گروه سیاسی: قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تشریح برنامه‌های 9 دی گفت: بنا به اقتضای زمانی هیچ حرکت میدانی و راهپیمایی در روز 9 دی نخواهیم داشت.

iran map

اصغر آبخضر در عین حال از نامگذاری 31 خیابان به نام نهم دی در 31 مرکز استان و برپایی 300 نشست تحلیلی و آزاداندیشی در مساجد در این روز خبر داد. وی با بیان اینکه دشمن در روز عاشورا روی نقطه جوش اعتقادات مردم دست گذاشت، اظهار داشت: نهم‌دی بی‌نظیرترین صحنه دفاع از انقلاب اسلامی بود و حضور میلیونی مردم ‌ ‌ درسراسر کشور بسیار معنادار بود.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی با بیان اینکه در حال پیگیری برای ثبت جهانی نهم دی هستیم، گفت: اساسی‌ترین تفاوت نهم‌دی با دیگر روزها مانند 22 بهمن و روز قدس این بود که ما هیچ برنامه‌ریزی‌‌ای برای آن نداشتیم و مردم به‌طور خودجوش دست به این اقدام زدند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برگزاری تجمع بزرگ بصیرت در بیش از 400شهرستان کشور، نواخته‌شدن زنگ بصیرت در مدارس سراسر کشور، اجتماع بصیرتی دانشجویان بسیجی دانشگاهی، رونمایی و توزیع نرم‌افزاری تخصصی چندرسانه‌ای روز بصیرت در مدارس سراسر کشور و انتشار ویژه‌نامه بصیرت و برپایی نمایشگاه‌های عکس را از جمله برنامه‌های گرامیداشت نهم دی برشمرد.

نصب تندیس

همزمان با فرارسیدن سالروز نهم دی‌ماه سال 88، یادبود حماسه 9 دی در محل سردر اصلی دانشگاه تهران نصب می‌شود. این یادبود به ارتفاع 5متر مربع با نمای سنگ و فلز ساخته شده است. پرده‌برداری از این نماد هنری در روز جمعه و پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با حضور آحاد مردم و جمعی از مسئولان انجام خواهد شد.شکل ظاهری این نماد، شعله شمعی است که با ترکیب کلمه «دی» و عدد «نه» و تلفیق آن با نشان جمهوری اسلامی ساخته شده است.

فرصت بازخوانی پیام انقلاب

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سالروز نهم دی، با صدور بیانیه‌ای نخستین سالروز نهم دی‌ماه را فرصت بازخوانی پیام انقلاب و ملت عظیم‌الشان ایران به بیگانگان و اصحاب فتنه دانست. این بیانیه ولایت پذیری ملت ایران و حمایت آنان از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری و همچنین برائت و بیزاری از سران فتنه و حامیان داخلی و خارجی آنان را مهم‌ترین پیام یوم‌الله نهم دی ماه قلمداد و تصریح کرده است: این حماسه تاریخ ساز نشان داد بیعت ملت ایران با قرآن و عترت جاودانه و میثاق آنان با ولی فقیه زمان یک حقیقت همیشه جاری و خدشه‌ناپذیر بوده و در هر مقطع و صحنه‌ای که انقلاب و نظام نیازمند حضور مردم است آنها آگاهانه، عاشقانه، شجاعانه، فداکارانه و بی‌درنگ به میدان آمده و امام و رهبر خویش را یاری می‌دهند.

دفاع از حریم ولایت

جهاد دانشگاهی نیز در بیانیه‌ای به مناست سالروز نهم دی ماه آورد: در شرایط غبارآلود فتنه پس از انتخابات که حتی برخی از خواص را دچار شک و تردید کرده بود، این حرکت عظیم و حاکی از بصیرت ملت مسلمان ایران، به همگان نشان داد که این مردم شریف هرگاه نسبت به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی که نشات گرفته از فرهنگ غنی عاشوراست احساس خطر کنند، در صحنه حاضر شده و تا پای جان از حریم ولایت دفاع خواهند کرد. علاوه بر این مرکز رسیدگی به امور مساجد، انجمن اسلامی پزشکان، فعالان دانشجویی دانشگاه الزهرا، حزب موتلفه اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار و جمع دیگری از تشکل‌ها و احزاب سیاسی در بیانیه‌های جداگانه سالروز 9 دی را گرامی داشتند.

کد خبر 124441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز