سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که مصوبه افزایش سن بازنشستگی در بررسی های صورت گرفته خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و مورد تایید قرار گرفت.

هادی طحان نظیف

به گزارش همشهری‌آنلاین، لایحه برنامه هفتم توسعه برای رفع ایرادات به مجلس ارجاع شد.سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: به طور مثال در مسیر بررسی مصوبه برنامه هفتم میزبان رئیس جمهور، رئیس مجلس، برخی اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم و برخی سران دستگاه قضایی بودیم تا اظهار نظر کارشناسی آنها را در ارتباط با مواد مختلف این مصوبه را بشنویم.

وی افزود: ما به شکل فشرده و پیاپی و بعضا در سه نوبت مصوبه مجلس را بررسی کردیم. در این راستا کارهای کارشناسی فراوانی صورت گرفت و نظرات و نکات دستگاه‌های مختلف را با دعوت از نمایندگان دستگاه‌ها به پژوهشکده شورای نگهبان احصا کردیم.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: به طور مثال در مسیر بررسی مصوبه برنامه هفتم میزبان رئیس جمهور، رئیس مجلس، برخی اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم و برخی سران دستگاه قضایی بودیم تا اظهار نظر کارشناسی آنها را در ارتباط با مواد مختلف این مصوبه را بشنویم.

طحان نظیف گفت: در نهایت نظر شورای نگهبان به مجلس ارسال شد که طبیعتاً با توجه به حجم این مصوبه ابهامات، ایرادات و تذکرات نسبت به مصوبه مجلس وجود داشت که باید اصلاح شود. در همین رابطه در مواردی شورای نگهبان با اصل احکام ایرادی نداشت ولی نسبت به اجزا باید نکاتی در مصوبه پیش بینی می شد که انشاالله با اصلاحاتی که مجلس انجام می‌دهد مصوبه می‌تواند تبدیل به قانون شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین اعلام کرد که مصوبه افزایش سن بازنشستگی در بررسی های صورت گرفته خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و مورد تایید قرار گرفت.

کد خبر 824203
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • DE ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    16 1
    چرا ما که 21 ماه سربازی رفتیم و در بخش خصوصی کار میکنیم باید 6700000 تومان برای خرید سابقه بیمه 21 ماه بپردازیم
  • مهدی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    47 0
    فشار به مردم کجاس خلاف موازینه راست میگن خب
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    38 0
    جالبه اکثر مواد و تبصره های لایحه برنامه هفتم ایراد و ابهام داشته ولی ماده 29 و جدول مربوط به افزایش سن بازنشستگی یک ضرب و در جا تایید شده و خلاف و شرع و قانون نبوده!
  • نیما IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    16 0
    حق کارگر ....
  • مهندس نرم افزار IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    9 2
    ما که نفهمیدیم سن بازنشستگی چند شد؟ انشالله شد؟
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    13 1
    کی به کیه اصلا ملت رو بازنشست نکنبن، با بذارین پنجاه سال
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    22 0
    من که فقیه نیستم ولی با دانش اندکم میدانم وقتی با کسی قرارداد میبندی و از ابتدا بهش میگین ۳۰ سال پول بریز بعد ۳۰ سال بازنشسته میشی بعدش میان وسط قراداد یکطرفه میگن ۳۵ سال یعنی خلاف عرف و قول و حرف ابتداشونه من انسان عادی میدونم این خلاف شرعه از فقها بعیده عدم تشخیص یک فعل به این سادگی
  • نعمت IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    18 0
    مردم و فشار اقتصادی و عدم توان دولت در تامین رفاه مردم در کجای این مصوبه قرار دارد؟ چرا بدون مشورت با صاحب نظران اقدام میکنید؟
  • GB ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    19 1
    به چه دلائلی مصوبه افزایش سن بازنشستگی در بررسی های صورت گرفته خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد؟
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    15 2
    افزایش سن بازنشستگی را به خاطر افزایش حقوق بازنشستگان تا 90 درصد حقوق شاغلین تصویب کردند افزایش سن بازنشستگی سریعا تایید شد ولی باید خواب افزایش حقوق را ببینیم
  • فرشید NL ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 1
    بابا یهو بگید پول بیمه رو خوردن ندارن بدن به بازنشسته ها باید سن رو ببریم بالا مبادا اعتراض ها از طرف بازنشته ها کمتر بشه .چون اونایی که میخوان بازنشسته بشن دهه ۵۰ و۶۰ هستندو زیادن پول کم آوردن