یحیی السنوار، طی دو روز گذشته پیامی مهم و طولانی را برای رئیس و اعضای دفتر سیاسی این جنبش ارسال کرده است.

یحیی  السنوار

به گزارش همشهری آنلاین، الجزیره نت مطلع شده که یحیی السنوار، رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه طی دو روز گذشته پیامی مهم و طولانی را برای رئیس و اعضای دفتر سیاسی این جنبش ارسال و در آن اشاره کرده گردان‌های عزالدین القسام نبردی شدید، خشن و بی‌سابقه علیه نیروهای اشغالگر به راه انداخته‌اند و ارتش رژیم صهیونیستی متحمل خسارات جانی و تجهیزاتی سنگینی شده‌است.

به گفته منابع نزدیک به حماس، السنوار افزوده‌است گردان‌های القسام - در طول جنگ زمینی - کمتر از ۵۰۰۰ سرباز و افسر را هدف قرار دادند که یک سوم آنها کشته، یک سوم دیگر به شدت مجروح و یک سوم آخر دچار معلولیت‌های همیشگی شده‌اند. در سطح تجهیزات و خودروهای نظامی نیز ۷۵۰ دستگاه به طور کامل یا جزئی از بین رفته‌است.

السنوار گفت که گردان‌های القسام ارتش اشغالگر را نابود کردند و به راه خود برای درهم شکستن آن ادامه می‌دهند و تسلیم شروط اشغالگران نمی‌شوند.

السنور در این پیام از پایداری مردم فلسطین در نوار غزه قدردانی و خاطرنشان کرد که آنها نمونه‌های بی‌نظیری از فداکاری، قهرمانی، جوانمردی، همبستگی و اتحاد ارائه کردند و این وظیفه رهبری سیاسی است که به سرعت زخم مردم را بهبود بخشد و استواری آنها را تقویت کند.

پیام السنوار در پی پیشنهادهای دریافت شده توسط رهبری حماس از اشغالگران از طریق میانجیگران قطری و مصری منتشر شد که مربوط به آتش‌بس موقت بشردوستانه است، این در زمانی است که حماس بر فراتر از آتش‌بس‌های بشردوستانه به آتش‌بس فراگیر تاکید دارد.

کد خبر 818555
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha