مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از ساخت واحدهای مسکونی در پایتخت با کمک چینی ها خبر داد و گفت که قرار است بستر انتقال تکنولوژی ساخت سریع و به صرفه مسکن از چین به تهران منتقل شود.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین؛ در سفر اخیر مدیران شهری به پکن علاوه بر عقد قراردادهای متعدد در حوزه حمل و نقل، تفاهم‌هایی هم در حوزه مسکن سازی صورت گرفت که به گفته سید مهدی هدایت با توجه به کمبود مسکن در تهران نیاز است تا از طریق تکنولوژی نوین مسکن سازی به سمت و سوی صنعتی سازی سوق داده شود.

او در تشریح ضرورت این تفاهم تاکید کرد: «زمان ساخت، شرایط اقتصادی و قیمت مسکن مولفه‌هایی هستند که ما را بر آن داشت تا بتوانیم از تجارب موفق چین در حوزه مسکن سازی استفاده کنیم. چرا که در صورت بهره گرفتن از تکنولوژی نوین در مسکن سازی هزینه و زمان ساخت کاهش پیدا می‌کند و قطعا مقرون به صرفه خواهد بود.»

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که چین در حوزه تکنولوژی ساخت مسکن پیشرفت‌های خوبی داشته است، گفت: در سفر گروه چینی به تهران به یک تفاهمنامه ۲۰۰هزار واحدی رسیدیم. در سفر آینده به چین قصد بازدید از تکنولوژی‌ها و برگزاری جلسات فنی با شرکت‌های چینی را داریم تا این تکنولوژی‌ها به ایران منتقل شود.

به گفته این مقام مسئول، «حضور چینی‌ به منظور عملیاتی کردن مسیر ساخت مسکن ظرف یک سال در شهر تهران خواهد بود. بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است چینی‌ها به اقتضای طراحی ایرانی‌ها، شهرک سازی نوین انجام داده و بستر انتقال تکنولوژی مسکن سازی سریع و به صرفه را مهیا سازند. استفاده از پیمانکاران داخلی و مصالح داخل کشور نیز از نقاط بارز این اتفاق خواهد بود تا علاوه بر تسریع در احداث واحدهای مسکونی کسب و کارهای داخلی مرتبط با مسکن نیز رونق بگیرند.»

کد خبر 823273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    1 0
    چرا اینقدر بی فکر وبی خلاقیت هستید آخه؟؟اینهمه مسکن و توی یه شهر مثل اشتهارد بسازید که حدود 3000 کارخونه وجود داره،هم شغل ایجاد میکنید وهم از ترافیک وآلودگی شهرهای بزرگ کاسته میشه،وبا یه خط مترو خیلی راحت بستر ایاب وذهاب وفراهم میکنید و هم مشکل نیروی کار حل میشه وغیره وغیره،،امان از بی تدبیری !!
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    ایا فقط تهران جزو ایران است ؟ پس اصفهان باید محروم از این صنعت باشد ؟؟/
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    چین کدام صنعت واقعی را داره که اعتماد می کنید کلا کشور چین مثل دستگاه فتوکپی می ماند تا خلاق