چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع برزیل تائید کرد که نیرو‌های نظامی این کشور لاشه هواپیمای مسافربری ایرفرانس که پیشتر با 228 مسافر ناپدید شده بود را پیدا کرده‌‌اند.

به گزارش الجزیره، نلسون ژوبیم گفت که پس از کشف لاشه‌‌های یک هواپیما توسط نیروی هوایی ارتش برزیل در گستره‌ای به وسعت 5 کیلومتر در آب‌های اقیانوس، تردیدی وجود ندارد که پرواز  AF447 در اقیانوس اطلس سقوط کرده است.

ژوبیم که در ریو د ژانیرو سخن می‌گفت، اعلام کرد که شواهد موجود حکایت از این دارد که این هواپیما در چند صد کیلومتری مجمع جزایر برزیلی فرناندو د نورنها سقوط کرده است.

تا کنون از میان لاشه‌‌های این هواپیما که گفته می‌شود از نوع فلزی و غیر فلزی هستند اجسادی پیدا نشده است.

بر اساس این گزارش، جستجوها در منطقه سقوط این هواپیما با اعزام اولین ناو‌های نظامی گسترش خواهد یافت.

اجزای کشف شده از لاشه این هواپیما که در هزار کیلومتری سواحل برزیل پیدا شده شامل صندلی‌های هواپیما، یک جلیقه نجات نارنجی رنگ، تعدای اشیای فلزی و لکه‌های سوخت پراکنده در آب هستند.

پیشتر خبرگزاری‌های در روز سه شنبه 2 ژوئن اخباری را مبنی بر کشف لاشه‌های هواپیمای ناپدید شده ایرفرانس توسط نیروی هوایی  برزیا انتشار داده بودند. این خبرگزاری‌های در گزارش‌های خود همچنین به این نکته اشاره کرده بودند که نیروی هوایی برزیل هنوز نمی‌تواند تایید کند که این قطعات مربوط به ایرباس ناپدید شده است.[کشف لاشه هواپیمای ایرفرانس]

هواپیمای مسافری ایرباس A330 که فقط چهار سال از عمر آن می‌گذشت، یکشنبه شب به وقت محلی فرودگاه ریو د ژانیرو برزیل را با 216 مسافر و دوازده خدمه ترک کرد.

این هواپیما پس از 4 ساعت پرواز در ارتفاع 35 هزار پایی در حالیکه با سرعت 840 کیلومتر در ساعت به طور عادی پرواز می‌کرد، ناگهان از صفحه رادار ناپدید شد.

کد خبر 82792

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز