آلودگی هوا بهانه ای شده برای عده ای سودجو که بافروش اجباری مکمل بنزین در جایگاه های سوخت رانندگان را با دردسر روبرو کنند.

مکمل بنزین

همشهری آنلاین - مژگان مهرابی: البته فکر نکنید آنها برای گرفتن پورسانت و درآمدزایی رانندگان را وادار به خرید مکمل می کنند. نیت شان خیر است و از روی انسان دوستی مکمل بنزین را در باک ماشین خالی می کنند. می خواهند بنزین کامل بسوزد و اگر صاحب خودرو گذرش به مرکز معاینه فنی افتاد، سربلند بیرون بیاید.

فروش زوری مکمل بنزین

فروش اجباری مکمل بنزین، در جایگاه های سوخت آن هم با تعریف و تمجید متصدیان پمپ بنزین اتفاق تازه ای نیست. از وقتی آلودگی هوا سایه شومش را بر سر شهر انداخته، عده ای فرصت طلب همین را گزک کرده و مرتب در گوش راننده ها زمزمه می کنند، بنزین تولیدی ناخالصی دارد و برای رفع این مشکل بهترین راه استفاده از مکمل است. البته در وهله اول پیشنهاد می دهند و با کلی چرب زبانی راننده را مشتاق به خرید مکمل کرده و اگر ممانعتی صورت گرفت، وکیوم ظرف را باز کرده و خودسرانه مکمل را روانه باک بنزین می کنند. مجید کریمی یکی از راننده هایی است که سر همین موضوع دچار مشکل شده و کارش به مشاجره کشیده است. او تعریف می کند:‌ «یک شب حوالی ساعت ۱۲ نیمه شب برای بنزین زدن وارد جایگاه شدم. همین که کارم تمام شد. متصدی پمپ بنزین گفت آقا مکمل بریزم؟ گفتم خیر. گفت سوخت بنزین بهتر می شود و کلی از مزایای مکمل گفت. دست آخر تا من به خودم بیایم او ظرف را در باک خالی کرد. جالب اینکه بعد از ظرف را از او گرفتم حتی یک قطره روغن هم در آن وجود نداشت. معلوم بود از اول ظرف خالی بوده است. بعد هم به زور ۳۵۰ هزار تومان از من گرفت.»

مسئولان نظارت کنند

حمید عباس پور راننده دیگری است که از سوی این افراد سودجو نقره داغ شده است. او متذکر می شود، فروش مکمل بنزین بیشتر در ساعات پایانی شب اتفاق می افتد که شاهدی برای بیان ماجرا حضور نداشته باشد. عباس پور دلخور از کم نظارتی مسئولان و بازرسان شرکت ملی و فراورده های نفتی می گوید:‌ «یک بار گذرم به مرکز شهر افتاد. هنگام بنزین زدن، متصدی پمپ بنزین پیشنهاد داد مکمل بریزد و من هم گفتم خیر. او جلوی چشم من وکیوم را باز کرد و گفت بریزم؟ با تحکم گفتم نیازی نیست. مرد با غیظ و غرغر کنان گفت ولی من پلمپ ظرف مکمل را باز کردم. می خواست به زور این کار را کند که با عصبانیت من کنار کشید.»

با شماره ۰۹۶۲۷تماس بگیرید

درگیری با متصدیان پمپ بنزین ممکن است برای هر کدام از ما پیش آمده باشد. اصرار آنها برای عرضه وسیله ای که جزء ضروریات نیست و علاوه بر آن استفاده اش از سال ۱۳۹۵ توسط شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ممنوع اعلام شده است. با این حال در بسیاری از جایگاه های سوخت به راحتی فروخته می شود. البته صنف جایگاه های سوخت کشور تاکید کرده راننده ها به هیچ وجه از مکمل های بنزینی استفاده نکنند چرا که این مادده اثر مخربی روی موتور ماشین دارد و سلامت محیط زیست را به خطر می اندازد. همچنین از راننده ها خواسته در صورت مواجه شدن با فروش مکمل ها به شماره ۰۹۶۲۷تماس بگیرند. اینکه صنف جایگاه های سوخت کشور ممانعت خرید مکمل بنزین را به راننده ها توصیه کرده خوب است، اما انتظار می رود بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایرانیا صنف جایگاه های سوخت کشور هر از چندگاهی با سرکشی به جایگاه های سوخت نظارتی بر فروش مکمل در جایگاه سوخت داشته باشند.

بیشتر بخوانید:جراحی زیبایی در ایران به عنبیه چشم هم رسید | یک جراحی پرریسک اما لاکچری برای تغییر رنگ چشم | کور بشم ولی خوشگل بشم!

کریسمس گردی لاکچری | تورهای سفر به اروپا و ترکیه با قیمت‌های نجومی

کاج نوئل خریداری ندارد

قدیمی ترین مدرسه تهران اینجاست

کد خبر 819167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha