سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی اساس وزیر خارجه انگلیس علیه ایران را نخ نما و مردود خواند و گفت که این کشور خود در جایگاه متهم قرار دارد و از مصادیق بارز حمایت از بی ثباتی و ناامنی در منطقه است.

ناصر کنعانی

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) چهارم دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران میلاد حضرت عیسی مسیح را به مسیحیان سراسر عالم تبریک گفت.

 محکومیت حمله به اردوگاه المغازی

وی گفت: همه مسیحیان عالم فریاد حمایت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را سر می‌دهند و خواستار توقف فوری جنگ و بازداشتن رژیم غاصب صهیونیستی از ادامه جنایات علیه مردم بی دفاع فلسطین هستند. در برخی از مناطق به خصوص در فلسطین عزیز حتی در بیت لحم زادگاه عیسی مسیح (ع) براساس گزارش‌هایی که منتشر شده، مسیحیان برای ابراز همبستگی و همدردی با ملت فلسطین مراسم جشن عید کریسمس را تعطیل کردند.

کنعانی افزود: جای تاسف است صهیونیست‌ها حتی در این روزها و حتی در شب میلاد حضرت عیسی مسیح نیز دست از جنایات خود برنداشتند و به کشتار مردم بی دفاع فلسطین ادامه دادند و در شب میلاد حضرت مسیح شاهد انتشار تصاویری غمناک و دردناک از کشتار وحشتناک فلسطینی‌ها در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه بودیم.

وی افزود: گزارش‌ها حاکی از این است در این بمباران وحشیانه بیش از ۷۰ نفر از شهروندان فلسطینی و زنان و کودکان به خاک و خون کشیده شدند. این عملیات نظامی جنایتکارانه صهیونیست ها را قویا محکوم می‌کنیم و این جنایت نشان داد این رژیم به هیچ یک از آموزه‌های اخلاقی و انسانی و دینی و قواعد بین‌المللی پایبند نیست و ضرورت دارد جامعه جهانی برای جلوگیری از این جنایات با عبور از مرحله صدور بیانیه‌ها اقدام عملی جدی و بازدارنده‌ای را در پیش بگیرد و مانع ادامه جنایات و تجاوزها و کشتار وحشیانه مردم بی دفاع فلسطین شود.

 دولت آمریکا عملا رای به ادامه جنگ داد

سخنگوی وزارت خارجه درباره رایزنی‌های دیپلماتیک ایران برای توقف جنایات صهیونیست‌ها بیان کرد: متاسفانه قطعنامه‌ای که در شورای امنیت سازمان ملل عصر جمعه به تصویب رسید نقش حمایتی تمام عیار دولت آمریکا از رژیم غاصب را یک بار دیگر به منصه ظهور رساند. با مخالفت دولت آمریکا هیچ بندی در مفاد قطعنامه دایر بر تلاش فوری برای توقف حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی درج نشد. برای تصویب قطعنامه هم آمریکا رای ممتنع داد.

وی افزود: دولت آمریکا عملا رای به ادامه جنگ داد. این دولت نشان داد در کنار رژیم صهیونیستی برای ادامه جنگی این رژیم است و بخشی از استمرار حملات این رژیم به شمار می‌رود. درباره ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه دیدگاه‌ خود را روشن کردیم. دیدگاه‌ طرف‌های فلسطینی و دبیرکل سازمان ملل نیز روشن است. اینکه امکان ارسال این کمک‌ها در سایه بمباران‌های مستمر و وحشیانه این رژیم چگونه ممکن است؟ چگونه ممکن است در زیر آتش جنگ و بمباران مستمر هواپیماهای جنگی این رژیم کمک به نوار غزه ارسال و توزیع شود. عملا این قطعنامه عاری از آن چیزی است که در مفاد آن قید شده ارسال کمک‌های انساندوستانه.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: آنچه شورای امنیت درباره تصویب این قطعنامه انجام داد آن چیزی نیست که ملت فلسطین نیاز دارد. ۱۵۳ کشور در مجمع عمومی با رای مثبت به قطعنامه حاوی بند تاکید بر توقف فوری حملات خواستار توقف فوری این حملات شدند. مردم جهان در دو ماه و نیم گذشته در خیابان‌ها و میادین نشان دادند خواستار توقف فوری این جنایات و خواستار آتش بس فوری هستند.

کنعانی گفت: آنچه در قطعنامه مصوب شد منعکس کننده خواسته جهانی نیست. آنچه آمریکا در دو ماه و نیم انجام داد در قطعنامه تصریح کرد که خواستار ادامه جنایات جنگی و حامی این جنایات است. جامعه جهانی مسؤولیتش به قوت خود باقی است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: ایران تلاش‌های زیادی را صورت داده و ابعاد مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است. آخرین تلاش هم میزبانی کنفرانس بین‌المللی تهران بود.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: این تلاش‌ها متاسفانه به نتیجه مطلوب لازم نرسیده و ضروری است همه کشورهای دنیا که معتقد به صلح و امنیت بین‌المللی هستند تلاششان را افزایش دهند و فشارها بر آمریکا و این رژیم افزایش یابد.

 بزرگ‌ترین متهم دولت آمریکاست

خبرنگار فارس درباره ادعای وزارت دفاع آمریکا که حمله پهپادی به کشتی تجاری در ساحل هند را به ایران نسبت داده، سؤال کرد که سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه اتهام زنی آمریکا بی پایان است، گفت: بزرگ‌ترین متهم دولت آمریکاست که عملا بخشی از جنایت جنگی و شاید مسؤول اول و آخر هم آغاز جنگ و حملات رژیم صهیونیستی و هم استمرار آن به مدت بیش از دو ماه و نیم است. دولت آمریکا از منظر اخلاقی و حقوقی بین‌المللی در جایگاهی قرار ندارد که نسبت به دیگر طرف‌ها در خارج و داخل منطقه اتهاماتی را مطرح کنند، این اتهامات ر ا به شکل کامل مردود و بی ارزش می‌دانیم و این اتهامات در راستای سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم اسرائیل است.

وی ادامه داد: آمریکا با حمایت تمام عیار از جنایت جنگی صهیونیست‌ها در فلسطین تنفر عمومی ملت‌های جهان را متوجه خود کرده است.

کنعانی تصریح کرد: اتهام زنی به ایران مردود است و هیچگونه ارزشی ندارد.

 ایران همواره بخشی از تامین امنیت در آب‌های بین‌المللی و آبراه‌های بین‌المللی بوده

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: درباره ادعاهی بی اساس مطرح شده در خصوص امنیت دریانوردی در منطقه، ایران همواره بخشی از تامین امنیت در آب‌های بین‌المللی و آبراه‌های بین‌المللی بوده و همواره نقش مهم و تامین کننده‌ای در امنیت دریانوردی و حمل و نقل دریایی و تجارت بین‌المللی از طریق آب‌های بین‌المللی داشته و همواره مسؤولانه عمل کرده و بخش مهمی از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درباه تامین امنیت آب‌های بین‌المللی برعهده ایران بوده است.

وی گفت: دولت آمریکا در جایگاهی نیست که به ایران اتهام وارد کند.  نه آمریکا و نه هیچ طرف دیگری که اتهام علیه ایران بیان کند.

در خصوص کامرون چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

خبرنگار فارس همچنین به ادعاهای بی اساس دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس و اینکه ایران را متهم به فعالیت‌های مخرب در انگلیس و غرب آسیا کرده اشاره و موضع ایران را جویا شد که سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: اتهامات و ادعاهای غیرقابل قبول وزیر خارجه انگلیس، مشابه ادعاهای آمریکا بی پایه و اساس و تکراری و نخ نما و مردود و در چارچوب حمایت دولت انگلیس از رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی بیان کرد: به ویژه در خصوص کامرون چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. سران رژیم کودک کش صهونیستی از کامرون به عنوان بهترین دوست این رژیم در غرب یاد کردند. اینکه کامرون چنین اظهاراتی درباره ایران مطرح کند چیز عجیب و دور از انتظار نیست چیزی را مطرح می‌کند که در انگلیس وجود دارد و چیزی را مطرح می‌کند که رژیم صهیونیستی از آن می‌خواهد.

کنعانی ادامه داد: انگلیس در مورد غزه کشور دارای مسؤولیت حقوقی و بین المللی است. انگلیس در جایگاه متهم قرار دارد و نباید در جایگاه مدعی در ارتباط با دیگر کشورها و طرف‌ها از جمله ایران قرار بگیرد. نقش رژیم انگلیس در تاسیس هویت تروریستی و شوم در منطقه و حمایت نامحدود دولت انگلیس از این رژیم شرور به عنوان منفورترین تشکیلات تروریستی در منطقه و نقش تمام عیار دولت انگلیس در حمایت از این رژیم در دو ماه و نیم گذشته یکی از مصادیق بارز حمایت انگلیس از بی ثباتی و ناامنی و ناآرامی در منطقه است.

کنعانی بیان کرد:‌دولت انگلیس در ارتباط با آنچه در منطقه در حال رخ دادن است دارای مسؤولیت است و باید پاسخگوی اقدامات خود در گذشته و شرایط کنونی باشد و هرگز در جایگاهی قرار ندارد که نسبت به دیگران قضاوت کرده و یا اتهاماتی را متوجه دیگر طرف‌ها در منطقه و خارج از منطقه کند.

وی ادامه داد: منطقه غرب آسیا دهه‌های طولانی شاهد بی ثباتی است و یکی از طرف‌هایی که در تداوم بی ثباتی نقش ایفا کرده دولت انگلیس است و باید به مسؤولیت خود توجه کند و از اتهام زنی به دیگران دست بردارد.

در ارتباط با تمامیت ارضی کشور با هیچ طرفی تعارف نکرده و نمی‌کنیم

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی درباره بیانیه نشست مراکش و واکنش ایران تصریح کرد: ادعاهای مندرج در بیانیه مشترک روسیه و کشورهای عربی در مراکش درباره جزایر سه گانه ایرانی به منزله اقدام علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تلقی می‌شود و مفاد آن از نظر ایران از اساس مردود و غیرقابل قبول است. طرح نکات مندرج در بیانیه درباره جزایر ایرانی به منزله نقض اصول پذیرفته شده در حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است.

وی افزود: در ارتباط با تمامیت ارضی کشور با هیچ طرفی تعارف نکرده و نمی‌کنیم. ایران با صریح ترین و شفاف‌ترین عبارات اعتراض خود را اعلام کرده و هم مفاد بیانیه را کاملا مردود شمرده و در مورد روسیه صریح‌ترین عبارات ایران به مقامات عالی روسیه اعلام شده است. مواضع ما روشن است. در ارتباط با حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی مسامحه نمی‌کند. عکس‌العمل‌ها و واکنش های ایران هم در چارچوب اهتمام جدی و قاطعانه و توام با دقت نسبت به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و هم در چارچوب منافع ملی و با نظر داشت همه ابعاد منافع ملی ایران صورت می‌گیرد و اقدامات دیپلماتیک را در این خصوص انجام داده و در هر چارچوب دیگری که اقتضا کند مبتنی بر منافع و مصالح ملی ایران اقدامات دیگر انجام خواهد شد.

حکم غیرعادلانه و ظالمانه به منزله پایان تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای بازگرداندن و آزادی نوری نیست

وی درباره حکم صادره در خصوص حمید نوری نیز بیان کرد: انتظار بود دولت سوئد در اقدامی مسؤولانه در روند تشکیل دادگاه تجدیدنظر اشتباه فاحش خود را در روند بازداشت و محاکمه در دادگاه بدوی جبران کند که متاسفانه شاهد چنین اقدامی از سوی دولت سوئد نبودیم. حکم غیرعادلانه و ظالمانه به منزله پایان تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای بازگرداندن و آزادی این شهروند ایرانی نیست و از همه ابزارهای قانونی و در دسترس استفاده خواهیم کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: نسبت به رای صادره اعتراض جدی داریم و نسبت به آنچه در طول دوران طولانی بازداشت این شهروند صورت گرفته در ارتباط با حقوق این شهروند اعتراض جدی داریم و حقوق اولیه این شهروند در زندان‌های سوئد رعایت نشده و از حق داشتن پزشک و تسهیلات اولیه رفاهی محروم بوده و حقوق کنسولی آن در بسیاری موارد رعایت نشده است. شاهد تناقض در رفتار و گفتار کشور سوئد بودیم. 

کنعانی افزود: امیدواریم سوئد اقدام جدی برای جبران خطاهای خود انجام دهد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد از سرگیری فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی تصریح کرد: کسی حق تعیین تکلیف برای ملت فلسطین ندارد.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره تسهیلات روادیدی هم گفت: همواره در مناسبات و گفت‌وگوهای کنسولی با دیگر کشورها به موضوع تسهیلات روادیدی در قالب‌های مختلف توجه کرده و اهتمام ورزیدیم و این بخشی از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی است.

وی افزود: هر کشوری در این خصوص شاهد باشیم از جمله در ارتباط با کشوری (ایتالیا) که اشاره کردید وزارت خارجه تحرکات لازم را انجام داده است و هر جایی اقتضا کند حتی شخص وزیر ورود و در گفت‌وگو با همتایان مطرح می‌کند. 

کنعانی در پاسخ به سؤالی اظهار داشت: هدف اساسی دولت تسهیل ارتباط ایرانیان خارج از کشور با وطن است و اقدامات لازم انجام شده و خواهد شد.

پاسخ‌های مثبتی از مقامات ترکیه دریافت کرده‌ایم

 وی در پاسخ به پرسشی درباره تداوم اقدامات مخرب زیست محیطی کشورهای همسایه و بحث سدسازی‌ها از جمله توسط ترکیه گفت: در خصوص ترکیه و منابع آبی و رودخانه‌های مرزی جزو گفت‌وگوهای دو کشور در سطوح مختلف بوده است و در گفت‌وگوهای عالیرتبه دو کشور منابع آبی و رودخانه‌های مشترک مرزی همواره تبادل نظر قرار گرفته است. پاسخ‌های مثبتی از مقامات ترکیه در گفت‌وگوها دریافت کرده‌ایم، ولی موضوعات حقوقی و فنی تکنیکی و زمان‌بر است و جزو موضوعات در دستورکار دستگاه دیپلماسی است و به این موضوع بی توجه نیستیم.

 منافع ایران و افغانستان به هم پیوسته و گره خورده و جدایی ناپذیر است

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤال خبرنگار سحر افغان درباره سفر امیرخان متقی سرو اینکه به نظر می‌رسد سطح روابط ایران و افغانستان رو به گسترش است و اینکه رفت و آمدهای دیپلماتیک و تعامل با طالبان چه تاثیراتی خواهد داشت که کنعانی بیان کرد: منافع ایران و افغانستان به هم پیوسته و گره خورده و جدایی ناپذیر است آنچه در افغانستان می‌گذرد و یا شکل بگیرد به صورت مستقیم  یا غیرمستقیم بر وضعیت در ایران امنیت در مرز و روابط دوستانه دو ملت اثرگذار است. همواره اعلام کرده‌ایم ایران در موضوع افغانستان همواره تلاش کرده و خواهد کرد که در کمک به ثبات و آرامش و توسعه و رونق اقتصادی در این کشور نقش موثر خود را ایفا کند.

 وی ادامه داد: سفر آقای متقی برای مشارکت در نشست بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین بود و در این چارچوب حضور یافت و سخنرانی کرد و گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای با امیرعبداللهیان در خصوص موضوعات مورد علاقه مشترک دو کشور انجام داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: برای ما تحکیم صلح، ثبات و امنیت و تامین نظر مردم افغانستان حائز اهمیت است و همه تلاش‌های سازنده خود را انجام داده و انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری بیان کرد: خوشبختانه مدت زمان قابل توجهی است که رخدد مرزی نامطلوبی را در مرزها شاهد نیستیم و امیدواریم این روند به بهبود و تقویت همکاری‌های مرزی و رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در مرزهای دو کشور منتهی شود.

کنعانی همچنین عنوان کرد: در خصوص موضوع آب گفت‌وگو شد و در دیدار وزیر خارجه و سرپرست وزارت خارجه افغانستان مورد توجه و اهتمام بوده و گفت‌وگوها در این خصوص ادامه دارد و پیگیری‌ها ما مستمر است.

 حمله تروریستی راسک

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره حمله تروریستی راسک و تعاملات ایران و پاکستان در این خصوص گفت: موضوعات امنیتی و مرزی بین ایران و پاکستان در چارچوب ارتباطات منظم و مستمر بین دستگاه‌های امنیتی دو کشور همواره مورد بررسی و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. وزارت خارجه در ارتباط با مقامات دولت پاکستان هر جا اقتضا کرده گفت‌وگو و تعامل کرده است. این موضوع توسط جهات امنیتی دو کشور در حال بررسی و تکمیل اطلاعات است و هر جا نیاز به حضور وزارت خارجه باشد این وزارتخانه به وظایف ذاتی خود عمل خواهد کرد.

پیوند مقاومت و مردم فلسطین قوی است 

وی در پاسخ به خبر منتشر شده در خصوص رفتن مقامات نظامی حماس به قطر اظهار داشت: من نمی‌توانم درباره این اخبار اظهارنظر کنم. اخباری منتشر می‌شود که ممکن است دقیق نباشد. در کنار روند تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت‌وگوها و تحرکات و اقدامات سیاسی در جریان است. در ارتباط با طرف‌های فلسطینی و مشخصا گروه‌های مقاومت هستیم. جزییات را در اختیار ما قرار می‌دهند و مشورت‌های نزدیکی با ما برقرار است و با مصر و قطر گفت‌وگوها هست. هر تلاشی که به توقف حملات نظامی رژیم صهیونیستی و شکل گیری شرایط پایدار منجر شود اولویت اول است و از این روند حمایت کرده و در این مسیر تلاش می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در مورد روند سیاسی ملت فلسطین رشید است و گروه‌های مقاومت مورد حمایت این ملت هستند و نظرسنجی‌ها بر این موضوع تایید می‌کند که جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان در غزه و کرانه باختری نه تنها از محبوبیت و پایگاه مردمی مقاومت کم نکرده بلکه پایگاه مردمی آنها را افزایش داده است. براساس نظرسنجی‌ها مقاومت در غزه و کرانه باختری از پایگاه مردمی و محبوبیت بیشتری به نسبت قبل از آغاز جنایات صهیونیست‌ها برخوردار است. پیوند مقاومت و مردم قوی است و مردم به مقاومت فلسطین اعتماد دارند و مقاومت هم نشان داده می‌تواند در ارتباط با روند مقاومت به صورت قوی عمل کند. گروه‌های مقاومت فلسطینی عملا رژیم صهیونیستی را در میدان زمین گیر کردند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره صدور روادید برای ورزشکاران گفت که این موضوع سازوکارهای مشخصی دارد که از طریق فدراسیون‌های ورزشی این هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد و نیازی به وزارت خارجه برای هماهنگی نیست. مواردی که احیانا دچار مشکلاتی می‌شوند و از وزارت خارجه درخواست پیگیری دارند، ما هیچگاه تعلل نکردیم. 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی اوقات رویکردهای سیاسی صورت می‌گیرد و برخی کشورها نگاه‌های سیاسی را دخیل می‌کنند که این رفتار باید اصلاح شود.

کنعانی همچنین گفت: در ارتباط با موضوعات قضایی مربوط به ایرانیان همکاری بین دستگاه دیپلماسی و معاونت کنسولی و امور ایرانیان و مجلس وزارت خارجه با قوه قضائیه نزدیک و تنگاتنگ است.

میدان نفتی و گازی آرش

میدان نفتی و گازی آرش فت: ترجیح می‌دهیم این موضوع خارج از مکانیسم رسانه‌ای بین دو کشور مطرح شود چون موضوع کاملا تخصصی، فنی و حقوقی است و طرح موضوع در رسانه‌ها کمک کننده به مسأله نیست. در دیدارها بین دو وزیر خارجه موضوع مطرح شده و در آخرین دیدار دو وزیر خارجه در ژنو نیز این موضوع مطرح و مورد پیگیری ما بوده است. به عنوان ایران بر سیاست ثابت و همیشگی خود برای توسعه مناسبات با همسایگان همواره تأکید کردیم و بر این باوریم همه مشکلات و سوءتفاهمات با همسایگان از طریق گفت‌وگو می‌تواند حل و فصل شود و نیازی به مداخله طرف‌های ثالث و خارج از منطقه نیست. موضوعاتی از این دست اگر به صحنه رسانه‌ای کشیده شود نتیجه‌ای جز پیچیده‌تر شدن این موضوعات فنی و تخصصی نخواهد داشت.

وی گفت: گفت‌وگوهای فنی بین ما و طرف کویتی در مقطعی انجام شده و همچنان قائل به استمرار گفت‌وگوهای تیم‌های فنی و تخصصی و حقوقی دو کشور هستیم. ملاحظات دقیق فنی و حقوقی داریم و آن را در همان چارچوب مطرح کرده و ادامه می‌دهیم.

کنعانی تأکید کرد: ملاحظات دقیق فنی و حقوقی داریم و در همان چارچوب دیدگاه‌های خود را پیگیری می‌کنیم.

میخ‌های جدیدی بر تابوت این رژیم 

خبرنگاری به اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی با واسطه آمریکا به دولت لبنان پیغام داده در صورت آتش بس در غزه حزب‌الله باید تا شعاع ۳۰ کیلومتری مرزهای لبنان را تخلیه کند اشاره کرد و سخنگوی وزارت خارجه در این باره گفت: مقامات لبنان در این خصوص موضع خود را اعلام کردند. رژیم صهیونیستی یا شرایط بغرنج و پیچیده خود را درک نمی‌کند و یا به دنبال اقدامات فرافکنانه برای خرید زمان است.

وی افزود: این رژیم هر روزی که به جنگ علیه مردم بی دفاع غزه ادامه می‌دهد نه فقط میخ‌های جدیدی بر تابوت سربازان خود می‌کوبد بلکه میخ‌های جدیدی بر تابوت این رژیم می‌کوبد. گویا آنها متوجه شرایط بحرانی خود نیستند و یا به دلیل پیچیدگی شرایطی که در آن قرار دارند امکان تفکر درست را از خود سلب کرده‌اند. این رژیم در انتخاب راهکار جنگ و حمله علیه غزه مرتکب خطای راهبردی شد و در استمرار این جنگ هم خطای راهبردی بزرگ‌تری را مرتکب شده است.

