رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران از بودجه بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران برای سال آینده خبر داد.

آقاميري

همشهری آنلاین-فرخنده رفائی: محمد آقامیری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان این‌که هنوز تصمیمات پیرامون رقم قطعی بودجه سال آینده شهرداری تهران در شورا جمع‌بندی و نهایی نشده است، به همشهری گفت: صحبت‌ها در این خصوص ادامه دارد اما ظاهرا بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

تداوم توجه به بخش حمل و نقل در تخصیص بودجه

سال ۱۴۰۲ به پایان خود نزدیک شده و ماه‌های پایانی سال با مسائل مرتبط با بودجه گره خورده است. قرار است لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران تا پایان دی‌ماه به شورای شهر ارائه شود. گفته می‌شود متمم بودجه امسال شهرداری هم همین روزها به شورا فرستاده می‌شود. شهرداری تهران در بودجه سال ۱۴۰۲ با تمرکز بر توسعه حمل و نقل شهری ۴۴ درصد از بودجه ۷۵ هزار میلیارد تومانی خود را (۳۳ هزار میلیارد تومان) به این حوزه اختصاص داد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که با تصمیم شورای شهر تهران، سال آینده پروژه‌های عمرانی در اولویت بودجه‌دهی قرار خواهد داشت.

توجه ویژه به پروژه‌های عمران شهری

محمد آقامیری، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر درباره اولویت‌های احتمالی لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران به همشهری گفت: صحبت‌ها و پیشنهادات مختلفی از سوی شورا ارائه شده اما هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی انجام نشده است. وی با اشاره به این‌که بحث حمل و نقل در بودجه سال آینده نیز از پشتیبانی ویژه برخوردار خواهد بود، افزود: بخشی از تعهدات حوزه حمل و نقل که در قراردادهای خرید خارجی وجود دارد سال ۱۴۰۳ باید پیاده سازی و عملی شود لذا این بحث در بودجه بندی سال آینده همچنان پررنگ خواهد بود اما بخش عمران نیز با توجه به این‌که تعدادی از پروژه‌هایی عمرانی باید تا پایان دوره جمع شود و به بهره‌برداری برسد، توجه ویژه شورای شهر را خواهد داشت. آقامیری درباره این‌که کدام پروژه‌های عمرانی در اولویت دریافت بودجه خواهند بود گفت: در کمیسیون عمران صحبت‌هایی در این خصوص انجام شده اما هنوز پیش‌نویس لایحه بودجه در اختیار شورا قرار نگرفته و برای پاسخ به این سوال باید صبر کنیم تا این پیشنویس به شورا ارائه و بعد تصمیمگیری شود.

اصل بودجه امسال محقق شد

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با تاکید بر این‌که نگاه شورا به بخش عمران و حمل و نقل در بودجه سال آینده شهرداری همچنان نگاه ویژه‌ای است، اظهار کرد: ما معتقدیم این دو موضوع معضلات اصلی مردم پایتخت هستند، از این‌رو چه بخش حمل و نقل، چه پروژه‌های عمرانی بخش راه‌سازی که می‌تواند گره‌های ترافیکی شهر را باز کنند و چه پروژه‌های عمرانی ساخت و سازی که یک سری سرانه‌های محلی و منطقه‌ای شهر را تامین می‌کنند در اولویت تخصیص بودجه خواهند بود اما درباره جزئیات این پروژه‌ها بعد از این‌که لایحه بودجه به شورا ارسال شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این عضو شورای شهر در خصوص میزان تحقق بودجه امسال شهرداری اظهار داشت: اصل بودجه محقق شده و شهرداری تا پایان سال بیش از آن چیزی که انتظار داشتیم بودجه ۱۴۰۲ را محقق خواهد کرد. وی اضافه کرد: برای همه اعضا مسجل شده بودجه پیش‌بینی شده در سال گذشته برای سال ۱۴۰۲ محقق خواهد شد اما اینکه چند درصد بیشتر تحقق داشته باشد حدس ما این است که ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر شاهد تحقق بودجه امسال باشیم. گفتنی است امروز یک فوریت لایحه متمم بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه با ۱۹ رأی موافق در شورای شهر تصویب و مقرر شد که این لایحه در روزهای پیش رو در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد.

بودجه سال ۱۴۰۳ شهردرای تهران؛ بالای ۱۰۰ هزار همت

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران همچنین از بودجه بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران برای سال آینده خبر داد. آقامیری با بیان این‌که هنوز تصمیمات پیرامون رقم قطعی بودجه سال آینده شهرداری تهران در شورا جمع‌بندی و نهایی نشده است، گفت: صحبت‌ها در این خصوص ادامه دارد اما ظاهرا بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

کد خبر 822432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha