یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسیاری از اینترنت‌بازها اطلاعات اندکی درباره این واقعیت دارند که شهروندان مسن و افراد دارای معلولیت تا حدود زیادی از شبکه جهانی وب محرومند.

خبرگزاری آلمان از بیله‌فیلد گزارش داد، تحقیقی که موسسه آلمانی تی ان اس امنید (TNS Emnid) انجام داده است نشان می‌دهد 60 درصد کاربران اینترنت هیچ ایده‌ای در این باره ندارند که دسترسی به وب گاهی اوقات برای افراد دارای معلولیت‌های مشخص محدود است. برای مثال، طراحی ضعیف یا متن ریز موجب می‌شود افراد دارای مشکلات بینایی نتوانند این پایگاه‌های اینترنتی را بخوانند. برخی دیگر هم با متن‌خوان‌های برخی پایگاه‌های اینترنتی مشکل دارند، زیرا نمی‌توان آنها را درک کرد.

در همین حال باید گفت برخی پایگاه‌های اینترنتی دسترسی‌پذیرند. در این پایگاه‌ها برنامه‌نویسان مطمئن می‌شوند که فونت‌ها به اندازه کافی درشت هستند و گام‌هایی به سوی دسترسی‌پذیری در این پایگاه‌ها اینترنتی برداشته شده است. اما 80 درصد پاسخ‌دهندگان به این بررسی هیچ ایده‌ای در این باره نداشتند که اساسا چنین خدماتی وجود دارد.

این مطالعه به سفارش بنیاد ارتباطات بدون مانع (Stiftung Barrierefreie Kommunizieren) صورت گرفت که خود را وقف بهبود ارتباطات کرده است. یک هزار کاربر اینترنتی در این نظرسنجی شرکت کردند

کد خبر 82554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز