شهردار منطقه ۱۵ در پاسخ به تذکر اعضای شورای شهر در مورد ترافیک و کاربری سرای ایرانی در افسریه  گفت: این مجموعه یک پایان کار انبار تجاری داشت و ما فقط این پایان کار را به تجاری تبدیل کردیم و بنابراین پروانه ای صادر نشد.

ترافیک

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ که در جلسه علنی امروز-یکشنبه-شورای شهر حضور داشت، در رابطه با تذکر اعضا نسبت به ترافیک ایجاد شده در افسریه پس از افتتاح سرای ایرانی، گفت: سرای ایرانی یک مجموعه ۱۰ هکتاری و یکی از مجموعه های ناایمن منطقه ۱۵ بود. در این فضا بیش از ۸۰۰ نفر انبار داشتند و روزانه برای بارگیری مراجعه می‌کردند.

او در رابطه با صدور پروانه برای این مجموعه توضیح داد: این مجموعه یک پایان کار انبار تجاری داشت و ما فقط این پایان کار را به تجاری تبدیل کردیم و بنابراین پروانه ای صادر نشد. جایی که پروانه ای صادر نمیشود عارضه سنجی ترافیکی لازم نیست با این وجود ما عارضه سنجی ترافیک انجام دادیم.

شیری تأکید کرد: قبل از راه اندازی با پلیس راهور تهران جلسه گذاشتیم و از منطقه بازدید کردیم بنابراین پیش بینی لازم انجام شد،‌ از نظر ترافیکی در بازه زمانی شنبه تا چهارشنبه هیچ عارضه ترافیکی رخ نداد و حتی در صبح‌ها وضع بهتر شده است. تنها شاهد ترافیک عصرگاهی روز ۵ شنبه هستیم که ۱۰ درصد افزایش یافته بود، البته در جمعه غروب ترافیک بیشتر شد.

او توضیح داد: بخشی از ترافیک به دلیل هیجان شهروندان است. من می‌توانم بگویم در جمعه ای که گذشت، ترافیک سه راه افسریه مانند ۲ ماه آینده بود، ‌چون از یک سو هیجان شهروندان از بین رفت و از سوی دیگر از مالک سرای ایرانی خواستیم تا مردم را به حضور از شنبه تا چهارشنبه تشویق کند.

به گفته شهردار منطقه ۱۵« در حال حاضر ترافیک مناسب و عادی شده است. نیت منطقه این بود که رونق مناسبی به منطقه ۱۵ بدهد، ۲ هزار شغل با حضور افرادی از منطقه ایجاد شد. در این فروشگاه ۱۵۰۰ پارکینگ ایجاد شده است. با یک اصلاح هندسی مختصر و تغییر ورودی و خروجی شاهد بهبود وضعیت هستیم.»

کد خبر 818262
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد حسین IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    نگویید سرای ایرانی بگویید سرای ویرانی زیرا در شهر ما قم بسیاری از شغلها را به ویرانی کشاند.