شرکت متا معتقد است عینک های واقعیت افزوده آنها در دنیا بهترین است. در حال حاضر، عینکی که آنها به بازار فناوری با عنوان عینک هوشمند ری بن معرفی کرده اند با استقبال پر شوری از طرف کاربران روبرو شده است.

عینک متا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینسایدر: این عینک مجهز به دوربین و بلندگوهای داخلی که کاربر می تواند با آن هم موسیقی گوش کند و هم تماس تلفنی بگیرد. اما جاه طلبی های متا به اینجا ختم نمی شود، این شرکت یک برنامه پیشروتر در دست اجرا دارد: طبق اخباری که درباره تازه ترین برنامه آنها در این زمینه منتشر شده است، آنها یک عینک واقعیت افزوده برای آینده‌ای طراحی کرده اند که به گوشی های هوشمند نیاز ندارد.

اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا گفت: «عینک‌های AR متا ممکن است پیشرفته‌ترین فناوری روی زمین در حوزه خود باشند. به احتمال زیاد این عینک تا پایان دهه وارد بازار نخواهد شد. متا اولین نمونه اولیه این عینک را تا سال ۲۰۲۴ عرضه می کند و بر روی طرح های سبک تر و پیشرفته تر برای سال های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ کار می کنند.

کاربران ممکن است در نهایت بتوانند از این عینک برای چیزی بسیار فراتر از تماس ویدیویی استاندارد مانند تعامل با هولوگرام افراد دیگر استفاده کنند. باسورپ گفت که یکی از موانع اصلی بر سر راه تولید این عینک جدید فعلا ایجاد نمایشگرهایی شفاف و باکیفیت است که در عین حال مقرون به صرفه باشند.

بیشتر بخوانید:

به گفته او علاوه بر آن، متا در حال کار روی تولید مواد جدید برای عینک‌ها است و در نظر دارد باتری آن را طوری طراحی کند که کاربران نیازی به شارژ دوره‌ای نداشته باشند. البته خبر خوب این است که پیشرفت‌های هوش مصنوعی قطعاً این عینک را از آنچه متا پیش‌بینی می‌کرد مفیدتر می‌کند.

کد خبر 818826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha