سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه تأکید کرد واشنگتن دنبال تشدید تنش‌ها و درگیری با ایران نیست.

جان کربی ، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در مصاحبه‌ای با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی تأکید کرد واشنگتن دنبال تشدید تنش‌ها و درگیری با ایران نیست.

اظهارات جان کربی یک روز بعد از حمله آمریکا و انگلیس به نقاطی در یمن مطرح شده است.

بامداد جمعه آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده‌اند.

بلافاصله بعد از این حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها هستند.

در پی این حمله گروههای فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی فلسطین و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ ضمن حمایت از مردم یمن، حمله موشکی را محکوم کردند.

کد خبر 823780
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 1
    امریکا سگ کی هست که بخواهد با ایران در گیر بشود
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    درگیری همش نظامی نیست . آمریکا سالهاست با ایران و ایرانی درگیره حداقل ۱۰۰ سال رو که تاریخ یادشه چه نظامی چه غیرنظامی با ایران و ایرانی جنگیده . خدا نسلشونو نابود کنه که مایه شر و ظلم تو جهان هستن
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 1
    تجاوز نقض است چه غزه چه یمن امریکا نمیتونه ازقدرت سواستفاده کنه الان همه کشورها قدرت نظامی دارن نمیتونه کاری کنه ناو تسخیریا موشک باران میشه
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 1
    هیچ قدرتی جرات درگیری با ایران را ندارد. مستکبران جرات حمله به خاک ایران را ندارند. هیچ کشوری دیگر جرات برزبان آوردن حمله نظامی به ایران را ندارد.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 0
    آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط به دنبال درگیری با ایران است
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون مدعی مبارزه با تروریسم و القاعده است ولی در حقیقت از تروریسم و القاعده همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند. آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون مدعی مبارزه با داعش است ولی در حقیقت از داعش همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    یمنی‌ها اجازه عبور هیچ کشتی که مقصدش اسرائیل باشد را نمی‌دهند/ آمریکا، انگلیس و مزدورانشان هیچ غلطی نمی توانند بکنند. یمنی‌ها اجازه عبور هیچ کشتی که مقصدش اسرائیل باشد را نمی‌دهند، اما سایر کشتی‌ها برای عبور آزاد هستند.