همزمان با ۹ دی‌ماه، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» بیش‌از هزار شهر کشور، میزبان برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوعی خواهد بود که به‌مناسبت گرامیداشت حماسه حضور مردم ایران در حمایت آرمان‌های انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

9 دی

همشهری‌آنلاین - گروه سیاسی: ویژه‌برنامه‌های چهاردهمین بزرگداشت نهم دی‌ماه در سال ۱۴۰۲ با شعار «حماسه نهم دی، بازخوانی فتنه‌های جدید آمریکایی - صهیونیستی» طراحی شده و به‌مدت یک هفته با عنوان «هفته بصیرت» در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد.

ویژه‌برنامه ۹ دی در تهران

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روز شنبه و از ساعت ۳۰/۱۴ شهروندان تهرانی برای گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی در میدان آیینی امام‌حسین(ع) تجمع باشکوهی برگزار خواهند کرد؛ تجمعی که علیرضا زاکانی، شهردار تهران سخنران آن خواهد بود.

این درحالی است که روز جمعه (دیروز) در شهرهای اهواز و شیراز، به‌دلیل پیشتاز بودن مردم در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی در ۸ دی‌ماه ۱۳۸۸، ویژه‌برنامه‌های مختلفی اجرا شد. علاوه‌بر این در شهرهای مختلف کشور نیز ویژه‌برنامه هایی با سخنرانی چهره‌های ملی برگزار خواهد شد.

محورهای برنامه‌ها

برنامه‌ریزی ستادهای مردمی گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی در استان‌های مختلف کشور در حالی است که امسال ‌برنامه‌های درنظر گرفته شده با توجه به دو محور ویژه اجرا خواهد شد. بررسی تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی و تبیین جنایت‌های محور آمریکایی – صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، از مهم‌ترین محورهای برنامه‌های بصیرتی تدارک دیده شده خواهد بود.

ازسوی دیگر با توجه به درپیش بودن انتخابات ۱۱ اسفندماه، تبیین ضرورت مشارکت حداکثری دراین انتخابات از دیگر محورهای اساسی ویژه‌برنامه‌های تدارک شده خواهد بود. علاوه‌بر اینها همزمانی هفته بصیرت با مناسبت‌هایی مانند «روز زن»، «روز جهانی مقاومت» و «سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی» سبب شده ستادهای مردمی فعال، ویژه‌برنامه‌های متنوعی را به‌منظور گرامیداشت این مناسبت‌ها در نظر بگیرند.

مهم‌ترین برنامه‌ها در سراسر کشور

  • برگزاری بیش‌از ۲۰ هزار نشست تبیینی و روشنگری در پایگاه‌های بسیج سراسر کشور
  • برپایی بیش‌از ۱۵ هزار نمایشگاه در مساجد و پایگاه‌های بسیج سراسر کشور
  • اجرای بیش‌از ۳ هزارو ۵۰۰ نشست باهدف تبیین ابعاد مختلف فتنه ۸۸
  • برگزاری حدود ۳۰۰ کنگره شعر با محوریت بصیرت‌افزایی و ولایت‌مداری
  • اجرای بیش‌از ۶ هزار سرود ازسوی گروه‌های سرود دهه هشتادی و دهه نودی
  • اجرای ویژه‌برنامه‌هایی در بقاع‌متبرکه سراسر کشور
  • برگزاری یادواره شهدا و تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهدای بصیرت

کد خبر 819845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha