احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در دوره های نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، شامگاه چهارشنبه طی بیانیه ای از انصراف خود برای کاندیداتوری در دوره دوازدهم مجلس خبر داد.

احمد امیرآبادی فراهانی

به گزارش همشهری آنلاین ، در بخشی از اطلاعیه انصراف احمد امیرآبادی فراهانی از کاندیداتوری در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمده است : بنده پس از حدود ۱۶ سال که در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی افتخار خدمتگزاری به شما مردم عزیز قم را داشتم، همواره معتقدم براساس بیانیه گام دوم که توسط رهبری عزیز صادر گردید باید زمینه حضور متخصصین متعهد به ویژه جوانان و افراد با تجربه و توانمند انقلابی را در عرصه قانون‌گذاری کشور فراهم کرد.

وی در ادامه افزود : بر همین اساس در ابتدای دوره فعلی مجلس، در جمع‌های مختلف، به‌خصوص در جمع همکاران سابق خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی ابن ابیطالب (ع) علنا اظهار نمودم که بنای حضور درانتخابات مجلس در دوره بعدی را ندارم اما اصرار دلسوزان نظام اسلامی، علما و طلاب ارجمند، خانواده‌ معظم شهدا و ایثارگران، هیات مذهبی و آحاد مختلف مردم از صنف‌های گوناگون و همچنین به جهت خنثی نمودن شایعاتی که از سوی برخی افراد ناآگاه، کم‌اطلاع و بعضا مغرض مطرح می‌شد، مرا بر آن داشت که برای چهارمین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نمایم، که اگر چنانچه‌ میدان از نیروهای مردمی و انقلابی خالی بود به روند رقابت‌های انتخاباتی ادامه دهم.

وی در بخش دیگری از این بیانیه آورده است : اما هم‌اکنون با توجه به این که الحمدلله، تعداد قابل توجهی از افراد و جوانان انقلابی و خوش‌نام در انتخابات اخیر ثبت‌نام نموده‌اند وجلساتی نیز با آنان داشته‌ام و همچنین پس از اعلام نظر مراجع پنج‌گانه و هئیت اجرایی در تایید صلاحیت‌ بنده و بقیه نامزدها، برای روشن شدن تکلیف گروه‌های انقلابی و ائتلاف‌های مختلف استان که به حقیر لطف داشته‌اند، زمینه را برای وفای به‌عهد خود فراهم یافته و اعلام می‌دارم هیچ تکلیفی برای حضور در مجلس آینده ندارم و ترجیح می‌دهم در راستای بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی و به جهت گردش نخبگانی در حکمرانی جامعه اسلامی، از نیروهای جوان و انقلابی درکنار افراد مجرب، متعهد و مردمی در قوه مقننه استفاده شود.

احمد امیرآبادی فراهانی در پایان این بیانیه ضمن اعلام انصراف خود از کاندیداتوری دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی و قدردانی از مردم شریف استان قم، آورده است : از تمام مردم شریف و انقلابی استان قم به‌خصوص جوانان عزیز عاجزانه درخواست دارم، در راستای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسداشت خون هزاران شهید و برای حفظ میراث گرانبهای پدرانتان در روز یازدهم اسفندماه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و افراد اصلح را برای حضور در مجلس انتخاب نمایند.

گفتنی است احمد امیرآبادی فراهانی در سال ۱۳۹۱ با شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و با رأی مردم قم، به عنوان نماینده این استان در مجلس انتخاب شد. همچنین در انتخابات دهمین و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز شرکت نموده و از جمله سوابق او می توان به عضویت در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی
، نائب رئیسی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، عضویت در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و عضویت در هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه اشاره نمود.

کد خبر 819259
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 32
  • ناشناس IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    19 6
    احتمالا" برای ماندن شرط داره .
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 30
    احسنت امام خمینی به جوانان میدان میداد شما هم همین کار را انجام بدهید دم شما گرم
    • مسعود IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      8 3
      ۱۲ساله تو مجلس بوده ،احتمالا چند پله میره بالاتر،تازه میخاد میدون بده ؟
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    29 4
    به هر چی میخواد رسیده
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    27 6
    چه بهتر که استعفا داده اند چون عملا نتیجه کارشون طی سه دوره الان در مملکت قابل مشاهده هست وهیچ دستاوردی ایشان وامثالهم نداشته اند!!!پس نماینده محترم خواهش میکنیم که هیچ منتی بر سر مردم نگذارید
    • علیرضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      5 19
      این یکی خوب بود و کار می کرد که رفت
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    24 4
    منم بودم بعد 16سال که بارم را بستم وتمام بستکانم را به نوا رسوندم انصراف میدادم
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      3 3
      تو خوبی
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      6 1
      نع تو خوبی
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 13
    این بنده ی خدا میدان را برای جوانان باز کرده ولی متاسفانه افرادی همچون علی لاریجانی ، علی مطهری، محسن هاشمی رفسنجانی و .... دنبال پُست و مقام می گردند.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    13 4
    احتمالا پست بالاتری میخواد.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    12 0
    کاش دراستان بوشهرهم نمایندههایادبگیرند جمیری پیرشده کناربکشه تاجوانان بیایندمتاسفانه کنارکه نمیروندمسعولین پیری هم گماشتندمثل استاندارمان که پاسداربازنشسته است وهیچ کاری برای استان بلدنیست انجام دهد
  • محمد IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 5
    پاسداران انقلاب اسلامی علی ابن ابیطالب (ع) ???? سپاه جدیدی است؟
  • M IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 6
    میدونست رای نمیاره
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 1
    یکی از شهرهای شمالی خوزستان یه نماینده داره که از اول انقلاب تا الان به جز 2دوره که قانون اجازه نداده تو مجلس داره زحمت می‌کشه و کشور و شهر رو آباد کرده ..خوشبحالمون
  • جواد IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 3
    برادر فراهانی لطفا صندلی بعدی خود را پیشاپیش بفرمایین تا از علم وتخصص شما محروم نشویم.
  • ناشناس IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 1
    از من بازنشسته بشنوید .متلک انداختن به این افراد مشکلی را حل نمیکند .فکر اساسی برای زندگی خودتان بکنید .یه قدم حتی یه قدم برای بهبود زندگیتان بردارید .خدا کریم است .
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 1
      انحلال دولت چاره کار
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 1
    بیش از دو دوره نباید باشد اگر هم مفید بود 8 سال دور از جامعه مردم ! نمایندگی شغل نیست
  • علی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 1
    دلیل نمیخواد ‌! بار خودشو بسته دیگه بس نیست .؟
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 1
    یه عده افراد بی معرفت (و شایدم جاسوسان ناخودآگاه و بی جیره و مواجب) که دائما به طور شبانه روزی در فضای مجازی پلاسن و ظاهرا شکستن حرمت علنی هر فردی رو جایز میدونن حالا اینجا هم اومدن و به امیرآبادی که یک انسان حقیقی هست افترا میزنن و بی حرمتی علنی میکنن بدون این که حجت مقبول داشته باشن. آقای امیرآبادی در عمل و در مجموع یکی از بهترین و موثرترین و بی ادعا ترین و نجیب ترین نمایندگان در کل ادوار مجلس شورای اسلامی بود. طبیعتا نقیصه هم داشت و معصوم و بی خطا نبود ولی یه ویژگی بزرگی داشت و این بود که وقتایی که میدید کسی وسط میدان نیست وارد میدون میشد. شما مسموم‌شدگان فضای مجازی هم به جای این که بی حرمتی علنی به امیرآبادی و امثالش بکنید برید یک کار مثبت انجام بدید.
  • IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    من اگه پنج سال در یه شرکت دولتی کار کنم دست بالم باز میشه چ رسد ۱۳سال نماینده باشم