رئیس سازمان ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران گفت: جو سیال است و باید همه عوامل موثر بر آن بررسی شود و ال‌نینو تنها یکی از عوامل موثر بر آب و هواست.

خشکسالی - ال نینو - النینو

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیائیان رئیس سازمان ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران در رابطه با پدیده ال‌نینو گفت: ال‌نینو یکی از عوامل دورپیوند است که بر آب و هوای ایران تاثیر دارد، دورپیوندهای زیادی هستند که بر آب و هوای کشور تاثیر دارند.

وی ادامه داد: غیر از آنها عوامل سینوپتیکی، دینامیکی و فیزیکی بر آب و هوای کشور اثر دارند. ال‌ نینو در ۶۰ درصد مواقع یکی از عواملی است که در زمستان و پاییز باعث بارش فراوان شده و در ۴۰ درصد مواقع هیچ تاثیری بر آب و هوای کشور نداشته است.

ضیائیان افزود: جو سیال است و باید همه عوامل موثر بر آن بررسی شود و تنها یک عامل نمی‌تواند موثر باشد. ال‌نینو تنها یکی از عوامل موثر است و زمانی که مثبت است، تنها ۶۰ درصد باعث پربارشی می‌شود.

رئیس سازمان ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران درباره بارش‌های زیاد به دلیل ال‌ نینو گفت: امسال ال‌نینو تاثیر زیادی بر منطقه ما ندارد و عوامل دیگر بیشتر اثرگذار هستند و ال‌ نینو را بی‌تاثیر کرده‌اند. این عوامل باعث شده‌اند پاییز و زمستان کم‌بارش داشته باشیم.

کد خبر 820317
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    کلام الله :...الله لا یغیر و ا ما بهقوم ن حتی یغیروا ما به انفسهم الله سرنوشت قوم را تغییر نمی دهد مگر خود ان قوم بخواهند سرنوستشان عوض بشود و پروژه های اب رسانی را از شمال کشور به جنوب کشور تقویت بنمایند.
  • یک مستمری بگیر IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 0
    برادر من شما بهتر می دانید که خداوند نعمتهای خود را به قومی می دهد که در آنجا دروغ و فساد نباشد در کشور ما تمام این خصوصیات سالهاست که وجود دارد اینکه ادعا می کنیم ما فلان هستیم فقط خود مان به خودمان نمره می دهیم و حالا دنبال بهانه هستیم که چرا از نعمت باران بی بهره ایم تا آن را توجیه کنیم !!
  • نادر IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    سلام من کارشناس نیستم ولی فکر میکنم بین آبهای سطحی وابرها یک ارتبات همخواهی الکترومغناطیسی وجود دارد.با کاستن یا خشکاندن این آبهای سطحی دیگر این ارتباط بیقوام وبیدوام میشود وابرها جذب منطقه نمیشوند.
  • ناشناس IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    پاییز که شد چند قطره باران امد یه چوپان گفت امسال هم سقط شد گفتم یعنی چه گفت پاییز زمستان باران نمییاد منم گفتم بابا قراره امسال باران زیاد باشه چوپان گفت ازمن گفتن بشین نگاه کن الان .