حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌ها به مقصد اسرائیل در دریای سرخ تجارت این رژیم در مسیر کانال سوئز را مختل کرده است. برخی کشتی‌ها در حال تغییر مسیر و پیمودن راه‌های بسیار طولانی‌تری از شرق به غرب از طریق جنوب آفریقا هستند.

بندر آفریقایی

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: شرکت‌های کشتیرانی که برای جلوگیری از حملات حوثی‌ها به دریای سرخ در اطراف دماغه امید نیک حرکت می‌کنند، با انتخاب‌های سختی در مورد محل سوخت‌گیری مجدد مواجه هستند، چون بنادر آفریقایی با تشریفات اداری، ازدحام و امکانات ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند.

صدها کشتی بزرگ برای فرار از حملات پهپادی و موشکی یمن که قیمت نفت و کرایه حمل و نقل را افزایش داده است، در انتهای جنوبی آفریقا تغییر مسیر می‌دهند، مسیری طولانی‌تر که ۱۰ تا ۱۴ روز به سفر اضافه می‌کند.

رویترز در گزارشی مدعی شده است که «حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران، تجارت بین‌المللی را از طریق کانال سوئز، کوتاه‌ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیا، که حدود یک ششم ترافیک جهانی را تشکیل می‌دهد، مختل کرده است.»

برخی شرکت‌های کشتیرانی آلمان و هنگ کنگ به دنبال تغییر مسیر کشتیرانی خود هستند.

اروپایی‌ها چطور در جنگ غزه به زحمت افتادند | زمان ارسال کالای آسیا به اروپا بیش از یک ماه شد | عکس

کد خبر 818141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا هاشمزهی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    حالا می فهمید حمایت از صهیونها جه تاوانی دارد. حالا می فهمید احوال اهالی غزه و کرانه باختری را. حالا می فهمبد مزه استعمارکردن دیگران را