دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

آرسنال به همشهری‌اش رحم نکرد تا کماکان یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ برتر باشد.

آرسنال

به گزارش همشهری‌آنلاین، آرسنال باز هم یک دربی دیگر را در لندن برد و این‌بار ۵بر صفر کریستال پالاس را شکست داد. مارتینلی ۲گل در این بازی زد و هر دو گل او که در وقت‌های تلف شده به ثمر رسید دقیقا شبیه گل قائدی به هنگ‌کنگ بود. این برد در کنار پیروزی ۵برصفر مقابل ویمبلدون در آوریل ۱۹۹۸، بزرگ‌ترین پیروزی آرسنال در شهرآوردهای لیگ برتری لندن بود.

از آغاز فصل ۲۱-۲۰۲۰، گابریل ماگالاییش ۱۲گل در لیگ برتر برای آرسنال به ثمر رسانده است؛ حداقل ۳گل بیشتر از هر مدافع دیگری در این مدت.

آرسنال در این فصل لیگ برتر بیشترین گل را با ضربه سر (۱۰) و بیشترین گل را از روی کرنر (۱۰) به ثمر رسانده است.

توپچی‌ها بیشترین کلین شیت را در این دوره از رقابت‌ها دارند و ۸بار دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند.

روی هاجسون، سرمربی کریستال پالاس در هیچ‌یک از ۶بازی خود در لیگ برتر با میکل آرتتا (۲تساوی و ۴شکست) پیروز نشده است. پیرترین سرمربی لیگ تنها مقابل یورگن کلوپ عملکرد بدتری داشته و در هر ۹رویارویی با او شکست خورده است.

نخستین گل گابریل مارتینلی (گل چهارم آرسنال) دویستمین گلی بود که توسط بازیکن تعویضی برای آرسنال در لیگ برتر به ثمر رسید (اکنون ۲۰۱گل) و توپچی‌ها بعد از منچستریونایتد (۲۱۵) و چلسی (۲۰۶) سومین تیمی هستند که دست‌کم ۲۰۰گل توسط بازیکنان تعویضی خود به‌دست می‌آورند.

آرسنال در هر ۴بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل کریستال پالاس پیروز شده است.

کریستال پالاس تنها یکی از ۱۸دربی اخیر خارج از خانه لندن در لیگ برتر را برده است و از زمان پیروزی ۲بر یک مقابل وستهم در نوامبر ۲۰۲۲، در ۹دربی بدون برد (۴تساوی و ۵شکست) بوده است.

لئاندرو تروسارد به‌طور مستقیم در ۱۱گل در ۱۴بازی برای آرسنال در تمامی رقابت‌ها در امارات نقش داشته است. او ۴گل به ثمر رسانده و ۷پاس گل داده است.

برای نخستین بار لئاندرو تروسارد گلی برای آرسنال به ثمر رساند که بوکایو ساکا پاس گل آن را نداده بود. گل او را ژسوس ساخت.

بیشترین برد خانگی در لیگ برتر از زمانی که میکل آرتتا هدایت آرسنال را برعهده گرفت: من‌سیتی (۶۰)، لیورپول(۵۵)، آرسنال(۵۰) و تاتنهام(۴۹).

کد خبر 826494
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha