پاپ فرانسیس در سخنرانی روز کریسمس خود بر پایان دادن به کشتار دهشتناک غیرنظامیان بی گناه در غزه تاکید کرد و صنعت تسلیحات را به دلیل "ابزار مرگ" بودن آنها مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش همشهری آنلاین، وقتی تولید، فروش و تجارت اسلحه در حال افزایش است، چگونه می توانیم حتی از صلح صحبت کنیم؟

او که از بالکن مرکزی کلیسای پیتر مقدس در واتیکان برای هزاران نفر صحبت می‌کرد، به شرکت‌های صنعت تسلیحات نیز حمله لفظی کرد .

او با اشاره به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه گفت:" چگونه بسیاری از بیگناهان در جهان ما سلاخی می شوند! در شکم مادرانشان، در اودیسه‌هایی که در ناامیدی و در جستجوی امید روی می دهند، در زندگی همه آن بچه‌هایی که دوران کودکی‌شان در جنگ ویران شده است. آنها (کودکان فلسطینی در غزه) مسیح های کوچک امروزی هستند."

کد خبر 819126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 0
    متأسفانه پاپ در بیاناتش هیچکدام از مطالبی را که شما در عنوان این خبر آورده اید نگفت. نه از "مسیح های کوچک" چیزی گفت و نه از "ابزار مرگ". مگر این که این صحبت ها را در جای دیگر گفته باشد و یا این که کلیپ شما ناقص است. البته آرزوی ختم مخاصمات و شروع صلح کرد. در ابتدای سخنش هم از واقعه ی 7 اکتبر ابراز تإسف کرد و در واقع آن را محکوم کرد. بد نیست قبل از آن که ویدیوئی را پخش کنید به اصل یا ترجمه آن توجه بفرمایید.