انواع حیوانات ازجمله گربه‌سانان، سگ‌سانان، پرنده‌ها، اسب‌ها، دام‌ها و ... می‌توانند علائم آلرژی را در فرد یا افرادی که با آنها در ارتباط هستند، تشدید کنند. البته این به این معنا نیست که همه افرادی که پِت دارند، دچار علائم آلرژی می‌شوند.

cat - گربه

به گزارش همشهری‌آنلاین، حیوانات خانگی تا حد بسیار زیادی بر تشدید علائم آلرژی تاثیر دارند، می‌گوید: البته این موضوع بستگی به نوع حیوان هم دارد. انواع حیوانات ازجمله گربه‌سانان، سگ‌سانان، پرنده‌ها، اسب، خرگوش، خوکچه هندی و دام‌ها مثل گاو و گوسفند آلرژی‌زا هستند و اگر کسی با این حیوانات در ارتباط باشد، آلرژی‌اش می‌تواند شدت بگیرد.

جنس آلرژن‌ها از پروتئین است. آلرژی به حیوانات خانگی به‌ خصوص گربه و سگ، واکنشی آلرژیک به پروتئین‌های موجود در سلول‌های پوست، بزاق یا ادرار این حیوانات است.

متخصصان آلرژی می‌گویند فردی که صاحب گربه است، اگر بدون گربه‌اش به منزل کسی برود و چند ساعت آنجا بماند، آن خانه به مدت ۶ ماه، آلرژن‌های گربه را در خود نگه خواهد داشت. چراکه فرد صاحب گربه، آلرژن ها را روی لباس‌های خود دارد و فرش، مبل و دیگر وسایل منزل هم به عنوان منبع نگه‌دارنده ذرات بزاق، پوست و ادرار حیوان خانگی عمل می‌کنند.

آیا حیوانات خانگی حساسیت‌زا هستند؟ | حتی اگر بدون گربه‌تان به مهمانی بروید...

کد خبر 819442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 0
    با این آلودگی هوا که مسولین باعث ان هستند با این کیفیت گوشت و مرغ کیفیت پایین بنزین که یورو 2 است به اسم یورو 4 به مردم میدهند با این کیفیت اب در شهر ها حالا اگر حیوانات خانگی حساسیت داشته باشند هم مهم نیست