 مقاومت پیروز میدان خواهد بود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: زمان به نفع این رژیم و حامیان شناخته شده آن نیست. این رژیم چاره‌ای جز پایان جنگ ندارد و در شرایطی نیست که برای دیگران در خصوص پایان حملات خود شرط و شروط تعیین کند. آنچه مربوط به ملت و کشور و مقاومت لبنان است، آنها بیان می‌کنند و انجام می‌دهند ولی این رژیم باید درک کند آنچه در ۲۰۰۶ علیه لبنان انجام داد نه دستاوردی برای این رژیم نداشت، بلکه مقاومت را در لبنان به قدرت تعیین کننده تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: همین اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی در غزه شرایط مشابهی را برای این رژیم در غزه رقم خواهد زد و مقاومت از دل این تجاوز و آتش و خونی که این رژیم برای ملت فلسطین رقم زد، سرافرازنه، پیروزمندانه و مقتدرانه بیرون خواهد آمد و حتما شرایط راهبردی در منطقه بیش از گذشته به ضرر این رژیم و به نفع جریان مقاومت و ملت فلسطین رقم خواهد خورد.

گشودن صفحه جدیدی در روابط ایران و مصر

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص روابط ایران و مصر اظهار داشت: بر مبنای توافقات دو وزیر خارجه در نیویورک و نقشه راه ترسیم شده بین دو کشور و گفت‌وگوهای دو رئیس جمهور در ریاض، دو کشور در مسیر خوبی برای گفت‌وگو و گشودن صفحه جدیدی از مناسبات سازنده بین دو کشور قرار دارند و این رخداد نه فقط به نفع دو کشور و ملت بلکه به نفع منطقه و کشورهای اسلامی خواهد بود.

کد خبر 818654
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 25
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پوتین جون خیانت کرد؟؟؟ برادر! ما که از اول گفتیم نیفتید به دام روس ها!!!!
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      استاد همه چیز دان به مغزت یکم استراحت بده میسوزه ها
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    18 52
    ما با همه جهان مجادله داریم.
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      60 14
      ساکت شو خود تحقیر این جهان است که با ما مجادله دارد ولی عیب نداره چون ما انقلاب و اسلام و خامنه ای( ره) را داریم
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    15 51
    با ترکیه هم اختلاف دارن.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    79 13
    داعش از سال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا و انگلیس و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند. داعش منتسب به آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این سه کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زند.
    • US ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      13 58
      حاجی از خواب بیدار شو! داعش کجا بود؟
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    81 10
    آمریکا جنایتکار باید تاوان حمایت‌های خود از جنایات اسرائیل را بدهد. انگلیس جنایتکار باید تاوان حمایت‌های خود از جنایات اسرائیل را بدهد.
    • US ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      14 58
      اول مسیولین جواب مطالبات مردم رو بدن، بعدش شما برای کشور ثالث تب کن، باشه؟ …
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    74 15
    ترکیه جنایتکار باید تاوان حمایت‌های خود از جنایات داعش در سوریه و عراق را بدهد. ترکیه جنایتکار باید تاوان حمایت‌های خود از جنایات تروریست ها در سوریه را بدهد.
    • حامد IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      3 0
      اسیاب به نوبت اول برید حساب اسراییل رابرسید چونکه الویت داره بعد ترکیه ...
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    75 14
    و این در حالی است که ترکیه جنایتکار خودش از سال 2011 تاکنون همدست داعش و سایر گروه های تروریستی در کشتار مردم سوریه بوده است.
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    77 14
    ترکیه جنایتکار خودش از سال 2011 تاکنون یکی از حامیان اصلی تروریست ها در سوریه، عراق، منطقه و جهان بوده است.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    84 13
    مردم ایران از مرداد ماه سال 1332 تاکنون خیانت ها و جنایت های آمریکا و مزدورانشان را فراموش نمی کنند. مردم ایران از مرداد ماه سال 1332 تاکنون خیانت ها و جنایت های انگلیس و مزدورانشان را فراموش نمی کنند.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    82 14
    ادامه حمایت گسترده تسلیحاتی واشنگتن از رژیم صهیونیستی 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت کشورهای اسلامی ناتوان و عاجز و به ویژه سازمان های بین المللی خیانتکار بوده است.
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    81 12
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1917 تاکنون در تمامی جنایات اسرائیل جنایتکار شریک جرم بوده است.
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    72 12
    انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1917 تاکنون در تمامی جنایات اسرائیل جنایتکار شریک جرم بوده است.
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    77 12
    همکاری انگلیس و کانادا در قاچاق دختران جوان برای همکاری با داعش/ انگلیسی ها برای پیوستن به داعش از کانادا وارد ترکیه می شوند. و این در حالی است تروریست های کشورهای اروپایی از سال 2011 تاکنون از طریق کشور ترکیه وارد سوریه و عراق می شوند و همچنان نیز ادامه دارد. آمریکا جنایتکار و سوئد جنایتکار و همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار آشکارا از پ.ک.ک و ی.پ.گ حمایت می‌کنند. شرم آور و تاسف بار است که رژیم صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق و منطقه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    87 13
    ترکیه ازسال 2011 تاکنون مقصر اصلی جنگ درسوریه است. ترکیه ازسال 2011 تاکنون یکی ازحامیان تروریست ها درسوریه است. ترکیه ازسال 2011 تاکتون تمام تروریست های خارجی وارد سوریه وعراق کرده است.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    77 13
    ترکیه تروریست های کشورهای اروپایی وارد سوریه و عراق کرده است. ترکیه عامل، جنگ، بی ثباتی و ناامنی درسوریه است. ترکیه عامل اصلی جنگ درسوریه است.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    80 11
    ترکیه عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درسوریه است. ازسال 2011 تاکنون بیش از999 هزارتروریست ازطریق کشورترکیه وارد سوریه وعراق شده اند.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    اوکراین علیه مسکو و دیگر شهرهای روسیه از پهپاد های ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی، ترکیه و اسرائیل استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند. آمریکا بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. غرب بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. ناتو بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. ترکیه بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    81 12
    در پاسخ به شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار 1 - آمریکا جنایتکار به همراه غرب جنایتکار به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و طالبان از سال 2001 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در سراسر منطقه مسلمانان را قتل عام می کنند، جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند. 2 - آمریکا جنایتکار به همراه غرب جنایتکار به اسم مبارزه با تروریست های داعش از سال 2011 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در سراسر منطقه مسلمانان را قتل عام می کنند، جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    85 10
    جمهوری آذربایجان باکو در حمله به نظامیان ارمنستان از پهپاد های ساخت ترکیه و اسرائیل استفاده کرده‌است ترکیه متأسفانه در مورد منطقه قره باغ کوهستانی دخالت و مداخله می کند و به همراه نیروهای جمهوری آذربایجان باکو در منطقه قره باغ کوهستانی سربازان ارمنستان را قتل عام کردند. برگزاری انتخابات در منطقه ارمنشی نشین قره باغ کوهستانی هیچ ارتباطی و ربطی به ترکیه ندارد ترکیه حق دخالت و مداخله برگزاری انتخابات در منطقه ارمنشی نشین قره باغ کوهستانی را ندارد.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    87 6
    نخست وزیر انگلیس جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد. دیگر هیچ کش در لندن نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد. دیگر هیچ کش در بریتانیا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    79 9
    جهان از اشغالگری آمریکایی‌ها به ستوه آمده است نیروهای تروریست آمریکایی در عراق، لیبی، سوریه، یمن، فلسطین، غزه و منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    74 9
    آمریکا به همراه کشورهای اروپایی و هم سازمان های بین المللی از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در فلسطین اشغالی بوده است.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    79 8
    حضور نیروهای نظامی آمریکا درعراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است. نیروهای آمریکایی حق حضور در سوریه و عراق و یمن را ندارند.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    76 7
    دیگر هیچ کس در آمریکا، واشنگتن و کاخ سفید نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد. دیگر هیچ کس در انگلیس و لندن و بریتانیا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    76 8
    دیگر هیچ کس در اروپا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد. دیگر هیچ کس در اسرائیل نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    66 9
    حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک ثابت کرد و نشان داد که دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی هنوز هم در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    68 9
    چرا دولت از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بین المللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند! دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود. دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    78 11
    مدعیان حقوق بشر به تروریست‌ها در سوریه خدمت می‌کنند جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند. بر این باوریم که باید به مظلومان کمک کرد، جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند. مدعیان حقوق بشر امروز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می پردازند آنها که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند و خود را حامی جوانان مامعرفی می‌کنند در دوران انقلاب و دفاع مقدس بدترین ظلم و خیانت‌ها را در حق ملت ما روا داشتند و امروز نیز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می‌پردازند و به تکفیری‌های داعش کمک مالی می‌کنند.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    72 5
    آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون از ناتوانی، کوتاهی و سکوت سازمان های بین المللی سوء استفاده کرده است و سوء استفاده می کند. اروپا جنایتکار از سال 1945 تاکنون از ناتوانی، کوتاهی و سکوت سازمان های بین المللی سوء استفاده کرده است و سوء استفاده می کند.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    78 8
    اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و امارات و ترکیه و اسرائیل و عربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    70 8
    توصیه می‌کنم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها منطقه را ترک کنند نیروهای تروریست آمریکایی حق حضور در منطقه را ندارند و باید منطقه را ترک کنند. نیروهای تروریست انگلیسی حق حضور در منطقه را ندارند و باید منطقه را ترک کنند.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    65 11
    آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی در مسیر دشمنی با بشریت حرکت می‌کنند
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    79 10
    و این در حالی است که انگلیس جنایتکار خودش به همراه آمریکا جنایتکار از سال 2003 تاکنون همدست القاعده و سایر گروه های تروریستی در کشتار مردم عراق و لیبی بوده است. و این در حالی است که انگلیس جنایتکار خودش به همراه آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون همدست داعش و سایر گروه های تروریستی در کشتار مردم سوریه بوده است.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    75 9
    انگلیس جنایتکار خودش از سال 1982 تاکنون یکی از حامیان اصلی گروهای تروریستی در عراق، منطقه و جهان بوده است.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    76 9
    ادعا‌های جدید دیوید کامرون، وزیر امورخارجه انگلیس درباره ایران در واقع 100 درصد فقط به سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانیت خودش در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و غزه بوده است.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    64 9
    دست‌های انگلیس جنایتکار از سال 1917 تاکنون به خون مردم بی‌گناه فلسطین آغشته است.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    70 11
    تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    70 9
    اعتراف مقام سابق ستاد کل اسرائیل: بدون کمک آمریکا نمی‌توانیم از خود دفاع کنیم
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    79 9
    و این در حالی است که آمریکا جنایتکار از سال 2015 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب خوشه ای عربستان سعودی و امارات را در جنگ یمن تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    64 9
    و این در حالی است که انگلیس جنایتکار از سال 2015 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب خوشه ای عربستان سعودی و امارات را در جنگ یمن تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    71 13
    دست نمایندگان مجلس انگلیس به خون 18 هزار شهید ترور در ایران آلوده است
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    74 10
    آمریکا، انگلیس، آلمان، عربستان سعودی وامارات در حمله تروریستی تهران، اهواز و سایر شهرهای ایران دست داشتند.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    75 12
    بایدن مسئول طراحی های اغتشاشات اخیر است بین بایدن و ترامپ هیچ تفاوتی وجود ندارد چون به خاطر که هر دو دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی هستند. اعتراضات اخیر در ایران 100 درصد فقط کار آمریکا و متحدانش بوده است. همکاری انگلیس و کانادا در قاچاق دختران جوان انگلیسی ها برای پیوستن به داعش از کانادا وارد ترکیه می شوند.
    • US ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      3 8
      حتما شما جزو اقا زاده هاهستی که فکر میکنی مردم ایران هیچ مشکلی ندارن و نباید اعتراض کنند
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    76 9
    در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - کشورهای اروپایی 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل 7 - ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا 8 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    72 9
    ما دیگر به مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین نیاز نداریم و فقط در برابر مقابله دخالت، مداخله گری، اهانت، خیانت، تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش بمب اتمی نیاز داریم به آمریکا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. به اروپا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    82 8
    و این در حالی است که انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. از سال 1917 تاکنون در هر جای دنیا منطقه و جهان جنایتی رخ می دهد دست انگلیس جنایتکار در کار است.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    75 10
    صهیونیست ها جنایتکار با حمایت و پشتیبانی انگلیس جنایت می کنند، آدم میکشند و هم مردم غزه را بمباران و قتل عام می کنند.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    72 9
    انگلیس جنایتکار از سال 1357 تاکنون گروهک تروریستی ضد انقلاب را پناه داده است چرا؟ انگلیس جنایتکار از سال 1360 تاکنون گروهک تروریستی منافقین را پناه داده است چرا؟ که انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ تحمیلی هشت ساله شریک جرم جنایت های رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور بوده است.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    76 10
    کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا شریک جرم جنایات رژیم تروریست صهیونیستی در فلسطین و نوارغزه و سوریه و لبنان هستند.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    54 9
    بمباران شدید مردم غزه در این مدت 80 روز توسط رژیم کودک کش صهیونیستی با حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و غرب بسیار ناراحت کننده است.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    60 10
    همکاری انگلیس و کانادا در قاچاق دختران جوان انگلیسی ها برای پیوستن به داعش از کانادا وارد ترکیه می شوند.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    77 7
    اروپا حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند اروپا در جنگ تحمیلی 8 ساله شریک جرم جنایات رژیم صدام دیکتاتور بوده است. اروپا به همراه آمریکا و با کمک مالی کشورهای عربی در جنگ تحمیلی 8 سال انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، تسلیحات و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    67 4
    انگلیس جنایتکار یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است. آمریکایی ها دهان سگ هارشان را در انگلیس ببندند از آمریکایی ها می خواهیم دهان سگ هارشان را در انگلیس ببندند.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    68 5
    اردن از سال 2011 تاکنون پایگاه آمریکا، اروپا، داعش و سایه گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش شده است.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    78 6
    انگلیس به همراه اروپا و آمریکا و مزدورانشان در اعتراضات و ناآرامی های اخیر ایران نقش دارد و دست داشته است؟! آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان 100 درصد فقط عامل اصلی جان‌باختگان ناآرامی‌های سال گذشته بودن و هستند.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    70 9
    حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    65 8
    دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2001 تاکنون در افغانستان، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    68 10
    کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در جنگ تحمیلی هشت ساله هم تسلیحات رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور را تامین می کردند.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    52 9
    بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است. آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم. مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار ... دست نشانده آمریکا جنایتکار از جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تاکنون هیچ کاری، اقدامی اعتراضی به این جنایات و حشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و مزدورانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    57 11
    سوال اینجاست که پس چرا دیوان بین‌المللی کیفری به وظیفه‌اش درباره جنایات صهیونیست‌ها و مزدورانشان عمل نمی کند که هزاران آدم کشته شده‌اند و نسل‌کشی در غزه رخ داده است، به وظیفه ذاتی خودش عمل نکند، دیگر وجود آن چه اهمیتی دارد؟ نیروی هوایی آمریکا در جنگ غزه مرتکب جنابت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است. نیروی هوایی اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنابت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است. ادامه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی است و هم حمایت همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است. حملات شدید صهیونیست‌ها به جنوب لبنان با مهمات فسفری + فیلم ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه در حملات شدید به جنوب لبنان، از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده کرد. حملات شدید صهیونیست‌ها به جنوب لبنان با مهمات فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    51 8
    رژیم اسرائیل به همراه آمریکا در حمله علیه مردم غزه مرتکب جنایات جنگی شده است که رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح های آمریکایی در این حملات، مرتکب جنایات جنگی شده است. که در آن به این نتیجه رسیده است که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در دو حمله هوایی مرگبار و غیرقانونی به خانه‌های غیرنظامیان در نوار غزه از مهمات ساخت آمریکا استفاده و واشنگتن بصورت مستقیم در این حمله مشارکت کرده است. استفاده ارتش رژیم اسرائیل از مهمات و سلاح های ساخت آمریکا در حملات غیرقانونی که پیامدهای مرگبار برای غیرنظامیان به همراه داشته است باید زنگ خطر را برای دولت بایدن به صدا درآورد زیرا سلاح های ساخت آمریکا کشتار دسته جمعی خانواده های بزرگ فلسطینی در غزه را تسهیل کرده است. آمریکا باید انتقال سلاح هایی که فلسطینی ها به وسیله آنها کشته می شوند را به اسرائیل متوقف کند که واشنگتن باید برای جلوگیری از افزایش خطر ارتکاب نقض قوانین بین المللی فوراً انتقال سلاح به اسرائیل را متوقف کند. دولتی که به تامین سلاح های مورد استفاده برای ارتکاب تخلفات ادامه می دهد، در مسئولیت این تخلفات شریک است.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    61 47
    سوال اینجاست که پس چرا دوستان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مانند روسیه و چین و غیره قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری کانادا سه‌شنبه شب به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل را وتو نمی کنند و وتو نکردند.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    46 7
    وزیر امور خارجه انگلیس استعمار گر غلط کرده. این کشور از تروریست دولتی اسرائیل که مردم بی گناه را قتل عام کرده حمایت میکند. عملکرد انگلیس در چند ساله گذشته، ظلم، ستم و کشار مردم جهان و بخصوص ایران بوده و این کشور نمیتواند ادعائی علیه ایران داشته باشد.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    51 11
    بیش از 136 نفر از اعضای سازمان ملل در جنگ 75 روزه غزه جان باختند و 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی بوده است و این حالی است که در پی این جنایات بیش از 21 هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیده‌اند که بخش عمده آن‌ها از زنان و کودکان هستند. بیش از 9 هزار و 800 کودک فلسطینی تاکنون به دست اسرائیل قتل‌عام شده‌اند، این جنگی است که علیه کودکان در جریان است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    49 6
    شرم آور و تاسف بار است که انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق و منطقه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    48 9
    باب المندب باید گورستان انگلیس شود انگلیس جنایتکار باید تاوان حمایت‌های خود از جنایات رژیم سعودی را بدهد. انگلیس جنایتکار باید تاوان حمایت‌های خود از جنایات رژیم صهیونیستی را بدهد. انگلیس جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که هیچ گاه در جهان عامل صلح و ثبات و امنیت نبوده است.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    51 10
    و این در حالی است که صهیونیست ها جنایتکار و با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و انگلیس جنایت می کنند و آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند. و این در حالی است که تروریست های داعش جنایتکار و با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و انگلیس جنایت می کنند و آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    50 6
    بایدن همدست نتانیاهو در کشتار مردم غزه است. آمریکا مسوول تشدید نسل کشی در غزه است.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    51 6
    سفیر انگلیس جنایتکار را از تهران اخراج کنید و حسن روحانی و محمد جواد ظریف هم رسما باید از مردم عذرخواهی کنند.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    50 6
    ادعا‌های جدید کاخ سفید درباره ایران در واقع 100 درصد فقط به سرپوش گذاشتن برتجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانیت خودش در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و غزه بوده است.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    60 6
    اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های آمریکا برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد. اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های برخی کشورهای اروپایی برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد. کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ فلسطین و غزه هستند.
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    43 7
    از سپاه پاسداران در خواست داریم ورود کشتی های لندن را به خلیج فارس جلوگیری کند. باید تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی انگلیس و مزدورانشان را به دنیا معرفی کنیم.
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    47 6
    از سال 1982 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم و سایر گروه های تروریستی در عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    52 6
    از سال 2001 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    56 6
    ما باید روش تعدیلگری سیاسی رو در پیش بگیریم. آقا گیرم حرف تو درست . امریکا داعش رو ساخت. ما چرا متحد کره شمالی شدیم؟
  • GB ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    10 56
    مال آمریکا و انگلیس شد تهدید و خیانت. مال روسیه شد اشتباه؟!
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    54 2
    برخی کشورهای اروپایی حامی تروریسم اکنون گرفتار این پدیده شده‌اند که برخی کشورهای اروپایی حامی تروریسم تکفیری امروز خودشان دچار این پدیده شده اند. که برخی کشورهای اروپایی در حمایت از تروریسم تکفیری نقش داشته اند و امروز تروریسم به خودشان بازگشته است. برخی از کشورهای اروپایی با صادر نمودن تروریسم به سوریه از ابتدا در ریختن خون مردم سوریه مشارکت داشتند. این کشورها از تروریست ها با نام مبارزان جهادی یاد می کردند و الان که تروریسم به خودشان بازگشته و حملات تروریستی متوجه شهرهایشان شده است نام آنها را به تروریست ها تغییر داده اند. رژیم صهیونیستی به بازداشت ظالمانه شهروندان سوری و سرقت منابع طبیعی جولان اشغالی ادامه می دهد و تمام قوانین بین المللی را نادیده گرفته است.
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    61 5
    آمریکا جنایتکار همچنان بزرگترین حامی تروریسم در جهان است/ انگلیس جنایتکار همچنان بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    48 5
    و این در حالی است که متأسفانه سوریه، روسیه و ایران از سال 2011 تاکنون در مورد تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی در جنگ سوریه کوتاهی کرده اند چرا؟
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    60 10
    شهادت یکی از مستشاران نظامی سپاه در حمله رژیم صهیونیستی به دمشق برای صهیونیست ها گران تمام خواهد شد و گران تمام می شود
  • US ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    15 57
    ارباب پوتین جزایر را از کیسه بخشید به خلیفه
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 2
    بعد از انقلاب اولین دولت در کشور فقط دولت حسن روحانی بود به کشور ایران اهانت و خیانت کرده است و با دشمنان درجه یک ملت ایران و دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی همه جانبه مذاکره، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری کرده است.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟ و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.