شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
۳ نفر

شرکت خودروسازی چینی BYD در ۳‌ماه آخر سال۲۰۲۳ بیش از تسلای ایلان ماسک، خودروهای الکتریکی فروخته است. به‌نظر می‌رسد این دو خودروساز بزرگ دنیا برای کسب مقام برتر در این بخش مبارزه می‌کردند.

بی وای دی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی: BYD تازگی اعلام کرده است در ۳ ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ رکورد فروش ۵۲۶۰۰۰ خودروی برقی را به ثبت رسانده است. این رقم از آمار فروش خودروهای باتری‌دار تسلا بیشتر است. در کل سال ۲۰۲۳، تسلا متعلق به ایلان ماسک همچنان فروش بیشتری داشت. تسلا اعلام کرد که رکورد فروش ۴۸۴۵۰۰خودروی الکتریکی در ۳‌ماه آخر سال۲۰۲۳ و ۱.۸میلیون دستگاه برای کل سال را ثبت کرده است.

عملکرد پایان سال تسلا بهتر از آن چیزی بود که تحلیلگران انتظار داشتند، زیرا فروش ۲۰درصد نسبت به‌مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و سرعت آن نسبت به اوایل سال۲۰۲۳ افزایش یافت، با این حال از رکوردهای قبل جامانده است. ژانویه گذشته، ماسک مدعی شده بود که تسلا پتانسیل رسیدن به ۲میلیون تحویل در سال۲۰۲۳ را دارد. این شرکت بارها قیمت‌ها را کاهش داد تا بتواند خریداران را جذب کند. اما نقطه فروش جدیدی که BYD به‌دست آورده است یادآور چالش‌های پیش روی تسلا است.

بیشتر بخوانید:

سوزانا استریتر، رئیس بخش پول و بازار در هارگریوز، گفت: «شتاب BYD در تولید شاهد تازه‌ای است از اینکه رقابت بازار خودروهای برقی به مرحله سخت و رقابتی رسیده است. در کل سال، BYD بیش از ۳میلیون وسیله نقلیه به‌اصطلاح انرژی نو فروخت که شامل خودروهای فقط برقی و هیبریدی می‌شود.

کد خبر 821483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین صفایی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    آخه چینی ها حتی نمی توانند روی دست قاطر و الاغ بلند شوند چه رسد به تسلا