یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که در آستانه سال جدید میلادی، شاهد اقدام فوری جامعه جهانی و تمامی انسان‌های پاک سیرت در جهت توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه باشیم و بتوانیم با تمسک و استعانت از آیین پر مهر انبیاء الهی به ویژه حضرت عیسی مسیح (ع)، گام‌های موثری در مسیر رشد و اعتلای ملت‌هایمان برداریم.

رئيسي -پاپ

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در پیامی به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان تصریح کرد: امروزه چالش‌های متعددی گریبان‌گیر جوامع بشری شده است که مهمترین آن لشکرکشی رژیم صهیونیستی اسرائیل به نوار غزه می‌باشد. متأسفانه با عدم برخورد قاطعانه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی با این اقدام از یک سو و حمایت دولت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از این رژیم از سوی دیگر، شاهد کشته شدن بیش از ۱۷ هزار انسان مظلوم به ویژه زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم غاصب اسرائیل در غزه هستیم.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

عالی‌جناب پاپ فرانسیس

رهبر کاتولیک‌های جهان

با کمال مسرت، فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت عیسی بن مریم «علیه‌السلام» و آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۴ را به جناب‌عالی و همه موحدین جهان صمیمانه تبریک می‌گویم.

عیسی مسیح (ع)، پیامبر صلح و دوستی و کیش و آیین ایشان سرشار از مهرورزی، صبر و ایستادگی در برابر ظلم و کمک به محرومان و مظلومان است. تفکر و تأمل در خصایص والای حضرت عیسی بن مریم (ع) و بررسی و به کارگیری شیوه و سلوک زندگی آن حضرت و تمامی انبیاء الهی، می‌تواند راه‌گشای مسیر امروز بشر به سوی کمال باشد.

همان‌گونه که اطلاع دارید، امروزه چالش‌های متعددی گریبان‌گیر جوامع بشری شده است که مهمترین آن لشکرکشی رژیم صهیونیستی اسرائیل به نوار غزه می‌باشد. متأسفانه با عدم برخورد قاطعانه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی با این اقدام از یک سو و حمایت دولت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از این رژیم از سوی دیگر، شاهد کشته شدن بیش از ۱۷ هزار انسان مظلوم به ویژه زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم غاصب اسرائیل در غزه هستیم.

امیدوارم در آستانه سال جدید میلادی، شاهد اقدام فوری جامعه جهانی و تمامی انسان‌های پاک سیرت در جهت توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه باشیم و بتوانیم با تمسک و استعانت از آیین پر مهر انبیاء الهی به ویژه حضرت عیسی مسیح (ع)، بر چالش‌های متعدد بشری فائق آمده و گام‌های موثری در مسیر رشد و اعتلای ملت‌هایمان برداریم.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن‌جناب، شکوفایی و بهروزی پیروان حضرت مسیح (ع) و برقراری صلح و آرامش در سراسر جهان را مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 818479
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha