فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در منطقه مدعی شده قایق حامل سلاح‌های ایرانی را غرق و محموله‌ای را هم توقیف کرده است.

کشتیرانی در دریای سرخ

همشهری آنلاین-گروه سیاسی: فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در منطقه مدعی شده یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده یک محموله سلاح‌های ایرانی را در ۱۱ ژانویه نزدیک آب‌های سومالی توقیف کرده است.

فوری | ادعای یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا درباره ایران | محموله موشک‌های ایرانی ضبط شد + تصویر ادعایی

در بخش‌هایی از گزارش ان‌بی‌سی آمریکا آمده است:

آمریکا اعلام کرد که قطعات موشکی ایران را که به مقصد حوثی‌ها در حال ارسال بوده توقیف کرده است.

ارتش آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد تسلیحات کشف شده توسط یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا همان نوع سلاح‌هایی است که شورشیان یمنی برای حمله به کشتی‌های بین‌المللی در دریای سرخ استفاده کرده‌اند.

ارتش آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که تیمی از نیروی دریایی که در جستجوی ۲ملوان گمشده خود دنبال یک قایق کوچک در سواحل سومالی بودند، قطعات موشکی ایران که برای شورشیان حوثی مورد حمایت تهران در یمن ارسال می‌شد را پیدا کردند.

پس از ناپدید شدن ۲ ملوان آمریکایی در دریاهای ناآرام پنجشنبه گذشته، کشتی‌ها و هواپیماهای آمریکایی به ماموریت جستجو و نجات در خلیج عدن، بین یمن و سومالی ادامه دادند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که با وجود از دست رفتن ۲ ملوان آمریکایی، این تیم به یافتن «موشک‌های بالستیک ساخت ایران و اجزای موشک‌های کروز» از جمله پیشران و کلاهک‌های موشک‌های بالستیک میان‌برد و موشک‌های کروز ضد کشتی ادامه داد.

سنتکام گفت که تسلیحات کشف شده توسط یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا از همان نوع سلاح هایی است که حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌های تجاری بین‌المللی در دریای سرخ استفاده کرده‌اند - که یک شریان دریایی حیاتی را به خطر می‌اندازد که به گفته این گروه شبه نظامی اعتراضی به جنگ اسرائیل در غزه است.

به گفته فرماندهی مرکزی ایالات متحده، این تسلیحات توسط نیروی دریایی ایالات متحده از یک کشتی تحت حمایت ایران در نزدیکی سواحل سومالی در آب‌های بین‌المللی دریای عرب در مسیر تامین نیروهای حوثی در یمن ضبط شده است.

این تیم وابسته به ناوگان پنجم مستقر در بحرین است۳ مقام دفاعی به ان‌بی‌سی نیوز گفتند، آن‌ها قایق کوچکی را شناسایی کردند که پرچم هیچ کشوری را نداشت و مدارک اداری هم نداشت.

سنتکام گفت: ۱۴ خدمه کشتی بدون پرچم بازداشت شدند و با آنها بر اساس قوانین بین المللی برخورد خواهد شد. مقامات گفتند که قطعات موشک توقیف شد و قایق غرق شد.

کد خبر 825041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    4 0
    امریکا کم سلاح به اسقاطیل دادی برای کودک کشی