رسول نجفیان از آن دسته هنرمندانی است که هر چند به واسطه سال‌ها حضورش در تلویزیون و سینما شناخته شده، اما در عرصه‌های مختلف هنری و ادبی آثار ماندگاری از خود به جا گذاشته است.

رسول نجفیان

همشهری آنلاین - پریسا نوری: این هنرمند علاوه بر بازیگری، دستی در نویسندگی و کارگردانی دارد و نوازنده، خواننده، شاعر و ترانه‌سرا هم است و اغلب آلبوم‌هایی را که روانه بازار کرده خودش سروده؛ همچنین در نقالی، شاهنامه‌خوانی و پژوهش درباره فرهنگ عامه حرفی برای گفتن دارد. در زادروز هفتاد و دومین سال تولد نجفیان با این هنرمند ادیب که پدرش را الگوی اخلاقی‌اش می‌داند، گفت‌وگو کرده‌ایم.

  • چند سالی است، حضورتان در تلویزیون کمرنگ شده، این روزها در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید؟

مدت‌هاست مشغول پژوهش درباره شاهنامه و تولید نمانقالی (ترکیب تئاتر و نقالی) برای بخش خصوصی و نویسندگی و تولید نمایشنامه برای شبکه سیمرغ هستم.

  • شبکه سیمرغ، اینترنتی است؟

بله. شبکه‌ ویژه تئاتر و نمایش که قرار است در آن با سرمایه‌گذاری یکی از دوستان تا پایان امسال داستان‌های شاهنامه را در قالب نقالی و تئاتر تولید و منتشر کنیم.

  • شما عنوان کارگردان و نویسنده را در ده‌ها تله‌تئاتر و آثار ماندگاری چون «آرایشگاه زیبا» دارید، چرا دیگر از این کارها برای تلویزیون تولید نمی‌کنید؟

به ‌دلیل پژوهش و نویسندگی، مثل گذشته فرصت چندانی برای ساخت تله‌تئاتر ندارم. البته الان هم به‌طور پراکنده به‌عنوان مهمان در تلویزیون حضور دارم؛ مثلا همین اواخر در ویژه‌برنامه شب یلدا مهمان بودم و ترانه‌های یلدایی را اجرا کردم.

  • یادتان هست از چه زمانی مردم شما را شناختند و به‌اصطلاح معروف شدید؟

سال ۱۳۶۴ که تلویزیون فقط ۲ شبکه داشت، در سریال «آسانسور» که خودم کارگردانش بودم، در نقش فردی به نام «امیر نجاتی» بازی کردم، تکیه کلامم این بود که هر جا می‌رفتم می‌گفتم «نجاتی هستم... امیر نجاتی». یادم هست از فردای آن روز همه در خیابان به من می‌گفتند امیر نجاتی. اما اوج این قضایا به شعر «رسم زمونه» باز می‌گردد. پس از پخش این شعر و آهنگ بود که همه با آن انس و الفت گرفتند و حتی در روستاهایی که اسم رسول نجفیان را نشنیده بودند، شناخته شدم. به‌طوری که در این سال‌ها هر جا که رفتم، حتی خارج از کشور، مردم از سر لطف و محبت اجازه نمی‌دادند حتی یک شب در هتل بمانم و با مهربانی پذیرایم می‌شدند.

  • نخستین بار این شعر را کی و کجا اجرا کردید؟

بله. سال ۱۳۷۴ بود. در تلویزیون یک برنامه زنده داشتم و زنده‌یاد «داوود رشیدی» قرار بود مهمان برنامه‌ باشد، اما به استودیو زنگ زده و گفته بود منتظر نباشید، من نمی‌آیم. آن زمان تازه پخش زنده تلویزیون راه افتاده بود و خیلی‌ها از حضور در پخش نگران بودند که مبادا تپق بزنند یا نتوانند درست حرف بزنند. یادم هست مدیر برنامه گفت: «حالا که مهمانت نمی‌آید می‌خواهی چکار کنی؟ نمی‌توانیم که ۲۰ دقیقه گل و بلبل پخش کنیم.» گفتم «یک شعر سروده‌ام همان را برای مردم می‌خوانم و تفسیر می‌کنم.» آن روز شعر رسم زمونه را برای نخستین بار در پخش زنده تلویزیون خواندم که خدا را شکر به دل مردم نشست و سیل محبت و لطفشان را تا امروز روانه‌ام کرده‌اند.

  • شعرها و تصنیف‌های بسیاری با همین سبک و سیاق سروده و خوانده شده، فکر می‌کنید چرا این تصنیف تا این اندازه به دل مردم نشست و ماندگار شد؟

یک زمانی ما کار گِل می‌کنیم یعنی برای امرار معاش کاری می‌کنیم که دستمزدش را بگیریم و یک زمانی هم کار دل می‌کنیم. من این شعر را زمانی که پدرم و مادربزرگم که «بی‌بی‌جان» صدایش می‌زدیم به رحمت خدا رفتند و احساس کردم دور و برم از آدم‌هایی که دوستشان دارم خلوت شده، این شعر را با سوز دل گفتم.

  • آن کوچه و خانه‌ای که در شعر توصیف می‌کنید، کجاست؟

آنجا خانه پدری‌ام در میدان حسن‌آباد، خیابان حافظ است؛ جایی که الان چهارراه سرهنگ سخایی نام دارد. در آن خانه با ۱۰ خانواده مسیحی، ارمنی، یهودی، زرتشتی و آشوری دور هم زندگی می‌کردیم و خاطرات زیبایی کنار هم ساختیم. سال‌ها بعد که خانه تخریب شد، می‌رفتم و خرابه‌هایش را نگاه می‌کردم، روی کاهگل‌هایش آب می‌پاشیدم و با بوی نم کاهگل خاطراتم زنده می‌شدند. تا اینکه چند ماهی به‌خاطر کاری در دانمارک بودم، وقتی برگشتم ساعت ۳ نیمه شب دلم هوای آن خانه را کرد، رفتم دیدم کوبیده و به جای آن آپارتمان ساخته‌اند. خیلی غصه خوردم و همانجا این شعر را بداهه سرودم.

  • پیداست به مادربزرگتان علاقه خاصی داشتید، چون علاوه بر رسم زمونه، نامشان را در چند شعر و آلبومتان هم آورده‌اید؟

بله. مادر پدرم را «بی‌بی‌جان» صدایش می‌کردم و تقریبا در همه کارهای من حضور دارد. قطعات «بی‌بی‌جان» و «جای خالی بی‌بی‌جان» را هم به یاد او سرودم. «بی‌بی‌جان» یک شیرزن بختیاری بود که از کودکی در گوشم ترانه‌ها و حکایت‌هایی زمزمه می‌کرد که بعدها فهمیدم ریشه‌ آنها در آثار ادبی‌مان ازجمله «شاهنامه»، «کلیله و دمنه» و «مثنوی» است. درو اقع مادربزرگم بود که باعث آشنایی و علاقه‌ام به شاهنامه و آثار ادبی کهن شد.

  • اصالتا بختیاری هستید؟

بله. پدر و مادرم هر دو بختیاری بودند که از کودکی ساکن تهران شدند.

  • برگردیم به کارنامه بازیگری‌تان. کدام نقشی که بازی کرده‌اید به شخصیت خودتان نزدیک‌تر است؟

در سریال «روزگار جوانی» که همین ۲ سال پیش از تلویزیون پخش شد، نقش خودم را بازی کردم. بازیگر پیشکسوتی که همه او را فراموش کرده‌اند، اسباب و اثاثیه‌اش را برای فروش گذاشته بود که از ایران برود و ...

بیشتر ببینید: همه ایرانی‌ها با این آهنگ خاطره دارند

  • پیش آمده که نقشی بازی کنید و بعدا پشیمان شوید؟

بله. چندین بار اتفاق افتاده. البته معنی‌اش این نیست که آن کار و نقش بی‌ارزش بوده، ولی حضور من به ناچار و برای تامین اجاره خانه و امرار معاش بوده و از روی علاقه نبوده است.

  • هنوز مستأجر هستید؟

بله. با وجود اینکه بچه تهران هستم، ولی در این شهر هنوز مستأجرم. البته با افتخار می‌گویم می‌توانستم در خیلی از رابطه‌ها وارد شوم و الان برج داشته باشم ولی این کار را نکردم.

  • روز پدر را پشت سر گذاشتیم. بهترین هدیه‌ای که در این روز گرفته‌اید یادتان هست؟

سال گذشته روز پدر با روز تولدم که ۲۸ دی‌ماه است، مصادف شده بود. در شهر کتاب الهیه برایم جشن تولد گرفتند و همسر عزیزم به من یک کتاب مولانا هدیه داد که مدت‌ها بود دنبالش بودم. این هدیه برایم خیلی باارزش است.

  • چند فرزند دارید؟

۲ فرزند، دخترم «آهو» فرزند اولم است که با تولدش مرا به آرزویم رساند، چون از جوانی آرزو داشتم که دختر داشته باشم و اسمش را «آهو» بگذارم. فرزند دومم «کاوه» پسر عزیزم است که دلم می‌خواست او هم دختر شود و اسمش را «چشمه» بگذارم. (می‌خندد) کاوه همیشه می‌گوید «بابا من فرزند ناخواسته‌ام و ...»

  • فرزندانتان حرفه شما را دنبال نکردند؟

خیر. آهو شاگرد ممتاز دانشگاه تهران بود که بورسیه گرفت، برای ادامه تحصیل به کانادا رفت، الان دکتری ادبیات عرفانی دارد و در دانشگاه مینه‌سوتای آمریکا حافظ‌شناسی و عطار درس می‌دهد؛ کاوه هم یک گرافیست موفق است. جا دارد از همسر بزرگوارم هم یاد کنم که همکلاسی دوران دانشگاهم بود و دستی در نوشتن دارد.

  • نوه هم دارید؟

نه. متأسفانه. فرزندانم فعلا سخت مشغول کار هستند و هنوز بچه‌دار نشده‌اند. دلمشغولی‌ من و همسرم در خانه یک طوطی سخنگوست که شاهنامه می‌خواند؛ به همسرم بسیار علاقه‌مند است ولی به من روی خوش نشان نمی‌دهد. وقتی به خانه می‌روم نوک می‌زند و می‌گوید «برو... برو» به همه می‌گویم این نوه ناخلف ماست. (می‌خندد)

  • در آستانه ۷۳ سالگی، چه آرزویی دارید؟

آرزو دارم سریالی از رمان جدیدم که در حال نگارش آن هستم و نامش را «جیران غریبم کو، یا ضامن آهو» گذاشته‌ام، بسازم. آرزو دارم جوانان مملکتم هیچ وقت تحقیر نشوند و با عزت زندگی کنند. به قول «ونگوک» هیچ هنری بالاتر از دوست داشتن مردم نیست، این مردم هستند که به هنرمندان ‌شأن و رتبه می‌دهند. من مردم سرزمینم را دوست دارم و از صمیم قلب آرزو می‌کنم بهترین اتفاقات برایشان رقم بخورد.


به جلسه نرسیدم

این هنرمند دوست‌داشتنی از لطف و محبت مردم، خاطرات بسیاری دارد و معتقد است گاهی این ابراز محبت‌ها برایش دردسرساز بوده است. او یکی از آنها را اینطور تعریف می‌کند: «چند روز قبل ساعت ۱۶ یک قرار کاری داشتم. در این جلسه عزیزی قرار بود از اصفهان بیاید و خواهش کرد من راس ساعت آنجا باشم که بتواند به موقع برگردد اصفهان. اما در راه یک نفر خواست عکس سلفی بگیریم. در همین حین چند نفر دیگر هم آمدند و همه خواستند سلفی بگیرند و ... هر قدر خواهش کردم که من جلسه دارم باید بروم نشد و خلاصه ساعت گذشت و به موقع به آن جلسه نرسیدم و آن دوست عزیز اصفهانی از من رنجید و فکر کرد نخواستم به جلسه بروم.»
رسول نجفیان: یک نوه ناخلف دارم! | به زودی با سیمرغ برمی‌گردم

نقشی که نتوانستم خوب بازی کنم

رسول نجفیان که در ۴ دهه، در ده‌ها فیلم و سریال نقش‌آفرینی کرده و تقریبا در همه آثارش نقش شخصیت مثبت قصه را بازی کرده، معتقد است نمی‌تواند نقش منفی بازی کند. او دراین‌باره می‌گوید: «در سریال «رعنا» نقشم مثلا منفی بود. در یک سکانس نامزدم را با رقیبم (با بازی پرویز پرستویی) می‌دیدم و باید برآشفته و عصبانی می‌شدم و به‌اصطلاح قاتی می‌کردم؛ ولی نمی‌توانستم نقش را آن‌طورکه آقای داوود میرباقری، کارگردان سریال می‌خواست در بیاورم. او می‌گفت: «وقتی محبوبت را با یک غریبه ببینی، چه حسی داری؟... همان را بازی کن.» گفتم: «خب، طبیعی است که ناراحت می‌شوم، ولی به ‌خودم می‌گویم حتما من را دوست ندارد ... دیگر دلیلی ندارد که عصبانی شوم و داد و بیداد راه بیندازم و ...» خلاصه بعد از چندبار تکرار آن سکانس ضبط شد، ولی آخرش همه گفتند نقش، مثبت و مظلومانه درآمده و اصلا منفی نشده است.»

از مدرسه اخراج شدم

دیروز گرامی‌داشت روز پدر بود و به همین بهانه وقتی از نجفیان می‌خواهیم پررنگ‌ترین خاطره‌ای را که از پدرش در ذهن دارد، برایمان تعریف کند. نفس تازه می‌کند و می‌گوید: «مرحوم پدرم، نخستین معلم اخلاق من بود. یادم هست کلاس نهم بودم. یک روز معلم به ما گفت باید به‌عنوان کاردستی یک گنجشک خشک کنیم و به کلاس بیاوریم. همان کاری که اصطلاحا تاکسیدرمی می‌گویند. من زیر بار این کار نرفتم و اجازه ندادم همکلاسی‌هایم هم این کار را انجام دهند. وقتی معلم آمد و فهمید من مانع بچه‌ها شده‌ام عصبانی شد و خواست من را کتک بزند. خلاصه با هم درگیر شدیم و کار بالا گرفت. معلم لج کرد و خواست من از مدرسه اخراج شوم. معلم ادبیاتمان که من را خیلی دوست داشت واسطه شد که عذرخواهی کنم و اخراج نشوم. پدرم که به مدرسه آمد و متوجه موضوع شد به من گفت: «تو کار بدی نکردی» و اجازه نداد عذرخواهی کنم. هر چه گفتم «بابا جان الان وسط سال است اگر اخراج شوم، کجا بروم؟» گفت: «من اجازه نمی‌دهم در مدرسه‌ای که به بچه‌ها حیوان‌کشی یاد می‌دهند، بمانی.» خلاصه پرونده‌ام را گرفت و مرا در مدرسه ملی ثبت‌نام کرد. یادم هست شهریه مدرسه ملی را که ۴۰۰ تومان بود قرض گرفت، چون آن زمان بضاعتی نداشتیم. پدرم در نویسندگی هم مشوقم بود. یادم هست وقتی ۱۶ سال داشتم نخستین رمانم را نوشتم. برای نوشتن رمان تا نیمه شب بیدار می‌ماندم و پدرم برایم چای می‌آورد. همیشه می‌گفت: «من به تو ایمان دارم که یک روز به جایی می‌رسی ...» ولی افسوس که به‌خاطر فشار روزگار سکته کرد و خیلی زود از دنیا رفت.»

رسول نجفیان: یک نوه ناخلف دارم! | به زودی با سیمرغ برمی‌گردم


شخصیتی که مردم را عصبانی کرد

ظاهرا بازی در سریال «رعنا» و ناتوانی نجفیان در ایفای نقش نامزد عصبانی تا مدت‌ها برای آقای بازیگر حاشیه‌ساز بوده است. او در این باره می‌گوید: «بعد از سریال رعنا یک روز در حوالی میدان شوش راه می‌رفتم، آقایی آمد و با عصبانیت گفت: «خیلی بی‌غیرتی... نامزدت را با یکی دیگر می‌بینی و اینجوری برخورد می‌کنی؟.... » من هر چقدر گفتم که «آقا آن ماجرا واقعی نیست و فیلم است و ... » اصلا گوشش بدهکار نبود و همش بد و بیراه می‌گفت. یک‌بار هم با پرویز پرستویی دوست عزیزم که در سریال رعنا به‌اصطلاح نامزدم را از دستم درآورده بود، در رستورانی شام دعوت داشتیم و مشغول صحبت و شوخی بودیم، یک آقایی آمد و با تعجب پرسید: «مگه این آقا نامزدت رو از چنگت درنیاورد؟... چطوری با هم دوستید؟ ... .» آنجا هم هر قدر با پرویز تلاش کردیم که بگوییم، ماجرا واقعی نیست، فایده نداشت.»

اطلاعات فوری

رسول نجفیان
متولد: ۱۳۳۰- تهران
حرفه: بازیگر، کارگردان، نویسنده، شاعر، خواننده، نوازنده و پژوهشگر
بخشی از آثار: بازی در ده‌ها فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ازجمله «مسافر ری»، «دزد عروسک‌ها»، «زندانی‌ها»، «مرد هزار چهره»، «زندگی زیباست»، «مسافران شهر» و ... بازیگری و کارگردانی چندین تله‌تئاتر و تله‌فیلم ازجمله «افسانه‌های جاویدان ایران»، «اقدام به قتل» و ...

کد خبر 827814
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 99
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 30
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    17 6
    عجب
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    152 2
    ایشان انسان بسیار شریفی هستند. امیدوارم صد سال با سلامتی زندگی کنند.
  • مهر IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    151 4
    انشالله زنده و سلامت باشید جناب نجفیان عزیز
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    112 6
    بالاخره یک مطلب بدرد بخور نوشتید.... بیشتر مطالبتان فقط ...
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    91 2
    پیروز سلامت باشید درقلب ما هستی
  • m.z IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    108 2
    نام ویاد انسان های بزرگ همچون استاد نجفیان عزیز را گرامی داشتن عزت و احترام به فرهنگ ومنش ایران و ایرانیست ،دمتون گرم
    • مهین IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      53 0
      آره واقعا شخصیت های که به فرهنگ ومنش اصیل ایرانی دلسوزانه همت میکنن جای بسی تقدیر هست ایشون واقعا در قلب ماست
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    90 4
    زنده باشی استاد عزیزوبزرگوار آقای نجفیان
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    76 0
    خداحفظت کنه آقای نجفیان دوست داشتنی
  • ایرانی اصیل IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    85 0
    خدا حفظشون کنه هنرمند با اصالت و متعهدی هستن نه مثل این تازه به دوران رسیده ها چقدر این قبیل افراد کمند در ایران عزیزمون
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    69 2
    آفرین ودروذبه مردان پاک سرزمین ایران ننگ ولعنت ونفرین وظالمان بی هنر وبی وجدان و سارق دم کلفت و بی شرف و بی ‌‌‌‌‌.....
  • بازنشسته IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    65 1
    انسان به داشتن این شخصیتهای هنری احساس غرور میکند ولی یک هنرمند محترم و تلاشگر نباید مستاجر باشد کاش ایشون هم در تلوزیون مثل خیلیها میامدند و از وجودشان بهره میبردیم و مثل دیگران پولهای کلان در میآوردن و زندگی راحت تری داشتن
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    57 1
    آقای نجفیان خیلی دوستت داریم
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    55 0
    تنشون سلامت من بخاطر بزرگواری وشخصیتشون وصد البته خواندن شعرگل های یاس توگلدون که واقعآ بارها گوش وگریه کردم بی نهایت دوستشون دارم .
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    53 0
    نسلتان پایدار عمرتان درازباد
  • جهانگیر IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    47 0
    پایدار و شاد باشند
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    43 1
    زنده باشی
  • ایلیا IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    47 1
    چه عجب یک مطلب خوب گذاشتید. آقای نجفیان یک مرد با کمال، شریف، با اصالت ،مهربان و نجیب زاده هستند.
  • محمد IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    45 1
    🌹
  • خون آبی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    42 2
    مخلص استاد نجفیان هستیم.هنرمندی خاکی و مردمی.انشاالله سلامت باشید استاد.
    • ش IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      23 1
      واقعا
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    33 0
    درود بر شما
  • اصغر US ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    22 18
    بعضی از این بزرگواران انگار برایشان افت دارد که محل تولد واقعی خود را بگویند آقای نجفی در روستای رباط شورین در ده کیلو متری از مرکز شهر همدان بدنیا آمده اند بله اصالتا هم بختیاری هستند که از سال‌های خیلی دور به این روستا کوچ کرده اند یاد آوری می شود همدان در نزدیکی خود دارای چندین روستاست که اصالت بختیاری دارند.البته خودم همدانی نیستم ولی به خواندن تاریخچه شهرها علاقه مندم.
    • میرزا IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      29 5
      کاش یاد بگیریم در زندگی دیگران دخالت نکنیم اقای نجفیان شاید دلیلی داشته که نخواسته اسم روستا را بیاره چرا ما فضول باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • رسول نجفیان IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      67 0
      سلام. در پاسخ به این هموطن عزیزم یه توضیح لازمه بدم. پدر و مادرم اصالتا از ایل بختیاری و طایفه گُمار هستند که اطراف همدان ساکن بودند، ولی در نوجوانی به تهران آمدند و من در این شهر متولد شدم. هر چند همیشه گفته‌ام کاش در ایل به دنیا آمده بودم و افتخار می‌کنم که اصالت و ریشه‌ام به ایل بختیاری می‌رسد.
    • جلیل ج IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      7 1
      واقعا فضول
  • فریده IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    46 2
    جناب آقای نجفیان رودوست داشتم.ولی باخوندن حرفاشون بیشتربهشون علاقه مند شدم.پدرشون من رویادپدر مرحومم انداخت.خداهمه ی رفتگان وهمینطورپدرمن رورحمت کنه.امین
  • مریم IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    41 1
    خیلی مفید بود. خدا نگهدارش باشه
  • نرگس هلاکویی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    24 1
    سلام زنده بادآقارسول خان بازیگروخواننده محبوب ولی یه مطلب سال گذشته روز۲۸دی روزپدرنبود
  • مژدوا IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    17 4
    این چه تیتریه آخه😐
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    21 1
    چقدر این آهنگ بی بی جونت از من اشگ گرفت، 😂😂😂
  • حسن فرخی قراملکی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    14 0
    سلام وقت بخیر در گفته های آقای رسول نجفیان پارسال ۲۸ دی ما روز تولدش مصادف بود با روز پدر در حالی که سال گذشته ۱۵ بهمن روز پدر بود.
  • مسعود IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    16 1
    انشاالله سلامت باشی از خاطرات شما خیلی خندیدم تشکر
    • احیا IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      5 2
      احتمالا اشتباه چاپی هست گفتن یک سال
  • رسول IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    27 0
    ما متاسفانه در فهم هنرمند هم غفلت کردیم .استاد نجفیان که عمرشون در راه هنر و فرهنگ این سرزمین گذاشتن الان باید مستاجر باشن ولی یه عده یهداصطلاح بازیگر که حتی فن بیان هم ندارن و فقط بخاطر زد و بند در هر پروژه ای از مجریگری و بازیگری و کارگردانی وووو هستن بدون سواد هنری ولی ازین سفره چنان نصیبی بردن که در آرزوی خیلی ها حتی تمیگنجه
  • فادیااااا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    17 2
    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
  • ساناز IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    17 0
    زنده باد بختیاری ،هر جا هستید سالم و سلامت باشید 🌹
  • همشهری IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    21 0
    به به چقدر خوشحال شدم از آهو جان خبردار شدم سه سال دوران دبیرستان رو سر یک کلاس بودیم .همیشه شاگرد اول کلاس بود .خیلی خوش اخلاق و خوش برخورد .هرجا که هست خداوند مهربان پشت و پناهش باشه و برای خانواده حفظش کنه
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    21 1
    استاد نجفیان مردی شریف و بازیگری توانا وزحمت کش هستن و اهل رانت خواری نیستن مثل یه سری بازیگر امروزی که توهرفیلمی که میبینی حضورداره ونقش اول
  • عباس IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    21 2
    برای استادنجفیان وهمه هنرمندان مردمی که برای اعتلای فرهنگ وهویت ایرانی تلاش میکنندصمیمانه سپاسگزاریم🌹🌹
  • مرتضی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    24 2
    سلام . آقای نجفیان عزیز ! خیلی خیلی دوستتون دارم ! ❤️❤️❤️❤️❤️🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🌹🌹🌹🌹🌹🌳🌳🌳🌳🌳
  • سعید IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    20 0
    واقعا بی حاشیه وجنتلمن ومحبوب
  • گمنام IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    17 0
    امید وارم خودت وخانواده ات خوب وسلامت باشید استاد نجفیان عمرتون پایدار
  • محمدی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    16 0
    انشالله صد سال سربلند وشاد زده باشید خیلی دوستتون دارم
  • شهروند BR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    13 0
    اون ورژن اول ترانه ،،میرند آدما عالی،، بود البته ورژن دومش هنری تر اجرا شد که اون زیاد چنگی به دل نزد...
  • فاطمه IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    14 0
    الهی که هنرمندان مردمی وبخصوص آقای نجفیان همیشه سالم وسلامت وپایدار باشن من از دوران بچگی ارادت خاصی به جناب نجفیان داشتم وهمیشه دوست داشتم پسرام اخلاقی مثل جناب نجفی داشته باشن .همینقدر مردمی ومهربان ودلسوز هم نوع وامیدوارم که یه روز بتونم ایشون رو ملاقات کنم
  • تارا IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    15 1
    ایشان آدم بسیار با شخصیت و با اصالتی هستند
  • میرشجاع IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    15 0
    سلام رسول عزیز دل پول بدست نیاوردی مهم نیست در مقابل معرفت زیاد داری که ارزشمند است قدری از آن خرج دوستانت کن که یاد بگیرند مشهور بودن به معرفت است نه‌ پول و‌ماشین دوستت داریم زمانی همسایه هم خیابانی در دربند و‌مایع افتخار ما بودی و الان هم دوستت داریم
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    13 1
    اقای نجفیان برای ما خیلی عزیز هستید واز هنرهای شما در عرصه سینما اعم از فیلم و سریال های تلویزیون خیلی خاطره برایمان بجا مانده فقط یک چیزی را میتوانم بیان کنم . ارزوی سلامتی برای شما و خانواده محترمتان را دارم. انشاالله.
  • زینت رضایی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    15 0
    اینقدر مثبت که نقش منفی هم بشما نمیاد خیلی جای شکر داره پدری دانا مادری مهربان و زمانه ای که راستی پرور بود هنرپرور
  • مشمول IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    13 0
    من ترانه میرن آدما از ایشون رو خیلی دوس دارم
  • آرین IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    9 5
    واقعا بیماری خاصی دارین که همچین تیتری میزنین آخه یعنی چی دروغ مینویسین
  • مجید IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    13 1
    انسانی از جنس مهر و دوستی که ازهمه ارکان وجودشان شور و عشق پیداست پاینده باشید استاد عزیز
  • RU ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    10 0
    مطلب جالب وقابل خواندن بود تشکر
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    12 0
    آدم خوبیه
  • شهروند IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    13 0
    بزرگترین ثروت برای یک انسان ارزشمند همین لطف مردمی است و استاد نجفیان درقلب همه مردم است وایشان هم خوب قدر مردم را می دانند نه مثل تازه‌ به‌ دوران‌ رسيده های بی ريشه که هر روز پز خانه و ماشین و...شونو نشان مردم می‌دهند ودراین شرایط سخت اقتصادی نمک به زخم مردم می پاشند. زنده باشی استاد عزیز
  • مسعود IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    12 0
    ایشان جناب آقای نجفیان با آن صدا و لحن خاص خودشان که گویی از صدای ملکوتی و آرامش ماندگار صحبت می کند از چهره های به یاد ماندنی و دوست داشتنی ما ایرانی هاست ؛ آرزوی سلامتی و طول عمر برایشان از خداوند متعال داریم .
  • قدرت‌الله موسوی AU ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    11 1
    ما وظیفه داریم به کسانی که به فرهنگ ریشه دار این آب و خاک خدمت می‌کنند ابراز محبت و احترام کنیم .کاش من آدرس ایشان را داشتم حضوری عرض ادب میکردم.باسپاس
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    12 0
    واقعا که انسان شریف و مردمی با اصالت هستن خدا حفظشون کنه.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    11 0
    بازیگر دوست داشتنی
    • امین IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      5 0
      ایشان واقعا شخصیت دوست داشتنی و دلنشینی دارند به آدم آرامش میدن ،من که واقعا دوستشون دارم خدا انشاا‌‌‌... به ایشان و خانواده محترمشون سلامتی بده
  • علیرضا IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    11 0
    سلام بزرگوار درود برشما
  • احمدی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    9 0
    یک ایرانی بااصالت یک وطن پرست واقعی
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    7 1
    هنوزم اولین کاست موسیقیش که اجرا کرده موفق بوده مخصوصا رسم زمونه زنده باشی استا
  • گلنسا IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    10 2
    جناب آقای رسو ل نجفیان عزیزوبزرگوار خداشماراحفظ کند هنرمند عزیزو دوست داشتنی مابه وجودشما افتخار می کنیم.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    9 0
    مطالب بی نظیر بودن خوشبحال ما که در دوره این افراد خوب زندگی میکنیم خدا حفظتون کنه وتشکر از تهیه کننده این مطلب زنده باشی. ❤
  • برزو نریمانی (صادقی) IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    8 0
    با سلام و درود خدمت آ رسول نجفیان بختیاری مرد هنرمند با اصالت هنرمند شریف و دوست داشتنی خانواده اصیل و نجیب ایرانی بختیاری هنرمند با اخلاق و با منش دوست داریم مرد بزرگ
    • اسدی IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      3 0
      ادم وقتی بزرگانی مانند استاد را میبیند و حرفشان را میشنود معنی اصالت را میفهمد ،مانا باشی و سربلند مردبزرگ
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    9 0
    ‌درود جناب نجفیان همیشه در ذهنم یه انسان خوب جا افتادی😍😍😍
  • محمد IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    9 0
    خداوند پدرتان را با عرفا و صلحا محشور کنه و خودتو حفظ کنه نقش پدر خیلی مهمه در رشد فرزند.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 0
    جاوید وماندگار تا ابد
  • اسماعیل IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 2
    ایکاش شعر بسیار بسیار غمناک عجب رسمی را نمی خواندی، سراسر اندوه و غم، هر وقت این شعر را می شنوم، ایکاش شعر شاد می خواند، خیلی نیاز داریم.
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 0
    استاد نجفیان شخصیتی بسیار آرام و دوست داشتنی و بسیار باسواد و بامعلوماتند ،برایشان آرزوی تندرستی دارم
  • مونا IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 0
    انشاالله خداوند استاد عزیزمون روحفظ کنن🙏ایشون هنرمند مهربان و مردمی هستند که در دل هممون جای دارند چقدر پدر فهیم و باکمالاتی داشتند مرحبا به این پدر و روحشون شاد🙏
  • حسین IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 1
    ... این مقاله چه ربطی به سر تیتر خبر داره چرا وقت مردمو میگیری
  • امین IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 0
    درود بر شجاعت شما که مقابل عمل معلمتون ایستادید و روان پدر گرامی شاد که نگذاشت عذر خواهی کنید
  • شهرام رودپیما IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 0
    در این مملکت همه دروغ میگویند ....آدم با وجدان و راست گو و اصول انسانیت پیدا نیست ، به قول مولانا : گشتم ، نگرد نیست . ( همان ماجرای شیخ .......)
  • علی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 0
    من هم ایشان را خیلی دوست دارم عجب رسمیه رسم زمونه
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 1
    مرسی که ما هنرمند خوبی دلریم .مرسی از نوشته های زیبای شما ....ماینده باشید وشادمان.
  • رامش US ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 0
    استاد از خداوند می خواهم همیشه سلامت باشید
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 0
    خداحفظت کته انسان بی حاشیه و شریف
  • ناشناس IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 0
    زنده وسلامت باشی استاد، اینکه شهری اصیل مستاجر باشه و غیر شهری خانه دار، تو ایران زیاده ، فکر اقتصادی هم داشته باشی روابط نادرست باید باشه متاسفانه ....
  • مهناز IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 0
    سلام دور بر شما هنرمند بزرگوار تنتون سلامت
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 0
    اقای نجفی بازیگری باشرافت وپاک وبااخلاق وبامنش وطبع شاعری ووخوش صدا وبازیگری بسیارافتاده ومردمی هستند به وجود این چنین بازیگران ایران زمین افتخارمیکنیم با اهنگ گل یاس همیشه گریه میکردم بخصوص برای زلزله سرپل ذهاب وهواپیمای مسافربری اوکراین و..بسیارگریه کردم.
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    3 0
    خیلی مطالب خوبی و فرمودند آقای نجفیان دست تهیه کننده این مطلب هم درد نکنه آقای نجفیان هر کجا هستید شاد و تندرست باشید.
  • سید محمود IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    3 0
    امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشید استاد ارجمند و عزیز و مردمی
  • محمد IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    4 0
    عالی بود خیلی خوشم اومد بیشتر کار کنین
  • محسن حیاتی IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    4 0
    با سلام و عرضرادب و احترام .با ارزوی عمر با عزت و سلامتی برای هنرمندمحجوب و به نظرم مظلوم و بسیار با تربیت و شخصیت بالی کشور عزیزم ایران .از خداوند سلامتی و طول عمر اقای رسول نجفیان را خواهانم . یاعلی مدد
  • ناصر IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    4 0
    استاد واقعا دمت گرم آهنگ میرن آدما خیلی‌ها رو یاد پدر و مادر های فراموش شده شون انداخت
  • شایون IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    3 1
    انقد ریخت و پاش کرده ک الان مستاجره اخه چرا
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    4 1
    خدا نگهدار شما باشه آقای نجفیان
  • حسن IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    2 3
    این آقا بدرد این کار نمیخورد و با اینکه انسان شریفی است متاسفانه در این شغل موفق نبود.
  • زهرا IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    3 1
    سلام عزیزم میتوانستید عنوان مصاحبه اتان رو چیز دیگری قرار دهید اینجوری همه شاید تا آخر نخوانند و فکر کنند آقای نجفیان واقعا نوه نا خلف دارد .
  • مجتبی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    8 0
    بازیگر بی حاشیه و دوست داشتنی هست .
  • احمد IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    4 0
    همیشه سلامت و تندرست باشید
  • زهرا IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    2 0
    فردی با وجود و مشخصا مهربانی هستن ،انشالله سالم و سلامت باشن وکارهای ارزشمند بیشتری ازایشان ببینیم و امیدوارم صاحب یه نوه خلف بشن 😁
  • CA ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    2 0
    خواوند طول عمر به ابشان عنابت کند من اولین بار در سریال آسانسور ایشان را شناختم انسان شریف وفرهنگی غنی از ایرانی بودن را دارد با آرزوی موفقیت برای ابسان بسیار دوست داشتنی است
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    2 0
    پایدار باشید بختیاری با اصالت ،👍👍👍👍👍👍
  • صنم IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    معلومه خیلی باشخصیته