ژاپن روبه‌رو نشود. تقابل ایران و ژاپن یک بازی سنگین برای هر دو تیم است و به هیچ عنوان نمی‌توان نتیجه را پیش‌بینی کرد. این یک بازی پیچیده برای ماست و امیدوارم اگر با این تیم روبه‌رو شدیم، روز بد ژاپن و روز خوب ما باشد.»

کد خبر 828223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • رضا IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 65
    چرا فکر می‌کنید سوریه رو شکست میدید؟؟؟!!!! این مرحله حذف هستیم
    • فرید IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      16 7
      باشه خوش باش
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    9 1
    واقعا قبول ندازی که ما سوریه را می‌بریم پس فوتبال بلد نیستی آقا جان
  • علی.. IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    13 1
    ژاپن وکره وعربستان بازیهای خودشون رو نکردن... تو این مرحله عیارشون روشن میشه... ماهم در هوای برد فلسطین وامارات و مغرور... همیشه تا این مرحله با توپ پر میاییم.. بعد اگه به این تیم بخوریم اگه.... از حالا ترس و... واقعا تیم اگه تیم باشه انتظار هر تیمی رو با قدرت باید کشید و شجاع و نترس بازی خودمون کنیم...
  • محمدی IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    13 0
    قهرمانی ایران دور از دسترس نیست اگر در دروازه بدون اشتباه، دفاع مان مستحکم و هوشیار، بازیکنان هماهنگ و در گل زدن فرصت طلب، از خود گذشته و دقیق باشیم. بازیکنان ما از بقیه بازیکنان تیم های مدعی بالاترند.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    26 2
    آنقدر گرفتاری داریم که قهرمانی جهان هم خوشحالمون نمیکنه .خوشبحال بازیکنانی که یکی از ماشینشون ۱۰۰ میلیارده.
  • نادعلی IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    25 8
    روزبدژاپن هم باشه بازم ایران میبازه ژاپن باذخیرهاشم میتونه ایرانو شکست بده فکرکردی حاج صفی عزت الهی جهانبخش با اون دویدنهای مسخرش میخوادجلوشونوبگیره اقا جهان بخش خودشودیریف نزنه خیلیه نمیخوادجلوژاپن بازی کنه
  • پاسارباصری IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    5 0
    هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت روی کاغذ ما سوریه را می‌بریم ولی این بدین معنی نیست که سوریه را کم بگیریم ...
  • اسد IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    نفراتی که در خط دفاع بازی میکنن ضعفهای زیادی دارن درلیگ ازاینها بهتر بودن می‌شود استفاده کرد
  • قاسم قائدی US ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    5 0
    تمامی تیمها در ساختار دفاعی خود مشکل دارند و این استثنا ندارد مگر ژاپن از عراق ۲ گل ، از ویتنام ۲ گل و از اندونزی ۱ گل دریافت نکرد یعنی مهاجمان ایران در حد تیم ویتنام و اندونزی هم نیستند البته در این که فوتبال ما اشکالات بسیار دارد شکی نیست ولی با وجود همه این مشکلات در زمره قدرتهای اسیا هستیم
  • امین IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    2 0
    واسه شکست ژاپن فقط دوندگی بالای بازیکنا و دفاع محکم و بی نقص باید داشته باشیم چون تیمِ سرعتی هسن و خیلی راحت از دفاع به حمله میرن اگه ژاپن پرس از جلو رو تو برنامش بذاره احتمال برد ما ۳۰ درصد میشه رامین نباید تو حمله باید
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    ایران انشالله مبارزه روز به روز قیمت دلار میره بالا فشار های اقتصادی زیاد میشه اینها هم به فکر فوتبال هستند
  • ژاپن صعود میکند..ایران متاسفانه ... IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    مربی بهتری باید میگرفتیم