چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آزمایشی که انجمن اتومبیل‌رانی آلمان موسوم به ADAC انجام داد نشان می‌دهد لذت بردن از هوای مطبوع در گرمای تابستان خرج دارد

خبرگزاری آلمان از مونیخ گزارش داد، آزمایشی سه دقیقه‌ای نشان داد، کاهش دمای داخل خودرو از 31 درجه سانتی‌گراد به 22 درجه در هر 100 کیلومتر بین 2.47 تا 4.14 لیتر به مصرف بنزین اضافه می‌کند.

در همین حال این آمار با توجه به مدل خودرو و شرایط رانندگی در شهر و خارج شهر متغیر است.

انجمن ADAC  در آلمان اعلام کرد، سیستم‌های تهویه قدیمی‌تر و دارای ساختار ساده بیشترین میزان مصرف را دارند. هر چه این سیستم‌ها هوشمندتر باشند، کمپرسور به شکل خودکار مصرف را تنظیم کرده و موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود.

اما خود راننده‌ها هم می‌توانند برای کاهش مصرف سوخت یک کار ساده انجام دهند و آن اینکه در هوای گرم تابستان پیش از سوار شدن به خودروی‌شان همه درها و پنجره‌ها را به مدت یک دقیقه باز بگذارند تا هوای گرم داخل اتاق از آن خارج شود. در همین حال همه پنجره‌ها و پنجره سقفی باید هنگام رانندگی بسته باشند.

انجمن ADAC به رانندگان توصیه می‌کند برای حفظ سلامت‌شان تفاوت زیادی میان دمای داخل و خارج خودرو ایجاد نکنند. بیشتر مردم در دمای 21 تا 23 درجه سانتی‌گراد احساس راحتی دارند

کد خبر 82787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز