اگر آن قدر خوش‌شانسید که در زمستان برف ببینید، شاید بخواهید بدانید چطور می‌شود بهترین گلوله برفی را ساخت. دانشمندان توضیح داده‌اند.

برف

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سان، دانشمندان سه نکته ضروری برای گلوله برفی ایده‌آل معرفی می‌کنند که دانستنش برای روزهای برفی می‌تواند جالب باشد. برای تکمیل هنر ساخت گلوله برفی، باید از سه عامل مهم آگاه باشید: دما، عمق برف و تکنیک.

دمای هوا

گلوله برفی عالی به نوع کامل برف نیاز دارد و برای نوع ایده‌آل برف، به دمای مناسب نیاز دارید. دکتر اندرو شوارتز، دانشمند ارشد و مدیر آزمایشگاه مرکزی برف سیرا در دانشگاه کالیفرنیا برکلی گفت: «معمولا، برای گلوله برفی عالی، دمایی در حدود -۱ تا ۲ درجه سانتیگراد لازم دارید تا برف مملو از رطوبت و چسبنده باشد.

او ادامه داد: «به طور کلی، برف در اوایل فصل یا اواخر فصل بهترین برف است، زیرا در جوی گرم‌تر و غنی از رطوبت در مقایسه با برف در وسط زمستان که ممکن است سرد و خشک باشد و در نتیجه به خوبی فشرده نشود، می‌بارد.»

اگر با برف پودری شروع کنید، گلوله برفی از هم می پاشد. اگر با برف مانده و کثیف گلوله بسازید، به یک مشت یخ تبدیل می شود.

کنت جی لیبرشت، پروفسور فیزیک در دانشگاه کلتک، اضافه کرد که «دما مهمترین عامل» هنگام ساخت یک گلوله برفی عالی است.

او توضیح داد: «وقتی برف سرد است، کریستال‌های یخ به خوبی به هم نمی‌چسبند، بنابراین توپ اغلب از هم می‌پاشد.» بنابراین بهترین زمان برای یک مبارزه خوب با گلوله برفی زمانی است که دمای هوا زیر صفر باشد.

عمق برف

اگر بیش از چند سانتی‌متر برف دارید، از برف رویی بگذرید. برف زیر سطح بهترین است، زیرا قبلا به آرامی روی هم جمع شده است.

تکنیک

اگر برف عالی پیدا کردید و می‌توانید از لایه‌های زیری هم بردارید، دستکش بپوشید و دست به کار شوید. به گفته دکتر شوارتز: «دستکش‌ها معمولا بهترین کار را دارند، زیرا از آب شدن برف در دست‌های شما جلوگیری می‌کنند. هیچ روش بهینه واقعی برای فشرده کردن آن وجود ندارد، فقط باید یک توپ بسازید.»

بیشتر بخوانید:

دکتر لیبرشت گفت که اگر برف خیلی پودری است، گرم کردن آن با دست خالی می‌تواند مفید باشد. او ادامه داد: «در شرایط سرد، مردم اغلب دستکش‌های خود را در می‌آورند و از دست‌های خود برای گرم کردن برف استفاده می‌کنند تا برف بچسبد. این کار تا زمانی جواب می‌دهد که دستان شما به اندازه کافی گرم باشند.»

کد خبر 819216
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha