شهردار منطقه ۶ تهران گفت: ۷۵ هزار کیلوگرم لجن ظرف مدت ۳۰ روز از کانال‌ها و شبکه آبهای سطحی منطقه ۶ خارج شدند.

تور بازدید اصحاب رسانه از روند لایروبی مسیل ها و قنوات

به گزارش همشهری آنلاین، در ماه دی با تلاش کارگران شهرداری به ویژه اداره مسیل و قنوات منطقه۶ تهران ۷۵ هزار کیلوگرم معادل ۷۵ تن لجن و رسوبات مختلف از مجاری این کانال‌ها و شبکه آبراهی بیرون کشیده و با خودروهای ویژه به خارج از شهر انتقال پیدا کرده است.

سید مرتضی روحانی در تشریح اجرای عملیات لایروبی، لجن‌کشی و پاکسازی کانل‌ها و شبکه آبهای سطحی در سطح منطقه ۶ گفت: اجرای عملیات لایروبی، لجن‌کشی و پاکسازی کانال‌ها و شبکه آبهای سطحی به منظور بازگشایی مسیر و از میان برداشتن موانع در مسیر آبهای سطحی و روان به صورت مداوم و منظم توسط کارگران خدمات شهری و محیط زیست به ویژه اداره مسیل‌ها و قنوات در سطح منطقه انجام می‌شود تا در زمان بارش نزولات جوی از جمله برف و باران شهروندان در شهر و خیابان‌ها با آبگرفتگی و سرازیر شدن آبهای آلوده به محدوده خیابان‌ها و پیاده روها مواجه نباشند و بتوانند در آسایش و امنیت به امور روزانه خویش بپردازند.

وی افزود: متأسفانه نیروهایی که نسبت به پاکسازی کانال ها و شبکه آب‌های سطحی اقدام می کنند کمتر دیده می‌شوند؛ افرادی که جانشان را کف دستشان می‌گیرند و در عمق چندمتری زمین، گاهی تا عمق ۴۰ متری سطح زمین و در جایی که کمتر کسی جرئت پیدا می‌کند که پا به آنجا بگذارد مشغول خدمت به مردم شهر هستند. اگر اینها نبودند در زمان بارش برف و باران چه اتفاقی در خیابان ها و بزرگراه‌ها می‌افتاد؟

روحانی ادامه داد: با دیده شدن زحمت این نیروها شهروندان نیز تلاش می‌کنند زباله‌ها و پسماندهای خود را داخل کانال‌ها و جوی‌ها رها نکنند؛ چرا که این کار باعث انسداد و گرفتگی مسیر آبراه‌ها و آبهای سطحی می‌شود و چاره‌ای جز این نیست که کارگران شهرداری با سختی و زحمت این معضلات را بر طرف کنند که منصفانه نیست و با کمی مسئولیت پذیری می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: در محدوده نواحی شش‌گانه، حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ مترکانال جمع‌آوری آبهای سطحی وجود دارد که به طور روزانه مورد پایش و بازدید به منظور لایروبی و پاکسازی به موقع مسیر قرار دارد، به ویژه قبل از فرارسیدن فصول بارانی و برفی سال که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد این پایش ها با دقت و حساسیت بالایی صورت می گیرد.

کد خبر 826601
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 0
    "با دیده شدن زحمت این نیروها شهروندان نیز تلاش می‌کنند زباله‌ها و پسماندهای خود را داخل کانال‌ها و جوی‌ها رها نکنند؛ چرا که این کار باعث انسداد و گرفتگی مسیر آبراه‌ها و آبهای سطحی می‌شود و چاره‌ای جز این نیست که کارگران شهرداری با سختی و زحمت این معضلات را بر طرف کنند که منصفانه نیست و با کمی مسئولیت پذیری می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد." رعایت این موارد یعنی فرهنگ .