سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس ضمن حمایت از تصویب و ابلاغ قانون حمایت از گزارشگران فساد تأکید می‌کند: این قانون می‌تواند یکی از موانع بروز فساد باشد و بی‌تأثیر نیست.

ابوالفضل ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با همشهری آنلاین می‌افزاید: طبق این قانون افشاکنندگان فساد حمایت خواهند شد؛ به این معنا که اگر کسی فسادی را رسما اعلام کند بتواند قسمتی از آن وجه اقتصادی را که فسادگر قصد داشته است در جیب خود بگذارد، به‌صورت قانونی دریافت کند.

او ادامه می‌دهد: البته گزارشی که در مورد فساد توسط گزارشگر اعلام شده محرمانه باقی می‌ماند و اگر نیاز شد خودش و خانواده‌اش تحت حفاظت دولت و قانون قرار می‌گیرند.

نماینده نجف‌آباد در پاسخ به این پرسش که مشوق‌هایی که برای گزارشگران فساد درنظر گرفته شده چقدر است، می‌گوید: میزان مبالغی که به گزارشگران پرداخت می‌شود در قانون به تناسب شرایط درنظر گرفته شده است. درواقع از این پس هرکسی که فساد را ببیند و اعلام کند هم درصدی از اعلام فساد به‌عنوان حق‌الکشف به او تعلق می‌گیرد و هم امنیت خود و خانواده‌اش تامین می‌شود.

ابوترابی در پاسخ به این پرسش که آیا تصویب و ابلاغ این قانون را در جلوگیری از فساد مؤثر می‌داند یا خیر می‌گوید: بله من موافق این قانون هستم و معتقدم ابلاغ این قانون می‌تواند مانعی در برابر گسترش فساد در کشور باشد.

کد خبر 822835
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    در شهرداری فساد اتفاق افتاده چای دبش و فولاد و پتروشیمی صندوق فرهنگیان و ... برید بگیرید