آسفالت معابر اصلی و فرعی مناطق نیازمند مرمت و بهسازی بودند و از این شهرداری تهران نهضت آسفالت ریزی را در دوره ششم پایه گذاری کرد و امروز بیش از یک میلیون تن آسفالت در مناطق توزیع شده است.

آسفالت

همشهری- زینب زینال زاده: آسفالت مناسب معابر یکی از مطالبات بحق شهروندان است؛ چراکه وضعیت نامناسب خیابان‌ها و وجود چاله‌چوله‌ها علاوه بر افزایش استهلاک لاستیک‌ها به جلوبندی خودروها هم آسیب‌های جدی وارد می‌کند. از این‌رو شهرداری تهران در راستای تحقق این مطالبه، آسفالت‌ریزی در تمامی معابر اعم از محورهای بزرگراهی و معابر اصلی و فرعی را در دستورکار قرار داده است، البته در ادوار گذشته هم آسفالت‌ریزی انجام می‌شد و براساس گفته‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران در گذشته سالانه ۶۰۰هزار تن آسفالت‌ریزی در پایتخت انجام می‌شد اما در این دوره این حجم به بیش از یک‌میلیون‌تن رسیده است.

به‌گفته سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، برخی از معابر پس از ۲۰سال آسفالت شده‌اند و به همین دلیل اقدام شهرداری در این حوزه ارزشمند و قابل تقدیر است، همچنین با استناد به‌گفته‌های علی‌اصغر قائمی، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، امروز گام‌های خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها برداشته شده است. نونوار شدن معابر تهران قطعا در بهبود کیفیت زندگی شهروندان و افزایش حس تعلق به محله‌ها مؤثر خواهد بود. نکته مهم نهضت آسفالت‌ریزی مدیریت شهری ششم این است که با نگاه عدالت‌محور به همه مناطق توجه شده است و چه‌بسا مناطق جنوبی سهم بیشتری داشته‌اند. ۹ماهه اول سال بیش از یک‌میلیون‌و۹۰هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شده که منطقه۱۵ بیشترین و منطقه۹ کمترین میزان آسفالت‌ریزی را داشته‌اند. مهدی صداقتی، سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران اما میزان آسفالت‌ریزی تاامروز را حدود یک‌میلیون ۴۵۰‌هزار تن اعلام کرده است. همشهری در ادامه وضعیت آسفالت ریزی مناطق را در ۹ ماه ابتدایی سال بررسی می کند.

اینفوگرافیک | آسفالت‌ریزی در تهران رکورد زد | کاهش چاله چوله های پرخطر شهر

کد خبر 821916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha