فرمانده اسبق مستشاران نظامی ایران در سوریه گفت: خدا می‌داند در این ماموریت‌ها چه شب و روزهای سختی را در دمشق و بیروت سپری کرده است. وی با شجاعت خود ماموریت‌های سخت خود را انجام می‌داد.

شهید سید رضی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سردار جعفر اسدی فرمانده اسبق مستشاران ایرانی در سوریه و معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در مراسم گرامیداشت سید رضی در حسینیه اعظم زنجان اظهار داشت: آنچه که داریم چه بخواهیم چه نخواهیم مدیون امامین انقلاب هستیم.

وی با ادای احترام به مقام شامخ شهدا اظهار داشت: این شهید بزرگوار از سال ۶۱ که استخدام سپاه پاسداران می‌شود از همان روزهای نخست به جبهه اعزام می‌شود و در رکاب شهدای بزرگ کشورمان ، با دشمن رژیم بعث عراق جنگید.

فرمانده اسبق مستشاران نظامی ایران در سوریه با بیان اینکه شهید سید رضی در روزهای سخت جبهه مقاومت حضور داشت و خدمات زیادی به جهان اسلام ارائه کرد، گفت: بنده زمانی که در منطقه حضور داشتم از نزدیک شاهد رشادت‌های سید رضی بودم. سید رضی فرمانده بسیار شجاع و دلیر و همینطور منظم بود.

وی سید رضی را فردی عاشق اهل بیت (ع)دانست و گفت: خدا می‌داند در این ماموریت‌ها چه شب و روزهای سختی را در دمشق و بیروت سپری کرده است. وی با شجاعت خود ماموریت‌های سخت خود را انجام می‌داد و از خداوند درجات بالای بهشت را برای این شهید بزرگوار خواستاریم.

سردار اسدی با بیان اینکه وقتی استکبار جهانی اقدام به بهم زدن سوریه کرد و معتقد بودند که باید بشار اسد برود، خاطرنشان کرد: در آن روزهای سخت، سردار سید رضی موسوی مدام در حال ماموریت بود تا به درستی از رزمندگان اسلام پشتیبانی کند. این سردار عزیز بهترین غذا و لباس و امکانات را برای رزمندگان تهیه می‌کرد و برای خودش هیچ چیزی نمی‌خواست. بارها مشاهده کرده بودم که سید رضی هنگام نهار و شام فقط نان و پنیر می‌خورد.

وی با بیان اینکه هرکس برای خدا کار کند قطعاً خدا پاداشش را می‌دهد، عنوان کرد: سردار سید رضی یک انسان شریف و زحمتکشی بود که فقط برای رضای خدا کار می‌کرد. وی حقیقتاً علاقه‌مند به اهل بیت(ع) بود و ان شاالله در آن دنیا با ائمه اطهار (ع) همنشین باشد.

فرمانده اسبق مستشاران نظامی ایران در سوریه با تقدیر از اندیشه ناب حضرت امام (ره) در مقابله با رژیم منحوس صهیونیستی گفت: امام راحل چقدر خوب این غده سرطانی را شناختند و آن زمان بسیار از کشورها باور نمی‌کردند که این رژیم یک غده سرطانی است.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) به خوبی انقلاب اسلامی را جهانی کردند، گفت: آن روزها ما متوجه اندیشه امام راحل نبودیم ولی امروزه مشاهده می‌کنیم که امام راحل چه اندیشه و افق بلندی داشتند. امام راحل آن روزها گفتند که آمریکا ببر کاغذی است و این در حالی بود که آن روزها بسیاری از کشورها از آمریکا می‌ترسیدند ولی امروزه می‌بینیم که واقعا امام خمینی(ره) به درستی فرمودند که آمریکا ببر کاغذی است.

سردار اسدی در ادامه با بیان اینکه غزه از سه طرف در محاصره است و از یک طرف نیز به دریا متصل است، گفت: چه کسی توانست به این افراد آموزش بدهد و آن‌ها را مسلح کند. چه کسی به فلسطینی‌ها عتماد به نفس داد تا خودشان را پیدا کنند و از حق خودشان دفاع کند.

وی اضافه کرد: چه اتفاقی افتاد که در هفته نخست طوفان‌الاقصی کار اسرائیل تمام شده بود ولی استکبار جهانی و کل شیطانین عالم مجبور شدند از پهلوهای اسرائیل بگیرند و بلند نگهش دارند. همه مشاهده کردیم که اسرائیل که خود را مدعی قدرتمندترین ارتش جهان می‌دانست در روزهای نخست طوفان الاقصی چقدر اسیر داد و چقدرشان هم به درک واصل شدند.

سردار اسدی با بیان اینکه یهودی‌ها دو خصلت بارز دارند که نخست بسیار از مرگ می‌ترسند و دوم هم بسیار پول‌پرست هستند، گفت: بسیاری‌ از این‌ها از ترس این دو مؤلفه از سرزمین‌های اشغالی فرار کردند.

سردار اسدی با بیان اینکه آن‌ها اعتقاد داشتند که فلسطین را از بین خواهند برد ولی بیش از ۳ ماه از طوفان الاقصی گذشته است ولی هنوز نتوانستند با حماس مقابله کنند، گفت: بدانید که حماس یک تفکر است و در کل دنیا در این روزها منتشر شده است. کسانی که در کشورهای مختلف دنیا پرچم فلسطین را بر دست دارند یعنی تفکر و منش حماس را قبول دارند؛ فکر نکنید که حماس یک لشکر چند هزار نفری است و طبق ادعای اسرائیل از بین خواهد رفت. خیر هیچ‌گاه تفکر حماس از بین نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه موفقیت امروز فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی به برکت حضرت امام (ره) است، عنوان کرد: همینطور همه این موفقیت‌ها مدیون شخصیت‌های برجسته‌ای است که تک تک آنان به کشورهای سوریه، فلسطین و لبنان رفتند و زحمت کشیدند و این کار مقاومت را به ثمر رساند.

سردار اسدی با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام که در تاریکی هستند ترسو هستند و رنگ و بوی آرامش را نمی‌بینند، گفت: ولی در مقابل رزمندگان اسلام همانند سید رضی در نور مطلق هستند و ترسی از مرگ ندارند. این افراد زیر سایه ولایت فقیه انتخاب کرده‌اند که با شهادت به ملاقات خداوند متعال بروند.

کد خبر 820573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • سعید IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 1
    خداوند متعال درجات امام خمینی و رهبر معظم انقلاب و شهدای اسلام و انقلاب اسلامی ایران مخصوصا شهید سید رضی را متعالی بگرداند و ما را هم رهرو ایشان قرار دهد انشاءالله.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    " نهار " واژه عربی به معنی روز است مانند " لیل و نهار " به معنی " روز و شب ". در این نوشته باید از واژه " ناهار " اسفاده شود.