از هر ۱۰ سیگاری، یک نفر قصد ترک سیگار دارد و خیلی از آنها برای این کار، سراغ سیگارهای الکترونیک یا وِیپ‌ها (Vape) می‌روند.

سیگار الکترونیک

به گزارش همشهری‌آنلاین، سیگارهای الکترونیک یا وِیپ‌ها (Vape) با باتری کار می‌کنند و یک محفظه با محتوای مایع دارند که داخل آن نیکوتین و اسانس وجود دارد و برخلاف سیگارهای معمولی، دود و خاکستر و بوی بد از خود به جا نمی‌گذارند. به همین دلیل خیلی‌ها تصور می‌کنند که این سیگارها هیچ ضرری برای سلامت ندارند.

اما تحقیقات بین‌المللی نشان داده که ویپ‌ها که در انواع و شکل‌های مختلف و اسانس‌های گوناگون در بازار وجود دارند، بسیار خطرناک‌تر و حتی اعتیارآورتر از سیگارهای معمولی هستند. به طوری که به ریه و قلب آسیب می‌زنند، سرطان‌زا هستند و همچنین می‌توانند موجب ایجاد یا تشدید مشکلات تنفسی مثل آسم و آلرژی شوند. جالب این است که اغلب استفاده‌کنندگان از سیگار الکترونیک همزمان از سیگار معمولی هم استفاده می‌کنند. موضوعی که به گفته متخصصان می‌تواند سلامت و حتی حیات آنها را به خطر بیندازد.

بیشتر بخوانید

خطر دیگری که درباره ویپ‌ها مطرح است، درباره باتری آنها است. گزارش‌هایی در زمینه انفجار باتری این سیگارها در زمان استفاده از آنها ثبت شده است؛ انفجارهایی که به دهان، فک و استخوان صورت فرد آسیب جدی رسانده است. این سیگارها به دلیل کار کردن با باتری حتی احتمال مشتعل شدن نیز دارند.

چرا سیگاری‌ها برای ترک به ویپ رو می‌آورند؟  | تصویر

کد خبر 824555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha