وقتی فرصت زیادی برای پخت غذا نداریم معمولا یکی از اولین غذاهایی که به ذهنمان می‌رسد کوکو سیب‌زمینی است.

کوکو

همشهری آنلاین: حالا اگر مهمان سرزده‌ای برایتان آمده و به جز چند عدد سیب‌زمینی و تخم‌مرغ چیز دیگری ندارید، سری هم به کابینتی که غذاهای کنسروی را در آن نگهداری می‌کنید، بزنید. اگر تن ماهی داشتید، تن را بجوشانید و به مخلوط سیب‌زمینی و تخم‌مرغ اضافه کنید. کوکوی تن ماهی، هم خوشمزه است هم پرخاصیت و هم مناسب پذیرایی سریع از مهمانان.

مواد لازم برای ۶ نفر

۵۰۰ گرم سیب‌زمینی
۱ قوطی کنسرو تن ماهی
(روغن آن کاملا گرفته شود)
۱ عدد پیاز متوسط
نمک و فلفل به مقدار لازم
کمی زعفران حل شده در آب
۵ عدد تخم‌مرغ
۳ ق‌س جعفری خردشده
روغن به مقدار لازم

۱. ابتدا در یک قابلمه مناسب مقداری آب ریخته، روی حرارت قرار دهید. سپس سیب‌زمینی‌ها را داخل آن گذاشته صبر کنید تا بپزند. بعد از پخته شدن آنها را داخل کاسه مناسبی رنده کنید. تن ماهی را در یک قابلمه کوچک با مقداری آب روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا مدت ۱۵ دقیقه بجوشد، بعد آن را خارج کرده در قوطی را باز کنید و توسط صافی روغن‌اش را گرفته و با چنگال آن را له کنید، بعد پیاز را هم پوست گرفته و داخل ظرف رنده کنید.

۲. تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی شکسته و نمک و فلفل و زعفران را هم همراه جعفری به مخلوط سیب‌زمینی، پیاز و تن ماهی بیفزایید و خوب مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

۳. در این مرحله در یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته روی حرارت قرار دهید. بعد از داغ شدن، مقداری از مایه کوکوی آماده‌شده را برداشته در کف دست قرار دهید و آن را گرد کنید و به آرامی داخل روغن بیندازید. بعد از سرخ شدن یک طرف، آن را برگردانده و اجازه دهید تا طرف دیگر هم سرخ شود. این کار را به همین صورت ادامه دهید تا مایه کوکو به اتمام برسد.

کد خبر 821354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha