محمداسماعیل کوثری، نماینده مجلس گفت: آنچه که درباره تحقق انتقام اصل است این است که ما باید منفعت و مصلحت جمهوری اسلامی به شکل خاص و جبهه مقاومت به شکل عام را درنظر بگیریم و سپس اقدامات خود را عملی‌سازیم.

اسماعیل کوثری

به گزارش همشهری آنلاین، موضوع انتقام از جبهه استکبار جهانی و چگونگی تحقق آن از مسائلی است که ضمن ایجاد شورِ مبارزه و استکبارستیزی گاهی در یک معادله غیرحقیقی موجب می‌شود انتظارات از چگونه عملی‌شدن آن غیرواقعی به نظر برسد. در این باره با محمداسماعیل کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

انتظار بی‌جا از نظام نباید داشت!

کوثری در ابتدا گفت: مسأله انتقام از جبهه استکبار موضوعی قطعی برای مردم ایران و جمهوری اسلامی است. اساسا قبل از آنکه جریان سلطه و صهیونیسم جهانی بخواهد در منطقه اقدامی علیه ما بکند، جبهه مقاومت به آن‌ها ضربه زده و ضربه خواهد زد. اما در این راستا در نظر گرفتن چند نکته بسیار مهم و اساسی است. در قبال جنایاتی که آنان انجام می‌دهند، مثل حمله تروریستی در کرمان به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت ده‌ها تن از هموطنانمان شد، نباید رویکردی احساسی و عجولانه را اتخاذ کرد و بنا به احساسات و هیجانات دست به اقدام برای انتقام زد. برای انتقام در قبال جنایات باید زمان و مکان به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند و مخفی بمانند، در قبال این قبیل مسائل نباید انتظار داشت که جمهوری اسلامی فی‌البداهه و به شکل دفعه‌ای اقدام کند تا انتقامی را بگیرد.

به بهانه انتقام نمی‌خواهیم پازل دشمن را کامل کنیم

وی افزود: اساساً موضوع انتقام و وقت و مکان آن را ما خودمان مشخص خواهیم کرد و نباید از سر واکنشات هیجانی و احساسی طوری عمل کنیم که دشمن می‌خواهد به نحوی در زمین آن بازی کنیم، چرا که اگر به این نحو اقدامی صورت بگیرد، در اصل نقشه دشمن عملی شده و جمهوری اسلامی هم تابع خواست آنان عمل کرده و انتقامی حقیقتاً از جبهه استکبار گرفته نشده است. اینکه جبهه مقاومت و ما از انتقام سخن می‌گوییم و در پی عملی ساختن آن هستیم شوخی نیست، اما به همان اندازه این اقدام برای دلخوشی و دل‌خُنکی هم صورت نخواهد گرفت و موضوع آن تابع برنامه و طراحی‌های دقیقی خواهد بود که در جا و زمان خودش صورت می‌پذیرد.

او بیان کرد: ضمن اینکه باید گذشته و حال را مقایسه کرد تا دید جبهه مقاومت به چه جایگاه و پیشرفتی رسیده، یک زمانی اگر ناوی آمریکایی به سمت کشوری حرکت می‌کرد، نظام آن کشور ساقط می‌شد، اما همین آمریکا امروزه وقتی در آب‌های حوزه کشورهای مقاومت وارد می‌شود، مورد هجوم قرار می‌گیرد و پا به فرار می‌گذارد، همین روند و سیر را باید مورد توجه قرار داد و از آن به سادگی نگذشت.

تأخیر در عملی‌سازی انتقام به معنای انفعال جمهوری اسلامی نیست

کوثری در انتها گفت: شاید در راستای عملی سازی عملیات‌های انتقام تأخیرهایی صورت بگیرد، اما این تأخیر را اصلا و ابدا نباید به پای انفعال و تضعیف جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت گذاشت، آنچه که درباره تحقق انتقام اصل است این است که ما باید منفعت و مصلحت جمهوری اسلامی به شکل خاص و جبهه مقاومت به شکل عام را درنظر بگیریم و سپس اقدامات خود را عملی‌سازیم. در پاسخ به این شبهات که جمهوری اسلامی را منفعل معرفی می‌کنند باید گفت چه بسا اقدامی را ما نه از سر تدبیر و مصلحت بلکه از سر هیجاناتی پیگیر شویم و در نتیجه نه تنها موفقیتی را کسب نکنیم، بلکه وضعیت بدتر شود و نوک پیکان آن اقدام به سوی خود ما بچرخد! لذا باید صبور بود و با تحلیل دقیق از شرایط انتظارات را تطبیق داد تا ان‌شاالله وعده انتقام سخت محقق شود.

کد خبر 824297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha