رئیس‌جمهور روسیه امروز (شنبه) با مقایسه دولت اوکراین با آلمان نازی، گفت: اوکراین به بمباران وحشیانه شهرهای آرام، کشتار سالمندان، زنان و کودکان ادامه می‌دهد.

پوتين

به گزارش همشهری آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مراسم هشتادمین سالگرد پایان محاصره لنینگراد گفت در کشورهای بالتیک، ده‌ها هزار تن گویی از درجه پایین‌تری از انسانیت بهره‌مند بوده و از اساسی‌ترین حقوق خود هم محروم هستند.

وی در ادامه دولت اوکراین را با هیتلر و آلمان نازی مقایسه کرد و گفت کی‌یف برای سرکوب کسانی که آن‌ها را نامطلوب می‌بیند، از ارعاب استفاده می‌کند.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: اوکراین به بمباران وحشیانه شهرهای آرام، کشتار سالمندان، زنان و کودکان ادامه می‌دهد. بعضی کشورهای اروپایی روس‌هراسی را به یک سیاست دولتی بدل کرده‌اند.

پوتین همچنین بیان کرد جنایات جنگی آلمان نازی مشمول قانون مرور زمان نمی‌شود و روسیه تحقیقات درباره آن را ادامه خواهد داد.

وی گفت: شفقت ما از نسلی به نسل دیگر منتقل شده مشمول مرور زمان نیست؛ جنایات قصابان هیتلر و همدستان آن‌ها، کسانی که با خونسردی نسل‌کشی مردم شوروی را طراحی و اجرا کردند نیز همین‌طور.

اظهارات تند پوتین درباره دولت اوکراین | ما هر کاری می‌کنیم تا نازیسم را از میان برداریم
ادای احترام ولادیمیر پوتین به قربانیان محاصره لنینگراد

رئیس‌جمهور روسیه این سخنان را در هنگام رونمایی از بنای یادبودی برای غیرنظامیانی مطرح کرد که در جنگ جهانی دوم جان باختند.

وی با بیان اینکه روسیه همواره از وقایع لنینگراد درس می‌گیرد، گفت: داده‌هایی توسط دانشمندان و تاریخ‌نگاران برجسته جمع‌آوری شده است. این تحقیقات درباره دیگر جنایات جنگی نازی‌ها علیه غیرنظامیان کشور ما اجرا خواهد شد.

در جبهه شرقی جنگ جهانی دوم، لنینگراد (سن‌پترزبورگ کنونی) به مدتی طولانی تحت محاصره نیروهای آلمانی و فنلاندی بود؛ محاصره‌ای که به‌عنوان یکی از مخرب‌ترین و مرگبارترین محاصره‌های تاریخ به حساب می‌آید.

پوتین در سخنان امروز خود، محاصره لنینگراد را «خباثت و وحشی‌گری» بی‌سابقه‌ای توصیف کرد که در آن آلمان نازی با سرما، قحطی و بمباران بیش از یک میلیون تن از شهروندان این شهر را به کام مرگ کشاند.

وی گفت: ما هر کاری می‌کنیم تا نازیسم را از میان برداریم. پیروان قصابان نازی، امروز اسمشان را هرچه بگذارند، محکوم به شکست هستند.

کد خبر 828110
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha