وزیر دفاع آلمان هشدار داد که این کشور نمی‌تواند در برابر مشکلات امنیتی که اروپا در آینده با آن مواجه خواهد شد، از خود دفاع کند.

بوریس پیستوریوس وزیردفاع آلمان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان که از زمان تصدی این منصب چندین بار خواستار تقویت قوای نظامی کشورش شده، گفت آلمان باید برای مقابله با تهدید روسیه و دیگر کشورها آماده باشد.

به گزارش روزنامه تلگراف، او اظهار کرد: «آیا ما واقعا برای دفاع از کشور خود در هنگام اضطرار آماده هستیم؟ اصلا منظور از «ما» چیست؟ باید تکلیف این بحث را روشن کنیم.»

پیستوریوس هشدار داد که صلح در اروپا دیگر «یک قطعیت انکارناپذیر» نیست و در خلال چالش‌های امنیتی متغیری که آلمان و دیگر متحدان ناتو را تهدید می‌کند، نقش ارتش آلمان تغییر کرده است. او گفت: «آلمان بازیگری قوی‌تر و فعال‌تر در سیاست امنیتی است، از جمله از نظر نظامی.»

این اظهارات پیستوریوس یادآور هشدارهای مشابهی است که دیگر چهره‌های اروپا و ناتو درباره لزوم آمادگی برای جنگ مطرح کرده‌اند. همچنین پیش‌تر وزارت دفاع آلمان از طرحی خبر داد که بر اساس آن خارجی‌ها هم می‌توانند به ارتش این کشور بپیوندند.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، ارتش آلمان از راه‌هایی مانند تبلیغات گسترده برای «نسل Z»، عضوگیری را تشدید کرد تا به ۲۰ هزار عضو ذخیره برسد.

پیستوریوس با اذعان به اینکه بعد از جنگ جهانی دوم، بسیاری از مردم آلمان طرف‌دار سیاست‌های صلح‌طلبانه بوده و تمایلی به بحث درباره تقویت ارتش ندارند، هشدار داد که «تنها اگر آماده پرداختن به این مسائل بوده و در مسیر مناسب گام بگذاریم، می‌توانیم به عنوان یک جامعه مقاوم شده و توان دفاع از خود را به دست آوریم.»

او همچنین خواستار اجباری‌شدن دوباره سربازی در آلمان شد؛ امری که از سال ۲۰۱۱ به صورت اختیاری انجام می‌شود و تغییر آن نیازمند همه‌پرسی است.

همزمان با افزایش محبوبیت پیستوریوس در ماه‌های اخیر، رضایت مردم آلمان از «اولاف شولتس»، صدراعظم این کشور کاهش یافته است.

«بنجامین تالیس»، عضو ارشد اندیشکده «شورای روابط خارجه آلمان» گفت: پیستوریوس منافع ملی آلمان را می‌فهمد و مسئولیت‌های برلین در قبال متحدانش را درک می‌کند. او نوعی رهبری را از خود نشان داده که آلمانی‌ها به‌شدت خواستارش هستند؛ اما کار در دولت شولتس او را محدود کرده، زیرا تحت کنترل شدید است.

اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر احتمال برکناری شولتس و انتخاب پیستوریوس به‌عنوان صدراعظم آلمان منتشر شد؛ زیرا محبوبیت صدراعظم کنونی این کشور با مسائلی مانند تظاهرات کشاورزان، بحران بودجه و عملکرد اقتصادی فضاحت‌بار، کاهش یافته است.

کد خبر 828004
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha