یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

بازاری‌ها به مرحوم احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، لقب زعیم بازار داده بودند چون حاج احمد به همه مسائل بازار اشراف کامل داشت؛ از حل و فصل اختلافات بازاریان تا شناسایی و رفع مشکلات و کاستی‌های بازار.

بازار

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: فعالیت بیش از ۱۲ هزار باربر در بازار حاج احمد کریمی را بر آن داشته بود تا اقدامی جدی برای ساماندهی باربران با هدف ارائه خدمات رفاهی، ثبت اطلاعات شخصی و پلاک‌دار کردن آنها انجام دهد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

او برای کمک به این قشر دغدغه‌های بسیار داشت؛ اینکه این قشر کم‌درآمد با وجود شغل سخت و طاقت‌فرسا بیمه نداشتند و یا از مزایای مختلف محروم بودند، به دغدغه اصلی او تبدیل شده بود.

«محمدعلی حیدری» از دوستان نزدیک و نماینده حاج احمد کریمی در جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار از پیگیری‌های حاج احمد برای ساماندهی باربران می‌گوید: «حاج احمد می‌خواست با ثبت اطلاعات هویتی باربرها هم امنیت کالا و سرمایه مردم و بازاریان حفظ ‌شود و هم با ساماندهی آنها خود باربرها از مزایایی مثل بیمه‌ بهره‌مند شوند. حرفش این بود که کار باربرها در زمره مشاغل سخت قرار دارد و آنها در سنین پیری که دیگر توان کار ندارند، از مزیت بیمه برخوردار نیستند. او اقدامات اولیه برای ساماندهی باربران را با کمک سرهنگ جعفری‌نسب انجام داد تا آنها نیز از مزیت بیمه و دیگر مزایای رایج بهره‌مند شوند.»

حیدری از تلاش‌های حاج احمد برای کمک به تامین معیشت باربرها می‌گوید: «اگرچه باربرها در راسته‌های خاص فعالیت می‌کنند و اعضای هیئت امنای بازار بیشتر با آنها ارتباط دارند، اما اگر موردی از مشکلات مالی و معیشتی باربرها به ما انتقال داده می‌شد حاج احمد در خفا و با قید حفظ آبرو به نیازهای مالی آن فرد رسیدگی می‌کرد. ابتدا شخصی را برای تحقیق مامور می‌کرد و پس از آگاهی کامل از مشکلات معیشتی آن فرد اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکل انجام می‌شد.»

چه کسی ساماندهی باربران بازار را کلید زد؟

کد خبر 818611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha