معدنچیان زغال سنگ بخشی از اسکلت ماموت با عاج کامل را در داکوتای شمالی کشف کردند.

کشف اسکلت ماموت

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سان، عاج ماموت غول پیکر ۲.۱ متری به طور تصادفی پس از ۱۰۰۰۰ سال در امریکا پیدا شد. این کشف توسط معدنچیان زغال سنگ هنگام کار در معدن فریدم در نزدیکی شهر بیولا در ماه مه گذشته انجام شد.

معدنچیان قبل از اینکه به اهمیت آن پی ببرند، ابتدا عاج را روی یک کامیون بار کردند. با این حال، بعد از آن‌که متوجه شدند که احتمالا چیز ارزشمندی است، آن را به مقامات گزارش دادند. منطقه به سرعت بسته شد تا دیرینه شناسان بتوانند کار بررسی و حفاری را آغاز کنند.

کشف هیجان‌انگیز اسکلت ماموت پس از هزاران سال! | نقش کارگران معدن زغال سنگ در این کشف

محققان خیلی زود بیش از ۲۰ استخوان از اسکلت ماموت را کشف کردند. این شامل استخوان‌های دنده، تیغه شانه، دندان و قسمت‌هایی از باسن است. کلینت بوید، دیرینه‌شناس ارشد سازمان زمین‌شناسی داکوتای شمالی، در بیانیه‌ای این یافته‌ها را «یک کشف هیجان انگیز و مهم علمی» خواند.

بوید گفت: این نمونه یکی از کامل‌ترین اسکلت‌های ماموت کشف‌شده در داکوتای شمالی است. استخوان‌ها پس از کشف به آزمایشگاه دیرینه‌شناسی در مرکز میراث داکوتای شمالی و موزه ایالتی در بیسمارک منتقل شدند.

استخوان‌ها قبل از تجزیه و تحلیل، به روش‌های مخصوصی تمیز می‌شوند. سازمان زمین‌شناسی داکوتای شمالی و معدن فریدم در تلاش هستند تا استخوان‌ها را در معرض دید عموم قرار دهند.

آن‌ها امیدوارند که به مردم درباره آخرین عصر یخبندان ۲.۶ میلیون تا ۱۱۷۰۰ سال پیش آموزش دهند.

ماموت‌ها حدود ۱۰۰۰۰ سال پیش در منطقه آمریکای شمالی منقرض شدند. چندین گونه ماموت از جمله ماموت پشمی و ماموت کلمبیایی، در این قسمت از جهان زندگی می کردند.

کد خبر 823446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha