علیرضا زاکانی گفت: از گذشته میراثی به ما رسید که آن نوع نگاه نادرست به حوزه پسماند شهر بود به این معنا که برای ۲۲ منطقه تهران ۲۲ قرارداد جمع‌آوری پسماند خشک را تنظیم کرده بودند و رقم ناچیزی را از کسانی که این قرارداد را بسته بودند، می‌گرفتند.

زاکانی در حیاط دولت

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی همشهری درباره ساماندهی زباله گردها در شهر تهران اظهار داشت: در دوره جدید شهرداری تهران، به طور کلی قراردادهایمان را تغییر داده ایم. یعنی بالغ بر ۱۵۰ قرار داشتیم که کل این قراردادها بازبینی و تبدیل به ۱۴ قرارداد بزرگ مبتنی بر مناقصات شد و از دی ماه نیز آماده عملی شدن است. یکی از این قراردادها درباره ساماندهی زباله گردها و به دست آوردن پول های هنگفت از این پدیده زشت بود که با انجام قراردادهای جدید و بازنگری در قراردادهای قدیمی دیگر شاهد این پدیده ها نخواهیم بود.

وی در ادامه گفت:از گذشته میراثی به ما رسید که آن نوع نگاه نادرست به حوزه پسماند شهر بود به این معنا که برای ۲۲ منطقه تهران ۲۲ قرارداد جمع‌آوری پسماند خشک را تنظیم کرده بودند و رقم ناچیزی را از کسانی که این قرارداد را بسته بودند، می‌گرفتند.در کنار آن برای ۱۲۳ ناحیه برای پسماند تَر و رُفت و روب، قراردادهای مجزایی داشتند و عملا امکانی را ایجاد کرده بودند که رقابت بین کسانی که قرارداد پسماند خشک و پسماند تَر داشتند به وجود بیاید تا بتوانند بخش ویژه پسماند یعنی فلزات و پلاستیک و چیزهای مختلفی که ارزش دارند، را بردارند.موضوع دیگر، خریداران ضایعات هستند. برای این هم یک تمهیدات جدی اندیشیدیم و کار در حال دنبال شدن است که ان‌شاءالله بتوانیم بنیادین این موضوع را هم حل کنیم.

کد خبر 820740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    آخه به طرف که بازیافت جمع میکرده گفتن بیا بذاریمت فلان جا سر کار ماهی ۷ میلیون تومن هم بهت میدیم گفته من تو این کار روزی ۷ میلیون درآمد دارم با این وضع سخت میشه موضوع زباله گردی را حل کرد